Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Διαφηµιστικός ή "µυστικός", τον πράκτορα δεν τον γλιτώνουµε!


Μετά την παρακολούθηση των email µας και των online δραστηριοτήτων µας για εµπορικούς σκοπούς, η είδηση που πρώτο έβγαλε στον αέρα το Wired στο website του, απλώς επιβεβαιώνει ό,τι οι περισσότεροι φανταζόµασταν, ή και... στοιχηµατίζαµε ότι "είναι εδώ"!
Η έντονη διείσδυση των µέσων κοινωνικής δικτύωσης και η έκρηξη των blogs σε διεθνές επίπεδο όχι µόνο έχει... ανοίξει την όρεξη, εκτός από τη διαφηµιστική αγορά και στις πανίσχυρες µυστικές υπηρεσίες [τουλάχιστον] των ΗΠΑ, αλλά ήδη έχουν αναλάβει δράση!

Για την ακρίβεια, έφτασαν σε σηµείο να έχουν αποτελέσµατα από µεθόδους µε τις οποίες µπορούν να διαβάζουν posts από blogs, να παρακολουθούν "στενά" τις ανανεώσεις στο Twitter, ακόµη και να "ελέγχουν" τις ποικίλες παραγγελίες ή τα reviews χρηστών στο Amazon, σχετικά µε το τάδε βιβλίο ή τη δείνα ταινία...

Δε γίνονται αυτά! Κι όµως γίνονται... Η εταιρεία In-Q-Tel αποτελεί επενδυτικό "βραχίονα" της CIA [...]και προχώρησε πρόσφατα στην επένδυση άγνωστου [!] χρηµατικού ποσού στη Visible Technologies, µια εταιρεία ανάπτυξης λογισµικού που επικεντρώνεται στην παρακολούθηση και αξιολόγηση των social media.

Απώτερος σκοπός; Η περισσότερο αποδοτική χρήση και αξιοποίηση του πλήθους των πληροφοριών που κάνουν την εµφάνισή τους σε... κοινή θέα και, φυσικά, µε τη σύµφωνη γνώµη των χρηστών.

Η Visible Technologies "παρακολουθεί" κάτι παραπάνω από 500.000 sites σε καθηµερινή βάση, ελέγχοντας τουλάχιστον ένα εκατοµµύριο posts και συζητήσεις που λαµβάνουν χώρα σε blogs και σε πλήθος ανοικτών µέσων κοινωνικής δικτύωσης. Α, σε αυτά -προς το παρόν- δε συµπεριλαµβάνεται το Facebook, αφού έχει κλειστό χαρακτήρα.

Οι πελάτες της εταιρείας λαµβάνουν αναφορές µε real-time feeds σχετικά µε το τι συζητιέται -και όχι µόνο- σε αυτά τα sites. Στη συνέχεια, η Visible "βαθµολογεί" κάθε post, χαρακτηρίζοντάς το ως θετικό ή αρνητικό, µεικτό ή ουδέτερο. Παράλληλα, εξετάζει και το βαθµό επιρροής του συγγραφέα του!

Τι θέλει η In-Q-Tel από τη Visible; Να παρακολουθεί τα ξένα social media, ενώ την ίδια στιγµή να επεκτείνει τις δυνατότητες µετάφρασης από χώρες "θερµού" ενδιαφέροντος.
Τα ελληνικά, για την ώρα, µάλλον δεν είναι προτεραιότητα...

Γιάννης Τζώρτζος

Editorial PC Magazine Nοέμβριος 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου