Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

Ξαφνικός ανεμοστρόβιλος χτυπάει την πόλη όπου οι Λουθηριανοί ετοιμάζονταν να ψηφίσουν για την αποδοχή ομοφυλόφιλων κληρικών. (Τυχαίο;)


Την ώρα που η Σύνοδος των Αμερικάνων Ευαγγελικών Λουθηρανών ‘επικύρωνε’ την ομοφυλοφιλία, ένας ξαφνικός ανεμοστρόβιλος κτύπησε την πόλη και τις εγκαταστάσεις της συνόδου ακριβώς εκείνη την ώρα.

Ορισμένοι είδαν το κτύπημα αυτό σαν "μήνυμα από τον Θεό".


Ο ανεμοστρόβιλος χτύπησε το συνεδριακό κέντρο, την ώρα που οι Λουθηρανοί ενέκριναν την «δήλωση αποδοχής σεξουαλικότητας», με οριακή πλειοψηφία η οποία ήταν απαραίτητη για να περάσει η ψήφιση.

Οι περισσότερες αναφορές σχετικά με την συνέλευση της Ευαγγελικής Λουθηρανικής Εκκλησίας της Αμερικής (Evangelical Lutheran Church in America – ή ELCA - η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προτεσταντικές ομολογίες στις ΗΠΑ), προσπαθούν σήμερα να συνδέσουν την ψηφοφορία της για την υιοθέτηση της «δήλωσης αποδοχής της σεξουαλικότητας» και το χτύπημα από ανεμοστρόβιλο στο συνεδριακό κέντρο της Minneapolis της Minnesota, όπου είχαν την συνάντηση οι Λουθηρανοί. (Κανένας δεν τραυματίστηκε.)

"Πιστεύουμε ότι ο καιρός δεν αποτελεί ένα σχόλιο στην εργασία μας," είπε ο Steven Loy, πρόεδρος της επιτροπής που επιβλέπει το κείμενο της δήλωσης. (Αναδημοσιεύτηκε από τους Washington Times και το Associated Press.)

Αλλά το WordAlone, μια ανανεωτική κίνηση μέσα στους κόλπους της ELCA, ανέφερε ότι και οι δύο πλευρές επιδίωξαν να βρουν σχόλια στον καιρό: "Ένας υποστηρικτής της δήλωσης απεικόνισε τη θύελλα ως "δυνατό αέρα του Αγίου Πνεύματος" και ως "θετικό μήνυμα" (!!!).

Μερικά μέλη του WordAlone Network άκουσαν ένα διαφορετικό μήνυμα στον άνεμο, μια προειδοποίηση "από τον θυμό του Θεού προς την ELCA."

Ο John Piper, (βλέπε παρακάτω) του οποίου η Βαπτιστική εκκλησία είναι λίγο πιο κάτω στο δρόμο από το συνεδριακό κέντρο, θεωρεί επίσης ότι ο ανεμοστρόβιλος ήταν ένα μήνυμα. " Ο ανεμοστρόβιλος στη Μινεάπολη ήταν μια ευγενική, αλλά σαφής προειδοποίηση προς την ELCA και όλους μας: Αλλάξτε δρόμο από την αποδοχή της αμαρτίας. Αλλάξτε δρόμο από την προώθηση των συμπεριφορών που οδηγούν στην καταστροφή".


Για την έγκριση της «δήλωσης για την σεξουαλικότητα», χρειαζόταν πλειοψηφία των 2/3 των αντιπροσώπων. Πέρασε ακριβώς με αυτό το όριο: 676-338. Μια ή δύο ψήφοι θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει την έκβαση. Η εφημερίδα Minneapolis Star-Tribune σημειώνει ότι η ψηφοφορία έγινε κοντά στην ώρα του γεύματος (2 μ.μ.) όταν μερικοί εκπρόσωποι είχαν αρχίσει ήδη να φεύγουν. Είκοσι εννέα από τους 1.045 εγγεγραμμένους ψηφοφόρους δεν ψήφισαν για τη δήλωση.

Οι τίτλοι ειδήσεων είναι και δραματικοί και προσεκτικοί: "Λουθηρανοί κινούνται προς την ανοικτότερη άποψη για τους ομοφυλόφιλους" (Associated Press), "Η ELCA επικυρώνει τις 'αγνές' σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου (Minneapolis Star-Tribune).

Η νέα "δήλωση" δεν εγκρίνει ρητά τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις. Αντ' αυτού, λέει:

"Δεν έχουμε καταλήξει σε συμφωνία στο εάν αυτή η εκκλησία πρέπει να τιμά αυτές τις σχέσεις, να τις προάγει και να τις προστατεύει, ή στο πώς ακριβώς πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Ανταποκρινόμενη όμως στο θέμα, αυτή η εκκλησία ανατρέχει στη θεμελιώδη Λουθηρανική αντίληψη ότι οι βαπτισμένοι καλούνται να διακρίνουν την αγάπη του Θεού στην υπηρεσία στον πλησίον. Στη Χριστιανική μας ελευθερία, επομένως, επιδιώκουμε υπεύθυνες δράσεις που υπηρετούν τους άλλους και το κάνουν αυτό με την ταπεινότητα και το βαθύ σεβασμό στις συνειδητές πεποιθήσεις των άλλων. Καταλαβαίνουμε ότι, σε αυτήν την διάκριση για την ηθική και την εκκλησιαστική πρακτική, οι πιστοί άνθρωποι μπορούν να καταλήξουν και πράγματι θα καταλήξουν σε διαφορετικά συμπεράσματα για την έννοια της Γραφής και για αυτό που αποτελεί υπεύθυνη δράση. Περαιτέρω πιστεύουμε ότι αυτή η εκκλησία, βάσει της “δεδεμένης συνείδησης," (Σ.Σ. Λουθηρανική -κυρίως- αντίληψη που βασίζεται στο πνεύμα των γραπτών του Απ. Παύλου περί της συνείδησης, στα εδάφια προς Ρωμαίους 14-15 και Α' Κορινθίους 6, 8-10. Βλ σχετικά και http://www.elca.org/~/media/Files/What%20We%20Believe/Social%20Issues/In%20Process/Human%20Sexuality/Wengert_on_Bound_Conscience.pdf) θα περιλάβει αυτούς τους διαφορετικούς όρους και πρακτικές μέσα στη ζωή της δεδομένου ότι επιδιώκει να ζήσει την αποστολή και τη διακονία της έξω στον κόσμο.

Η καρδιά του θέματος βρίσκεται χωμένη στις υποσημειώσεις. "Η διαφορά μεταξύ των ερμηνειών δεν πρέπει να εκληφθεί ως σύγκρουση μεταξύ εκείνων που επιδιώκουν να είναι 'πιστοί στη Γραφή' και εκείνους που επιδιώκουν να 'στρεβλώσουν τη Γραφή' κατά την αρέσκειά τους. “Οι διαφωνίες είναι γνήσιες, " λέει το έγγραφο. Και συνεχίζει:

"… όταν το θέμα είναι για την ηθική ή την πρακτική εκκλησιών, η ‘Παυλιανή’ και Λουθηρανική μαρτυρία είναι λιγότερο άκαμπτη και θεωρεί ότι μπορεί να κληθούμε για να σεβαστούμε τη 'δεδεμένη συνείδηση' του άλλου. Δηλαδή εάν δεν διακυβεύεται η σωτηρία σε ένα ιδιαίτερο θέμα, οι Χριστιανοί είναι ελεύθεροι να δώσουν προτεραιότητα στην ευημερία του πλησίον τους (;) και να προστατεύσουν τη συνείδηση του πλησίον τους ο οποίος μπορεί να βλέπει το ίδιο θέμα με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεαστεί η ίδια η πίστη. Παραδείγματος χάριν, ο Παύλος ήταν βέβαιος ότι η Χριστιανική ελευθερία σήμαινε ότι το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού δεν ήταν σε κίνδυνο στα θέματα του κρέατος που θυσιάζονταν στα είδωλα ή τα τελετουργικά των ιερών ημερών. Παρ' όλα αυτά όμως, επέμεινε ότι, εάν ένας αδελφός ή μια αδελφή δεν καταλάβαινε αυτήν την ελευθερία και έβλεπε να τρώγεται αυτό το κρέας ως ειδωλολατρία σε έναν ειδωλολατρικό Θεό, ο Χριστιανός ήταν υποχρεωμένος να "περιπατήσει εν αγάπη” τρώγοντας μόνο λαχανικά για χάρη του πλησίον του"...!

Το πρόβλημα είναι ότι η «δήλωση» εστιάζει στη συνείδηση ενώ θα έπρεπε να εστιάζει στις εντολές του Θεού στην ηθική τάξη και σειρά στη χριστιανική ζωή, ανέφεραν διαφωνώντας τρία μέλη της ομάδας εργασίας ELCA για την "σεξουαλικότητα".

Ο λουθηρανικός ΠΥΡΗΝΑΣ (Lutheran CORE - συνασπισμός για τη μεταρρύθμιση) επέκρινε το έγγραφο: "Πενθούμε σε όλες τις εκκλησίες για την απόφαση από τη συνέλευση να απορρίψει τη σαφή διδασκαλία της Βίβλου ότι η πρόθεση του Θεού για το γάμο ήταν ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα. Είναι τραγικό ότι ένας τόσο μεγάλος αριθμός μελών της ELCA ήταν πρόθυμος να ανατρέψει τη σαφή διδασκαλία της Βίβλου όπως έχει θεωρηθεί και έχει ομολογηθεί από τους Χριστιανούς για σχεδόν 2.000 χρόνια."

Ο Πρόεδρος του WordAlone, Jaynan Clark, είπε: "Είναι σκόπιμο να το ονομάσουμε αυτό 'κοινωνική' δήλωση γιατί μόλις ανταλλάξαμε τις κοινωνικές δηλώσεις και τάσεις με τον Λόγο και τη διδασκαλία του Θεού.


Ο βραβευμένος χριστιανός διαμαρτυρόμενος συγγραφέας και πάστορας John Piper, 63 χρονών, (φωτο), του οποίοι η εκκλησία (Bethlehem Baptist Church) είναι στην Minneapolis γράφει για το περιστατικό με τον ανεμοστρόβιλο στο, blog του (http://www.desiringgod.org/Blog/):

«Είδα αυτό το παραμορφωμένο, ασυνήθιστα επίπεδο ‘χωνί’ να κινείται γρήγορα, πάνω από την Minneapolis στο κέντρο της πόλης. Είπα στον Kevin Dau, "Αυτό φαίνεται να είναι σοβαρό." Και ήταν. Σοβαρό με πολλές έννοιες.

Ήταν μια μέρα που κανένας δεν είχε κάνει πρόβλεψη ότι ο καιρός θα είναι κακός, ενώ και οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες σχετικά με τις καιρικές συνθήκες δήλωσαν ότι δεν έχουν δει κάτι παρόμοιο.

Η Σύνοδος της Ευαγγελικής Λουθηρανικής Εκκλησίας της Αμερικής έλαβε χώρα στο Minneapolis Convention Center.

Ο Κεντρικός Λουθηριανικός Ναός στην απέναντι πλευρά του δρόμου χρησιμοποιήθηκε ως εκκλησία. Η εκκλησία είχε στήσει σκηνές γύρω από αυτό το κτίριο για το σκοπό αυτό. Σύμφωνα με το έντυπο του προγράμματος του συνεδρίου, η 5η Σύνοδος της ELCA ήταν προγραμματισμένη να αρχίσει την Τετάρτη 19 Αυγούστου, στις 2 μμ. Το κύριο θέμα της συνόδου ήταν: "Εξέταση: Προτεινόμενη Κοινωνική Δήλωση/Θέση για την ανθρώπινη σεξουαλικότητα". Το θέμα ήταν εάν θα έπρεπε να αποκλειστούν από το ποιμενικό λειτούργημα όσοι έχουν ομοφυλοφιλικό δεσμό.

Ένας αυτόπτης μάρτυρας των ζημιών περιγράφει: «Αυτός ο περίεργος ανεμοστρόβιλος άρχισε να κάνει την εμφάνισή του στις 2 μ.μ. ακριβώς! Ξεκίνησε χαμηλά στα νότια του κέντρου και ακολουθώντας την λεωφόρο 35W κατευθύνθηκε ευθεία προς το κέντρο της πόλης.

Τα πρώτα κτίρια στο κέντρο της πόλης που χτυπήθηκαν ήταν το ‘Minneapolis Convention Center’ και η Κεντρική Λουθηρανή Εκκλησία. Ο ανεμοστρόβιλος προξένησε σοβαρές ζημιές στην οροφή του συνεδριακού κέντρου, έσκισε τις τέντες, και κτύπησε το καμπαναριό της Κεντρικής Λουθηρανικής Εκκλησίας, χωρίζοντάς το στα δύο...»


Ένας ηγέτης των Λουθηριανών, ο Larry Christenson (φωτο), δήλωσε ότι της ELCA τον έκανε να νιώσει ένα αίσθημα ντροπής, τόσο «χοντρό» που θα μπορούσε να το κόψει με μαχαίρι.

Δηλώνει μάλιστα ότι γνωρίζει αρκετούς εκκλησιαστικούς ηγέτες που ήδη αποχώρησαν από την ELCA τους οποίους υποστηρίζει, όπως και εκείνους που αποφάσισαν να παραμείνουν μεν αλλά κηρύττοντας την «αλήθεια» στο ποίμνιό τους.

Πριν από την απόφαση αυτή η ELCA είχε υιοθετήσει μία πιο «ελεύθερη» στάση σχετικά με την ‘ανθρώπινη σεξουαλικότητα’ αναγνωρίζοντας διαφορετικές αντιλήψεις για το θέμα αυτό στις διάφορες συναθροίσεις. Στην ουσία η ELCA προσπαθούσε να βρει τον τρόπο να αναγνωρίσει τις μακροχρόνιες «μοναγαμικές» ομοφυλοφιλικές σχέσεις, κάτι που για τους «συντηρητικούς» θα άνοιγε τον δρόμο και για την αναγνώριση γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλλου.

Η κοινότητα των Λουθηριανών βρίσκεται σε σύγχυση και πολλοί ψάχνουν για άλλες εκκλησίες.

Τα μέλη π.χ. της εκκλησίας ‘Holy Trinity Lutheran’ στο Chicago «γιορτάζουν» το αποτέλσαμ της ψηφοφορίας, την στιγμή που ο πάστορας της εκκλησίας ‘St. Timothy Lutheran Church’ στο Charleston, κάλυψε την λέξη "Lutheran" στην ταμπέλα της εκκλησίας του!

"Το έκανα γιατί ντρέπομαι " λέει ο αιδ. Richard Mahan στην Charleston Daily Mail. "Ντρέπομαι για αυτό που η ELCA έκανε στην εκκλησία που αγαπώ για 40 χρόνια".

Αν και ο Larry Christenson είναι ποιμένας σε μία θεωρούμενη «συντηρητική» εκκλησία, και αυτός και η σύζυγός του, Nordis, φόρεσαν μαύρα ρούχα την Κυριακή και έβαλα στάχτη στα κεφάλια τους (!) " σαν σημάδι θλίψης για την εκκλησία στην οποία μεγαλώσαμε, αγαπήσαμε και ανήκουμε."


Πηγές:

http://www.christianitytoday.com/ct/2009/augustweb-only/133.41.0.html

http://www.desiringgod.org/Blog/1965_the_tornado_the_lutherans_and_homosexuality/


http://redskywarning.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου