Το άρθρο είναι της Irina Vähäsarja (της εφημερίδας Helsingin Sanomat) / μετ. ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Σομαλικά, φινλανδικά, ουρντού, φινλανδικά, φινλανδικά, φινλανδικά, σομαλικά, φινλανδικά, φνλανδικά, περσικά, ρωσικά, σομαλικά ...
Αυτές είναι οι πρώτες δώδεκα γλώσσες της λίστας των μητρικών γλωσσών της πρώτης δημοτικού στο Δημοτικό Σχολείο Keinutie στο προάστιο Kontula του Ελσίνκι.
Ναι, αυτό είναι ένα από αυτά τα σχολεία, όπου ένας στους τέσσερις μαθητές προέρχεται από οικογένεια μεταναστώνκαι στο οποίο κανένας από τους μαθητές δεν απαντάει στο (κλασσικό φιλανδικό) επίθετο Virtanen.
Ένα σχολείο που ορισμένοι μπορεί να σας πουν ότι δεν είναι πλέον αρκετά καλό για όλους.
Πριν από μία εβδομάδα η εφημερίδα ‘Helsingin Sanomat’ ανέφερε ότι ορισμένοι από τους γονείς στην ευρύτερη περιοχή του Ελσίνκι έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζουν με δυσμένεια τα σχολεία που έχουν υψηλό ποσοστό μεταναστών.
Οι γονείς φοβούνται ότι οι εκπαιδευτικοί δαπανούν χρόνο για τα παιδιά που δεν μιλούν φινλανδικά, και, κατά συνέπεια, η μάθηση των παιδιών τους έχει προβλήματα.
"Κατά κάποιον τρόπο, τους καταλαβαίνω, καθώς δεν ξέρουν πως είναι η καθημερινότητα του σχολείου ", λέει ο Arja Rasilainen, ο οποίος διδάσκει την πέμπτη δημοτικού στο Δημοτικό Keinutie.
Λοιπόν, τι τους αρέσει; Ας πάμε να δούμε.
"Γιατί είναι η Κάαμπα σημαντική για τους μουσουλμάνους;"
Ο δάσκαλος του Ισλάμ Abdelhai Azzouzi προβάλλει με τον προτζέκτορα μια εικόνα από ένα τζαμί πάνω στο λευκό πίνακα.
Καθώς κάποιος πρέπει να προσευχηθεί σε αυτή την κατεύθυνση, όπως γνωρίζουν οι μαθητές της πέμπτης και της έκτης. Από την άλλη πλευρά του διαδρόμου, κάποιοι άλλοι μαθητές της πέμπτης δημοτικού μαθαίνουν τον Εκκλησιαστή από την Αγία Γραφή και τι λέει για την ‘Tuonela’ (το όνομα για το βασίλειο των νεκρών ή του Κάτω Κόσμου στη φινλανδική μυθολογία).
Τα μαθήματα των διαφόρων θρησκειών, πραγματοποιούνται την ίδια στιγμή. Θα είναι πιο εύκολο να βρουν κενό για τα μαθήματα "S2" (τα φινλανδικά ως δεύτερη γλώσσα), καθώς και όλα τα άλλα μαθήματα γλώσσας του χρονοδιαγράμματος.
Οι 532 μαθητές στο σχολείο Keinutie εκπροσωπούν 22 διαφορετικές γλώσσες. Οι μαθήτριες της έκτης, Hamida Asir και Ayaan Moge θα επιθυμούσαν να σπουδάσουν στη Σομαλία για περισσότερο από μόλις δύο μαθήματα την εβδομάδα.
«Κάποιος μπορεί να ξεχάσει τη γλώσσα του», φοβάται η Ayaan Moge.
Η Φινλανδική γλώσσα χρησιμοποιείται σε όλες τις άλλες τάξεις, και συνιστάται η φινλανδική να ομιλείται ακόμη και στη διάρκεια του διαλείμματος. Το σχολείο λειτουργεί σύμφωνα με τους όρους της πλειοψηφίας και σε πολλά άλλα θέματα, επίσης.
Το ‘Suvivirsi’, ένας χριστιανικός ύμνος που παραδοσιακά τραγουδιέται όταν τα σχολεία κλείνουν για τις καλοκαιρινές διακοπές, δεν έχει εγκαταλειφθεί.
«Η πολιτική μας έχει συναντηθεί με την αποδοχή. Είναι δυνατόν να γίνει διαπραγμάτευση με το δάσκαλο, αν ο κηδεμόνας ενός παιδιού δεν θέλει το παιδί να πάρει μέρος σε ένα από τα μαθήματα», λέει ο διευθυντής Timo Mustonen.
Το ‘Uusmaalaisten laulu’, το τραγούδι του Λαού της Uusimaa, μπορεί να ακουστεί στο μάθημα της μουσικής. Οι μαθητές της πέμπτης καταρτίζονται στο ‘pesäpallo’ («οι κανόνες του μπέιζμπολ στην Φινλανδία») σε ένα γήπεδο από άμμο, προσπαθώντας να πιάσουν τη μπάλα - ορισμένοι από αυτούς φορούν μαντίλια.
Από την άλλη πλευρά του τομέα, υπάρχει η Σχολή Nalli, ένα παράρτημα του Δημοτικό Σχολείο Keinutie. Το σχολικόπαράρτημα διαθέτει συνολικά 100 μαθητές.
Ο Miikka Särkiniemi, ο οποίος διδάσκει την δευτέρα δημοτικού δεν συμφωνεί με τον ισχυρισμό ότι ο χρόνος του εκπαιδευτικού δαπανάται υπερβολικά για τα παιδιά των μεταναστών.
"Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών. Εγώ απλώς προσπαθώ να ακολουθήσω τα βασικά και ελπίζω ότι ο καθένας μπορεί να πάρει κάτι στο σπίτι του», σημειώνει ο Särkiniemi.
Στην πραγματικότητα, ο Särkiniemi περισσότερο ανησυχεί για το γεγονός ότι οι δάσκαλοι ειδικής εκπαίδευσης οφείλουν να περνούν το χρόνο τους για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των διαφόρων ομάδων ‘S2’.
Το Δημοτικό Σχολείο Keinutie παίρνει χρηματοδοτική στήριξη από την πόλη για να καλύψει το κόστος των «θετικών διακρίσεων». Τα κονδύλια διατίθενται βάσει του επιπέδου εκπαίδευσης και του εισοδήματος των γονέων, καθώς και του ποσοστού των μαθητών που προέρχονται από γονείς μετανάστες.
Η στήριξη έχει χρησιμοποιηθεί για να προσληφθούν πρόσθετοι εκπαιδευτικοί και βοηθοί γενικών και ειδικών αναγκών. Μερικοί από τους μετανάστες μαθητές ξεκινούν το σχολείο τους σε μια προπαρασκευαστική τάξη.
Το Keinutie είναι το πλησιέστερο σχολείο για τα παιδιά που ζουν στα προάστια του Kurkimäki, του Kivikko, και γύρω από το Keinutie. Περίπου εννέα στα δέκα παιδιά που ζουν σε αυτές τις περιοχές επιλέγουν το Δημοτικό Σχολείο Keinutie για τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης τους.
«Από αυτά που δεν έρχονται στο σχολείο μας, μπορεί κάποιο να ξεκινήσει στο Φινλανδικό – Ρωσικό σχολείο, μπορεί να επιλέξει μια άλλη γλώσσα, ενώ ένα τρίτο θέλει να παρακολουθήσει ένα χριστιανικό σχολείο», λέει ο διευθυντής Mustonen.
Ο Mustonen δεν θεωρεί την επιλογή των σχολείων με βάση την αναλογία των μεταναστών μαθητών ως μια μεγάλη απειλή - τουλάχιστον όχι στο Ανατολικό Ελσίνκι, όπου σχεδόν όλα τα σχολεία είναι «πολυπολιτισμικά».
«Οι γονείς ρίχνουν το περισσότερο βάρος στην ικανότητα του σχολείου για τη φροντίδα των θεμελιωδών καθηκόντων του", πιστεύει ο Mustonen.
Η κόρη του Päivi Räisänen πηγαίνει στο Δημοτικό Keinutie.
"Εάν ήταν να αρχίσει το σχολείο τώρα, θα ήθελα να επανεξετάσει ίσως το θέμα», λέει ο Räisänen λέει. Σύμφωνα με την ίδια, το σχολείο υπάρχει ανησυχία, η οποία αποδίδεται εν μέρει με τον αριθμό των μεταναστών.
Ο Jani Rautiainen, ο πρόεδρος της ένωσης γονέων των μαθητών, είναι περισσότερο ικανοποιημένος. Η κόρη του πηγαίνει στο σχολικό παράρτημα Nalli.
"Δεν έχουμε να διαμαρτυρηθούμε για τίποτα. Μόνο μπόνους είναι ότι το περιβάλλον είναι πολυπολιτισμικό », σημειώνει ο Rautiainen.
Ας ρωτήσουμε από τους μαθητές. Πως είναι το Δημοτικό Σχολείο Keinutie;
"Κανείς που είναι θύμα εκφοβισμού ή μένει μόνος», λέει ο μαθητής της τετάρτης, Joonis Mohamed.
"Διατηρούμε την ισότητα μεταξύ των διαφόρων πολιτισμών», ισχυρίζεται ο μαθητής της πέμπτης Benjamin Rosenberg.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου