Τους τελευταίους μήνες η Θράκη σιγοβράζει. Οι πολυεπίπεδες δράσεις που είχε αναπτύξει το Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής, συνεπικουρούμενο από τους «ειδικούς» που έρχονται από την Τουρκία, έχουν σχεδόν σταματήσει.
Το «ξεδόντιασμα» που έχουν επιφέρει οι υπηρεσίες ασφάλειας της Ελλάδας στο Τουρκικό Προξενείο, αλλά και η αποκάλυψη των έκνομων «δράσεων» του Προξένου Σαρνίτς (ο οποίος δεν ανήκει στο διπλωματικό σώμα της Τουρκίας, αλλά είναι έμμισθος επίσημος πράκτορας της τουρκικής μυστικής υπηρεσίας πληροφοριών ΜΙΤ) απασχολούν ιδιαίτερα τον Τούρκο Πρόξενο, ο οποίος δείχνει ιδιαίτερα προβληματισμένος (ακόμη και σε δημόσιες εμφανίσεις που έχει κάνει τις τελευταίες 3 εβδομάδες), περιμένοντας την επόμενη κίνηση της Ελληνικής πλευράς.
Στη φωτογραφία (για την οποία ευχαριστώ θερμά τον Σωτήρη Μπουζαρά) βλέπουμε την ένθερμη συζήτηση που είχε ο Τούρκος Πρόξενος της Κομοτηνής με την κυρία Καραχασάν (υποψήφια με το σχήμα του ΠΑΣΟΚ για την υπερνομαρχία Ξάνθης - Καβάλας - Δράμας). Η συνάντηση των δύο έγινε στην πρόσφατη Πομακική πολιτιστική συνάντηση στον Κένταυρο Ξάνθης. Η συζήτησή τους πάντως δεν δείχνε να εστιάζεται στην σκηνή, όπου Πομακικά χορευτικά συγκροτήματα χόρευαν παραδοσιακούς Πομακικούς χορούς. Μάλλον για άλλα ενδιαφέρονται και συζητούν εντόνως η Καραχασάν με τον Σαρνίτς. Απορία του ιστολογίου: Γιατί η κυρία Καραχασάν δεν φοράει την μαντήλα και την γενικότερη ενδυμασία που επιβάλλει το Ισλάμ στους πιστούς του; Είναι άπιστη ή μιλάει για μουσουλμανισμό, Ισλάμ και άλλα πολλά, αρκεί αυτά να εφαρμόζονται από άλλους και όχι από την ίδια;
Απορίας άξιο είναι πως συνεχίζεται από το Ελληνικό ΥΠΕΞ η άτυπη άδεια ελεύθερης κυκλοφορίας του Σαρνίτς σε μουσουλμανικά χωριά... Οι ευθύνες της κυρίας Μπακογιάννη (και) στο σημείο αυτό είναι μεγάλες έως τεράστιες. Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών δείχνει να μην έχει αντιληφθεί την σοβαρότητα της κατάστασης που εξυφαίνεται στην ακριτική Θράκη. Η πολιτική αντίληψη της Ελληνίδας υπουργού είναι μειωμένη ή ακολουθεί κάποιο σχέδιο, μέσω του οποίου ευελπιστεί να αποκομίσει θετικά οφέλη για την χώρα μας; Το παρελθόν (αλλά και το παρόν) του Ελληνικού ΥΠΕΞ δεν δείχνει σημεία τέτοια που να αποδεικνύουν την ύπαρξη κάποιας στρατηγικής, ασχέτως εάν οι αναφορές των σχετικών με το θέμα υπηρεσιών κατακλύζουν καθημερινά το κτίριο της Βασιλίσσης Σοφίας και το γραφείο του διευθυντή της κυρίας Μπακογιάννη. Η ελευθερία κινήσεων του Τούρκου Προξένου, ο οποίος δεν σταματά να προκαλεί προπαγανδίζοντας επίσημα τον «τουρκισμό», αλλά και η συστηματική εργασία του υπέρ του εκτουρκισμού των γηγενών μουσουλμάνων κατοίκων της Θράκης, των Πομάκων, αφήνει αδιάφορη την Αθήνα και τους «συμβούλους» της Ελληνίδας ΥΠΕΞ.
Παρ’ όλα αυτά, στη Θράκη αυτές τις ημέρες έχει πέσει το πέπλο της «ησυχίας». Ο λόγος της παράξενης αυτής ησυχίας, φαινομενικά είναι η περίοδος νηστείας του Ραμαζανίου* την οποία διανύουμε από τις 21 Αυγούστου και τελειώνει στις 21 Σεπτεμβρίου. Μία περίοδος ιδιαίτερα κρίσιμη για την πνευματική και την σωματική «κάθαρση» των πιστών μουσουλμάνων, που όμως οι προπαγανδιστές της Άγκυρας δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτη.
Η τοπική παράδοση επιβάλει την κοινοβιακή λήψη της τροφής, μετά τη δύση του ηλίου. Έτσι, οι άνδρες πηγαίνουν στο τζαμί για να φάνε, ενώ ο ιμάμης (ή αλλιώς χότζας) κάθε ημέρα πηγαίνει σε διαφορετικό σπίτι του χωριού, όπου συγκεντρώνονται οι γυναίκες και τα παιδιά όλου του χωριού. Η συγκέντρωση αυτή θεωρείται «ευλογία» και γίνεται κάθε μέρα σε διαφορετικό σπίτι του χωριού. Σε αυτές τις συγκεντρώσεις στρώνονται τραπέζια με φαγητό και μέσα σε ένα κοινοβιακό κλίμα επί ένα μήνα δίνεται η ευκαιρία σύσφιξης των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων του χωριού. Στο τέλος αυτού του μήνα της κοπιαστικής και ανθυγιεινής νηστείας, οι κάτοικοι του χωριού αποζημιώνουν αδρά τον ιμάμη για τον κόπο που κατέβαλε επί έναν ολόκληρο μήνα, αλλά κι επειδή άφησε τις προσωπικές του εργασίες για να ικανοποιήσει τις πνευματικές ανάγκες των πιστών μουσουλμάνων. Η οικονομική αποζημίωση είναι αρκετά υψηλή (περίπου 3.000€), αλλά πρέπει να τονιστεί πως οι ιμάμηδες πληρώνονται από τους μουσουλμάνους και όχι από την πολιτεία.
Σε αυτές τις συγκεντρώσεις, λοιπόν, η παρουσία του «λαβωμένου» (από τις μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό που υπέστη μετά την σύλληψη του κατασκόπου-φωτογράφου) Τουρκικού Προξενείου, είναι σχεδόν δεδομένη. Όπου μπορεί και σε όλα τα χωριά στα οποία έχει πρόσβαση μέσω κυρίως των ιμάμηδων ή ντόπιων κατοίκων που έχουν πέσει στην αγκαλιά της «μητέρας πατρίδας», υπάρχει αντιπρόσωπος του Τουρκικού Προξενείου. Το «μάτι» και το «αφτί» του Σαρνίτς αυτές τις ημέρες κινείται έξω και πέρα από κάθε πλαίσιο νομιμότητας και ηθικής.
Οι μουσουλμάνοι της Θράκης το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό και είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε αυτές τις «θρησκευτικές δραστηριότητες», οι οποίες γίνονται σημείο εκμετάλλευσής τους μέσω της απόπειρας συλλογής πληροφοριών (ποιος είναι πιστός στην «μητέρα πατρίδα», ποιος κάνει παρέα με χριστιανούς, ποιος δεν είναι θετικός ή είναι αδιάφορος στις σκέψεις και τις συζητήσεις που γίνονται για την «μητέρα πατρίδα» κ.α.).
Την ίδια στιγμή, οι «καλοθελητές» και οι «πρακτορίσκοι» έχουν πάρει στην κυριολεξία «φωτιά». Οργώνουν καθημερινά τα χωριά και εν μέσω γλυκανάλατων συζητήσεων γύρω από θρησκευτικά θέματα, αφήνουν τους «σπόρους» της τουρκικής προπαγάνδας που βρίσκεται στο πλευρό των ντόπιων μουσουλμάνων, που κατανοεί τα προβλήματά τους. Φυσικά δεν αμελούν να αναφερθούν στις προσπάθειες και τις πιέσεις που ασκούνται από την Άγκυρα προς την Αθήνα, υπέρ των δικαιωμάτων των «τούρκων μουσουλμάνων» της Θράκης.
Η εκμετάλλευση του θρησκευτικού συναισθήματος των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης και η συστηματοποιημένη απόπειρα που αγγίζει αλλά και πάρα πολλές φορές ξεπερνά τα όρια της ανοχής περί των θρησκευτικών πεποιθήσεων και αντιλήψεων, είναι το ζητούμενο για τους ανθρώπους του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής. Το κλίμα εκφοβισμού είναι εμφανές στα μάτια των κατοίκων των χωριών, οι οποίοι στην πλειονότητά τους κρατούν τα στόματά τους ερμητικά κλειστά, προς αποφυγή οποιονδήποτε ρήξεων με τους ανθρώπους του Μέτε, του Χατζηοσμάν, του Μάντατζη, του Σαρνίτς…
Μη μπορώντας να αρνηθούν τον μήνα της κοινοβιακής ζωής, πάρα πολλοί είναι οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης, που αποφεύγουν συζητήσεις ή που συμμετέχουν σε αυτές μέσω της προσωπικής τους σιωπής. Αυτοί οι άνθρωποι, Έλληνες στην συνείδηση και με πίστη στην πατρίδα τους την Ελλάδα, πιέζονται ποικιλοτρόπως εν μέσω της οικονομικής κρίσης που έχει χτυπήσει την πόρτα των σπιτιών τους.
Μεγάλος αριθμός ανδρών (οικογενειαρχών και μη) έχει μετακινηθεί σε άλλες περιοχές της χώρας ή και της Ευρώπης σε ανεύρεση εργασίας και γνωρίζουν πως οι οικογένειές τους κρέμονται στα χέρια των έμπιστων συγγενών τους. Αυτοί οι Έλληνες πολίτες δέχονται το μεγαλύτερο μέρος της ψυχολογικής πίεσης που ασκεί το προξενείο. Σε αυτούς, κυρίως, απευθύνεται η έκκληση για δημιουργία τραπεζικών λογαριασμών και την μεταφορά των χρημάτων τους στην τουρκική τράπεζα Ziraat (που βρίσκεται στην Κομοτηνή και που πρόσφατα αποδείχτηκε πως είναι καθαρό ενεργούμενο των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας, του στρατιωτικού κατεστημένου και εν γένει του βαθέως τουρκικού εθνικιστικού – Κεμαλικού κράτους), προκειμένου να αποδείξουν έμπρακτα (έστω και εξ αποστάσεως) πως τρέφουν καλές προθέσεις για την «μητέρα πατρίδα» (εδώ κολλάει και το σλόγκαν: «αγαπάς την πατρίδα; Απόδειξη!»)…
Οι αποδείξεις που αυτές τις ημέρες ζητούνται είναι πολλές…! Οι σκληρές υπενθυμίσεις όμως, είναι ακόμη περισσότερες… Ζητήματα οικονομικών βοηθειών, «χορηγείες» για σπουδές παιδιών στην Τουρκία ή για παρεμβάσεις – βοήθειες σε θέματα υγείας (μεταφορά σε νοσοκομεία στην Τουρκία με καλυμμένα όλα τα έξοδα), αποτελούν το «οπλοστάσιο» των ανθρώπων του Σαρνίτς.
Κι ενώ οι «πρακτορίσκοι» αυτοί ενεργούν με κάλυψη την θρησκεία, η Ελληνική πολιτεία συνεχίζει να είναι απούσα στο μεγαλύτερο μέρος των θεμάτων που απασχολούν την κοινότητα των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης. Και, δυστυχώς, το κενό αυτό της απουσίας της έρχεται να το καλύψει πανέξυπνα η τουρκική προπαγάνδα.
Περίοδος νηστείας για το Ισλάμ, σημαίνει περίοδος αυξημένης λειτουργίας του Τουρκικού Προξενείου. Άσχετα με τους προβληματισμούς του Τούρκου προξένου της Κομοτηνής, το «πρόγραμμα εκτουρκισμού», των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, προχωρά κανονικά.
Η αναζήτηση νέων πρόθυμων (κυρίως νέων) μουσουλμάνων είναι ένας συνεχής στόχος, που είναι δυνατόν να επιτευχθεί μόνον εάν αυτοί οι νέοι άνθρωποι αποτύχουν στην εισαγωγή τους σε κάποιο Ελληνικό Πανεπιστημιακό Ίδρυμα. Τότε, είναι πολύ εύκολο να «πέσουν στα χέρια» των «ειδικών» ή εκείνων που αναζητούν «ταλέντα» που θα εργαστούν (εξασφαλίζοντας οικονομικά -και όχι μόνο- την ζωή τους) για τα συμφέροντα του τουρκισμού και της «μητέρας πατρίδας» της Τουρκίας…
Κωνσταντίνος
* Περίοδος εξαντλητικής νηστείας που διαρκεί έναν ολόκληρο μήνα. Μέσα σε αυτή την χρονική περίοδο η νηστεία επιβάλλεται εξοντωτική στη διάρκεια της ημέρας, ενώ τη νύχτα (μετά τη δύση του ηλίου) καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες τροφής (εκτός χοιρινού) και υγρών. Ο νυχτερινός βίαιος τροφικός «ανεφοδιασμός» γίνεται εξαιτίας της πλήρους απαγόρευσης λήψης οποιασδήποτε τροφής ή υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η σύγχρονη πραγματικότητα όμως και οι λογικές αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει (καταπόνηση του στομάχου με δημιουργία μόνιμων στομαχικών βλαβών) έχουν «χαλαρώσει» την αυστηρή επιβολή του ισλαμικού νόμου και οι τοπικοί ιμάμηδες (μουσουλμάνοι ιερείς) έχουν δώσει το ελεύθερο στους νέους (μη ενήλικες) στην κατανάλωση ελαφράς τροφής ενδιάμεσα της ημέρας, όπως επίσης και στην λήψη απαραίτητων υγρών (χυμοί ή νερό). Ο λόγος των παραχωρήσεων αυτών, είναι επίσης η πίεση από τη νεολαία που δέχεται το Ισλάμ, το οποίο φοβούμενο δημιουργία αρνητικού κλίματος στους νέους, οπισθοχωρεί εξαναγκαζόμενο εκ των πραγμάτων…
http://kostasxan.blogspot.com/2009/08/blog-post_7127.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου