Μια μεγάλη είδηση για την αεροναυπηγική βιομηχανία έρχεται από την Ρωσία: Ο αναπληρωτής-επικεφαλής του σχεδιαστικού γραφείου CDB Alekseev Evgeny Meleshko, ανακοίνωσε ότι αποφασίστηκε η ανάπτυξη πτερυγόπλοιων ("εκρανοπλάνων") για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια όταν η τότε σοβιετική κυβέρνηση είχε αποφασίσει να εντάξει τα πτερυγόπλοια στο οπλοστάσιο της Σοβιετικής Ένωσης.
Ο Alekseev Evgeny Meleshko δήλωσε ότι «...η Ρωσική Κυβέρνηση επιθυμεί στο άμεσο μέλλον την εξέλιξη των πτερυγόπλοιων και φυσικά την απόκτηση τους για λογαριασμό της...» αναλυτές εκτιμούν πως σύντομα αναμένεται η επιλογή του γραφείου που θα αναλάβει την σχεδίαση και παραγωγή του πρώτου πτερυγόπλοιου για τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις.
Έτσι και σύμφωνα με το υπάρχων χρονοδιάγραμμα κατά τη διάρκεια του 2010-2011 θα πραγματοποιηθεί ερευνητική ανάπτυξη τους και η παραγωγή του πρωτότυπου ενώ από το 2012 αναμένεται να εξέλθουν από τη γραμμή παραγωγής τα πρώτα αεροσκάφη.
Ήδη έχουν αναπτυχθεί πολλά σχεδία πτερυγόπλοιων όπως το σχέδιο της Sukhoi με το S-90, ικανό να μεταφέρει μέχρι 4,5 τόνους φορτιού σε ύψους πλεύσης από 0,8 έως 4.000 μέτρα και σε μια απόσταση 3.000 km, ενώ Beriev αναπτύσσει το σχέδιο του υδροπλάνου-πτερυγόπλοιου Be-2500 (φωτο) με μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης 2.500 t. Τα αεροσκάφη αυτά εκμεταλλεύονται τον αέρα που "παγιδεύουν" στο κάτω μέρος της ατράκτου και επί της ουσίας "σερφάρουν" πάνω στον αέρα σε ύψος λιγότερο του νός μέτρου λειτουργώντας ως πλοία επιφανείας με ταχύτητες υψηλές υποηχητικές.
Μπορούν να μεταφέρουν μία ποικιλία αεροεκτοξευόμενων όπλων. Η τεχνολογία των αεροσκαφών αυτών, αποτελεί ένα από τα καλά κρυμμένα μυστικά της ρωσικής αεροναυπηγικής σχολής, αν και η ανάλογη τεχνολογία δεν αναπτύχθηκε από δυτικές χώρες περισσότερο γιατί δεν είχαν τις επιχειρησιακές ανάγκες της αχανούς Ρωσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου