Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Ακρίβεια, ανεργία, πληθωρισμός!

Ακρίβεια, ανεργία, πληθωρισμός! Όχι, δεν βρισκόμαστε σε συλλαλητήριο άλλης εποχής, απλώς κοιτάμε τα νούμερα που έχουμε μπροστά μας και τα οποία αναδεικνύουν, δυστυχώς, την σκληρή πραγματικότητα που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας οι Έλληνες.
Η ανεργία βρέθηκε στο υψηλότερο σημείο εδώ και 7 χρόνια, από τον ιανουάριο του 2004, αγγίζοντας το 14% – συγκεκριμένα, 13,9% – το Νοέμβριο, από 10,6% που ήταν το Νοέμβριο του 2009 και έναντι 13,5% τον Οκτώβριο του 2010.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛ.ΣΤΑΤ., οι απασχολούμενοι εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε 4.307.054 άτομα, μειωμένοι κατά 157.176 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2009 (μείωση 3,5%) και κατά 62.489 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (μείωση 1,4%).
Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 160.624 άτομα σε σχέση με το Νοέμβριο του 2009 (αύξηση 30,2%) και κατά 8.530 άτομα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010 (αύξηση 1,2%), για να διαμορφωθούν σε 692.577 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός διαμορφώθηκε σε 4.320.927 άτομα.
Στις γυναίκες, το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 17% από 13,3% που ήταν το Νοέμβριο του 2009, ενώ στους άνδρες αυξήθηκε στο 11,6% από 8,8%.
Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας παρατηρούνται στις ηλικίες 15-24 ετών (35,6%) και 25-34 ετών (17,9%).
Κατά περιφέρεια, τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας καταγράφονται στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (16,2%), στα Νησιά του Ιονίου (16,2%) και στη Δυτική Μακεδονία (15,4%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στο Βόρειο Αιγαίο (9,7%), στην Πελοπόννησο (10,9%) και στην Ήπειρο (12,8%).
Η ΕΛΣΤΑΤ, όμως, είναι μαντατοφόρος κακών και σε ό, τι αφορά τις τιμές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της, στο 5,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο του 2011, έναντι επίσης 5,2% τον Δεκέμβριο 2010 και 2,4% τον Ιανουάριο 2009.
Μάλιστα, ανατιμήσεις καταγράφηκαν τον Ιανουάριο στο σύνολο σχεδόν των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, με εξαιρέσεις ουσιαστικά τα είδη ένδυσης και υπόδησης (χειμερινές εκπτώσεις) και τα φάρμακα (μείωση φορολογικής επιβάρυνσης).
Ο γενικός δείκτης τον Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2010, παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι της ίδιας μείωσης που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους και η οποία οφείλεται στις εκπτώσεις.
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 5,2%, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, γλυκά- ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά φρούτα.
β) Κατά 19,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 9,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 15% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας.
στ) Κατά 4% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
ζ) Κατά 0,7% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
η) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.
θ) Κατά 3,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ι) Κατά 4,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου