''Tο 40% των bloggers ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία των 20 με 30,
το 85% έχει λάβει τριτοβάθμια εκπαίδευση,
ενώ ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι των χρηστών μπλογκ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί opinion leaders''..
Το προφίλ των Ελλήνων bloggers επιχειρεί να σκιαγραφήσει η κ. Σταυρούλα Παπαδημητρίου του τμήματος Ψυχολογίας και του Παντείου Πανεπιστημίου, με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Κοσκινά.
Όπως διαβάζουμε στην «Απογευματινή»:
«Θέλουν να δηλώνουν τις απόψεις τους, είναι πολιτικά ενεργοί, συμμετέχουν στα κοινά, έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο και πολλά ενδιαφέροντα.
Αυτό είναι το προφίλ των bloggers όπως προκύπτει από τη συγκεκριμένη μελέτη.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η συντριπτική πλειοψηφία τους, σε ποσοστό 75%, είναι άντρες, το 40% αυτών ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία των 20 με 30, το 85% έχει λάβει τριτοβάθμια εκπαίδευση και άνω.
Παρατηρήθηκε ότι απουσιάζουν οι χειρώνακτες, άτομα δηλαδή με επαγγέλματα όπως του εργάτη ή του αγρότη δείχνουν να μη συμπεριλαμβάνονται στο κοινό της μπλογκόσφαιρας.
Ο τόπος διαμονής είναι...τα μεγάλα αστικά (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) σε ποσοστό 58%.
Οι συγκεκριμένοι χρήστες, συμμετέχοντες στην έρευνα, έγινε φανερό ότι διατηρούν μπλογκ σε ποσοστό 48% για την αυτοέκφραση και επικοινωνία.Ο λόγος δε που αφιερώνουν τόσο χρόνο γι' αυτό είναι για να ενημερωθούν άμεσα και υπεύθυνα.
Το 60% διαβάζει περισσότερες της μίας έντυπης εφημερίδας και μόνο το 13% θεωρεί ως κύρια πηγή ενημέρωσης του την τηλεόραση.
Η πλειοψηφία τους, το 81,47%, γνωρίζει και παρακολουθεί τις κινητοποιήσεις που οργανώνονται μέσω μπλογκ και ένα ποσοστό 38% συμμετέχει σε αυτές (ενεργά ή όχι). Η δυνατότητα σχολιασμού είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που ελκύει τους χρήστες.
Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι οι λόγοι για τους οποίους οι χρήστες μπλογκ αφήνουν σχόλια σε άλλα μπλογκ ενισχύουν την αλληλεπίδραση. Τα μπλογκ ελκύουν ήδη πολιτικά ενεργά άτομα. Ίσως η χρήση μπλογκ να αποτελεί γι' αυτά τα άτομα ένα ακόμα κανάλι στο οποίο τους δίνεται η δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν.
Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι των χρηστών μπλογκ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί opinion leaders, άτομα α δηλαδή που επηρεάζουν την πολιτική ενημέρωση και κινητοποίηση των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή μέσω των κοινωνικών τους δικτύων, μεταλαμπαδεύοντας με τον τρόπο αυτό τις απόψεις και τις θέσεις τους σε κοινό ευρύτερο από αυτό των αναγνωστών μπλογκ.»
Απο το μπλογκ GREECE-SALONIKA
Οι συγκεκριμένοι χρήστες, συμμετέχοντες στην έρευνα, έγινε φανερό ότι διατηρούν μπλογκ σε ποσοστό 48% για την αυτοέκφραση και επικοινωνία.Ο λόγος δε που αφιερώνουν τόσο χρόνο γι' αυτό είναι για να ενημερωθούν άμεσα και υπεύθυνα.
Το 60% διαβάζει περισσότερες της μίας έντυπης εφημερίδας και μόνο το 13% θεωρεί ως κύρια πηγή ενημέρωσης του την τηλεόραση.
Η πλειοψηφία τους, το 81,47%, γνωρίζει και παρακολουθεί τις κινητοποιήσεις που οργανώνονται μέσω μπλογκ και ένα ποσοστό 38% συμμετέχει σε αυτές (ενεργά ή όχι). Η δυνατότητα σχολιασμού είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που ελκύει τους χρήστες.
Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι οι λόγοι για τους οποίους οι χρήστες μπλογκ αφήνουν σχόλια σε άλλα μπλογκ ενισχύουν την αλληλεπίδραση. Τα μπλογκ ελκύουν ήδη πολιτικά ενεργά άτομα. Ίσως η χρήση μπλογκ να αποτελεί γι' αυτά τα άτομα ένα ακόμα κανάλι στο οποίο τους δίνεται η δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν.
Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι των χρηστών μπλογκ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί opinion leaders, άτομα α δηλαδή που επηρεάζουν την πολιτική ενημέρωση και κινητοποίηση των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή μέσω των κοινωνικών τους δικτύων, μεταλαμπαδεύοντας με τον τρόπο αυτό τις απόψεις και τις θέσεις τους σε κοινό ευρύτερο από αυτό των αναγνωστών μπλογκ.»
Απο το μπλογκ GREECE-SALONIKA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου