Από το 2007 είχαν χτυπήσει το καμπανάκι οι αεροπόροι.Ψαλίδι στις πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών F-16 έφερε η ραγδαία μείωση των αποθεμάτων των ανταλλακτικών τους τα τελευταία χρόνια.
Oι παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης γύρω από την κάλυψη των οξυμμένων αναγκών οδήγησε σε μεγάλη μείωση του ποσοστού των ετοιμοπόλεμων αεροσκαφών αμερικανικής προέλευσης (F-16, Φάντομ Α-7 κ.ά.), ενώ παρόμοιος κίνδυνος διαγράφεται και για τα γαλλικά Μιράζ 2000.
Προ του κινδύνου να βρεθεί και πρόσθετος αριθμός μαχητικών- κυρίως F-16- σε οριακή κατάσταση λόγω συμπλήρωσης του ορίου για συντήρηση και επισκευή, άρχισε ήδη η διακοπή ή ο δραστικός περιορισμός των πτήσεων για συντήρηση της επιχειρησιακής ικανότητας διαφόρων κατηγοριών πιλότων- ακόμα και των διοικητών των Πολεμικών Μοιρών των F-16! Οι περιορισμοί αφορούν κυρίως τους πιλότους των μάχιμων μοιρών που έχουν τις περισσότερες ώρες στα πηδάλια των F-16 και δεν χρειάζονται άμεση πτητική συντήρηση αλλά και όλους τους προσκολλημένους στις Πολεμικές Μοίρες πιλότους που υπηρετούν προσωρινά σε άλλες, διοικητικές, θέσεις.
Από γραφείο σε γραφείο
Παράλληλα, η νέα ηγεσία του υπουργείου Άμυνας που παρέλαβε τον φάκελο της αγοράς ανταλλακτικών προμήθειας έπειτα από περιφορά από γραφείο σε γραφείο επί σχεδόν δύο χρόνια προχωρά άμεσα στην παραγγελία από τις ΗΠΑ μέσω της κρατικής διαδικασίας των στρατιωτικών πιστώσεων FΜS, ανταλλακτικών συνολικής αξίας 160 εκατ. δολαρίων. Τα ανταλλακτικά αυτά θα καλύψουν ανάγκες 4 ετών και αφορούν όλα τα αμερικανικής προέλευσης αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας. Τους άξονες της προμήθειας θα παρουσιάσουν μετά το Πάσχα στην αρμόδια υποεπιτροπή της Βουλής οι κ.κ. Βενιζέλος και Μπεγλίτης.
Το καμπανάκι για τους κινδύνους που ήδη εμφανίστηκαν είχαν χτυπήσει οι αεροπόροι από το 2007- οπότε και άρχισαν τις σχετικές προεργασίες. Στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ο φάκελος, έτοιμος προς προώθηση κατά την Αεροπορία, έφθασε τον Οκτώβριο του 2008. Από τότε μέχρι τις παραμονές των εκλογών ήταν σε ένα διαρκές πηγαινέλα. Πηγές του υπουργείου λένε σήμερα ότι πίσω από τις καθυστερήσεις υπήρχε η γνωστή τακτική των τότε υπευθύνων για «πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα».
Και τα Μιράζ 2000
Αντίστοιχη τακτική με τα F-16 δημιούργησε, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Άμυνας, προβλήματα και στην υποστήριξη των αεροσκαφών Μιράζ 2000- παλαιών και νέων. Όπως λένε πιλότοι από την Τανάγρα, παρ΄ όλο που τα αποθέματα των ανταλλακτικών αρχικής υποστήριξης των Μιράζ 2000-5 εξαντλούνται καμία νέα παραγγελία δεν γίνεται, ενώ ούτε υλικά που υπέστησαν βλάβη (π.χ. γεννήτριες) δεν στέλνονταν για επισκευή στους κατασκευαστές και παραμένουν χαλασμένα στις αποθήκες. Αλλά και για τα παλαιότερα Μιράζ 2000 ενώ ήταν γνωστό ότι η σύμβαση υποστήριξης (FΟS) λήγει αυτή την εποχή καμία ουσιαστική προεργασία με πρακτικό αποτέλεσμα δεν είχε γίνει. Για την προώθηση λύσης των σχετικών προβλημάτων έγινε, τις προάλλες, σειρά συναντήσεων επιτελών της Αεροπορίας με γάλλους εκπροσώπους των κατασκευαστριών εταιρειών του Μιράζ 2000-5.
ΝΕΑ-ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΑΚΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου