Τη βεβαιότητα ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα εκφράζει σε σημείωμά της η βραβευμένη με Νόμπελ Νοτιοαφρικανή συγγραφέας, Ναντίν Γκόρντιμερ, την ώρα που το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει τις πύλες του στο κοινό. Πλήθος προσωπικοτήτων, αλλά και εκπρόσωποι των ξένων Μ.Μ.Ε. επισημαίνουν την αναγκαιότητα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο σπίτι τους...
Η μεγάλη στιγμή έφτασε... Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης μπαίνει και επίσημα στον παγκόσμιο μουσειακό χάρτη. Υψηλές προσωπικότητες από όλο το κόσμο, από τον πολιτικό, πνευματικό και επιχειρηματικό χώρο, θα βρεθούν στα επίσημα εγκαίνια του Νέου Μουσείου το Σάββατο το βράδυ.
Το πρώτο όνειρο της αξέχαστης Μελίνας Μερκούρη γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Το δεύτερο μένει να εκπληρωθεί... Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης ανοίγει τις πύλες του στο κοινό χωρίς να έχουν επιστραφεί στην Ελλάδα τα τμήματα από τη ζωοφόρο του Παρθενώνα, που απέσπασε με βίαιο τρόπο ο λόρδος Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα και από το 1815 φιλοξενούνται στο Βρετανικό Μουσείο.
''Τα γλυπτά δεν ανήκουν και δεν ανήκαν ποτέ στον λόρδο Έλγιν. Η επιστροφή τους σήµερα βασίζεται σε δεδοµένα που υπερβαίνουν τα αυστηρώς νοµικά: στην αποκατάσταση µιας αποικιοκρατικής αδικίας, κεκαλυµµένης από µια απλή εµπορική συναλλαγή.'' επισημαίνει η Νομπελίστας Νάντιν Γκόρντιμερ, γνωστή για την ακτιβιστική και πολιτική της δράση.
Την ίδια ώρα, μεγάλη μερίδα του ξένου τύπου υποστηρίζει το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των Μαρμάρων στην πατρίδα τους, μετά και την ολοκλήρωση του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
Ο Βρετανός δημοσιογράφος και συγγραφέας, Κρίστοφερ Χίτσενς, αφού χαρακτηρίζει, σε άρθρο του στο περιοδικό Vanity Fair, τον Παρθενώνα ως το ''απόλυτα ορθό'' οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας, καταλήγει με τη βεβαιότητα ότι ''κάποια μέρα θα υπάρξει μια συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο πλέον ορθό οικοδόμημα του κόσμου''.
"Ήρθε η ώρα να γεμίσουμε τα κενά που οι Έλληνες έχουν αφήσει στο Νέο τους Μουσείο" σημειώνει με νόημα σε άρθρο της η έγκριτη βρετανική εφημερίδα Guardian, υπογραμμίζοντας ότι με τη δημιουργία του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης καταρρίπτεται το επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου ότι η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να μεριμνήσει σωστά για την προστασία των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Το ίδιο επισημαίνει και ο Ελβετός αρχιτέκτονας του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, Μπερνάρ Τσουμί, σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel. ''Φανταστείτε ένα αρχαίο γλυπτό με το κεφάλι του στην Αθήνα, τον κορμό του στο Λονδίνο και τα πόδια του στο Παρίσι. Είναι εντελώς παράλογη αυτή η κατάσταση.'' τονίζει, μεταξύ άλλων.
''Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης δίνει στο Βρετανικό Μουσείο την ευκαιρία να διορθώσει ένα από τα μεγάλα σφάλματα της ιστορίας. Δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία για τη διατήρηση της συλλογής στην Πινακοθήκη Νταβίν στο πίσω μέρος του Βρετανικού Μουσείου, τώρα που τα γλυπτά μπορούν να ενοποιηθούν και να εκτεθούν με τα λοιπά σωζόμενα γλυπτά της Ακρόπολης.'' δηλώνει με έμφαση ο πρώην πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Γκοφ Ουίτλαμ, ενώ ο επίσης πρώην πρωθυπουργός της χώρας, Μάλκολμ Φρέιζερ, παρακινεί την Ελλάδα να διεκδικήσει δικαστικά τα ''Μάρμαρα''.
''Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο είναι η καλύτερη περίσταση για τους Βρετανούς και το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο σπίτι τους, στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης.''
Με αυτά τα χαρακτηριστικά λόγια τα 17 μέλη των Επιτροπών Επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα, που εκπροσωπούν 15 χώρες και βρίσκονται στην Αθήνα, έδωσαν συνέντευξη Τύπου το μεσημέρι της Παρασκευής, κατά την οποία και ανακοίνωσαν τις ενέργειές τους για το προσεχές χρονικό διάστημα.
Ο πρόεδρος των επιτροπών, Ντέιβιντ Χιλ, ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, την προσπάθεια καθιέρωσης Ημέρα Παρθενώνα κάθε χρόνο μέσα στον Ιούνιο, ενώ θα ξεκινήσει και μεγάλη καμπάνια με τις λέξεις "why not" (γιατί όχι). Επίσης, το προσεχές χρονικό διάστημα θα γίνουν δημοσκοπήσεις, ενώ θα συγκεντρωθούν και υπογραφές στήριξης στο αίτημα της επιστροφής.
Τώρα που η Ελλάδα απέκτησε ένα πραγματικό Μουσείο – Κόσμημα, ισάξιο των μεγάλων Μουσείων της σύγχρονης Ευρώπης, ήρθε επιτέλους η ώρα να διορθωθεί μία μεγάλη αδικία. Γιατί μπορεί πράγματι ''τα Γλυπτά να ανήκουν σε όλους'' – όπως γράφει το αμερικάνικο περιοδικό Newsweek υπογραμμίζοντας την οικουμενικότητά τους -, αλλά ο φυσικός τους χώρος είναι η Ελλάδα και ο ιερός βράχος της Ακρόπολης.
Απο το μπλογκ Taxalia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου