Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Προθεσμία έδωσε η Ρωσία σε Ελλάδα και Βουλγαρία για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη



Μέχρι τις 20 Μαρτίου η διορία της Ρωσίας...

Περιθώριο έως τις 20 Μαρτίου δόθηκε από την Ρωσία στην Ελλάδα και την Βουλγαρία για να εξοφλήσει το συσσωρευμένο χρέος των 7,3 εκατομμυρίων ευρώ για τη λειτουργία της διεθνούς εταιρείας του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Άυτό ήταν το αποτέλεσμα των διήμερων διαπραγματεύσεων της κοινοπραξίας στην Ρώμη, με την Ρωσία να απειλεί είτε με αποχώρηση είτε με "πάγωμα" μέχρι νεωτέρας (βασικά μέχρι να αλλάξουν οι κυβερνήσεις σε Αθήνα και Σόφια και να βρεθούν κυβερνητικά σχήματα "φιλικά" στον αγωγό), σύμφωνα με τον Μιχαήλ Μπάρκοφ, αντιπρόεδρο της ρωσικής συντονίστριας εταιρείας του έργου «Τρανσνιέφτ».



Η ελληνική και η βουλγαρική πλευρά αθέτησαν τις δεσμεύσεις τους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους έναντι της Trans-Balkan Pipeline Β.V. έως τις 15 Δεκεμβρίου. Στη συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου της εταιρείας υιοθετήθηκαν οι ρωσικές προτάσεις για ελαχιστοποίηση των εξόδων και ειδικότερα για περιορισμό του προσωπικού και των ενοικίων, ενώ η επόμενη συνεδρίαση ορίστηκε να πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουνίου.



«Εάν η βουλγαρική και η ελληνική πλευρά δεν καταβάλουν το χρέος τους και η βουλγαρική δεν εγκρίνει τη βελτιωμένη έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τότε θα αποφασιστεί να περάσει η εταιρεία σε καθεστώς “εν υπνώσει”, δηλαδή θα παραμείνει μόνο το κεντρικό γραφείο στο Άμστερνταμ με έναν υπάλληλο», σημείωσε ο κ. Μπάρκοφ, ο οποίος σχολίασε ότι «συνολικά η βουλγαρική πλευρά συμπεριφέρθηκε κατά τη συνάντηση θετικά, υπάρχει η αίσθηση βελτίωσης των θέσεών τους».



Ο ίδιος ο κ. Μπάρκοφ εξελέγη πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, στο οποίο εισήλθαν τρία νέα μέλη, ο Ιλιά Καζιόνκιν από την «Τρανσνιέφτ», ο Σεργκέι Αντρόσοφ από την «Ροσνιέφτ», διευθυντές και οι δύο των τμημάτων διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και ο Πέτκο Ντμίτροφ από βουλγαρικής πλευράς.



«Η Βουλγαρία δεν αρνείται το διάλογο» τιτλοφορεί το ρεπορτάζ του το Βέστι, το οποίο είχε προτιμήσει τις προηγούμενες ημέρες την εκτίμηση ότι «οι προοπτικές του αγωγού είναι θολές». Το ρωσικό δίκτυο αναφέρεται και στο «ελληνικό χρέος 1,269 εκατομμυρίων ευρώ», σημειώνοντας ότι η ελληνική πλευρά συμφώνησε να καλύψει πλήρως την πληρωμή του αναλογούντος ΦΠΑ για τα έτη 2008-2010, αλλά και ότι «εάν έως την 1η Μαΐου οι Έλληνες δεν μπορέσουν να πληρώσουν, το ποσό θα διαιρεθεί μεταξύ όλων των μελών της κοινοπραξίας, περίπου από 350.000 ευρώ».



Σύμφωνα με τη ρωσική οικονομική εφημερίδα ΡΒΚ Daily, που επικαλείται σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, «οι μέτοχοι υποστήριξαν την αναγκαιότητα να συνεχιστούν οι εργασίες για την άρση των ενστάσεων του βουλγαρικού υπουργείου Περιβάλλοντος και Υδάτινων Πόρων σχετικά με τις επιπτώσεις του έργου στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον». Υπενθυμίζεται ότι η νέα, διορθωμένη και βελτιωμένη μελέτη έχει συμφωνηθεί να υποβληθεί στη βουλγαρική κυβέρνηση έως το τέλος Φεβρουαρίου.



Όπως επισημαίνει η εφημερίδα οι δύο από τις ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στο σχέδιο, «Ροσνιέφτ» και «Γκασπρόμ Νιέφτ» δεν σχολίασαν τις πληροφορίες, που είχαν δημοσιευτεί περί απόσυρσης της Ρωσίας από το σχέδιο, ενώ η «Τρανσνιέφτ» τις διέψευσε, σημειώνοντας ότι λόγος γίνεται μόνο για περιορισμό της χρηματοδότησης του έργου.



Σχόλιο ιστολογίου: Τώρα μήπως πρέπει να αναρωτηθούμε, γιατί ο Γιώργος Παπανδρέου δεν καταβάλει την συμμετοχή της Ελλάδας σε ένα έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, το οποίο θα βοηθήσει την οικονομία της Ελλάδας; Γιατί, ενώ αρέσκεται να αναφέρεται στην ανάπτυξη, την αποφεύγει;


http://kostasxan.blogspot.com/2011/02/blog-post_9232.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου