- Προκλητική ανακοίνωση της Συμβουλευτικής Επιτροπής «Τουρκικής» Μειονότητας Δυτικής Θράκης
- Αμφισβητείται πλέον ανοιχτά η Ελληνική πολιτεία και οι νόμοι της από «γνωστούς» κύκλους της μειονότητας
- Αποφάσισαν την τήρηση σκληρής αντιπαράθεσης με την πολιτεία
- Η τακτική του νέου προξένου δημιουργεί εντάσεις
- Η συμπεριφορά θεσμικών παραγόντων αποθρασύνει τους εξτρεμιστές
Η πρόβα τζενεράλε για τη νέα πολιτική που θα εφαρμόζεται από δω και στο εξής έγινε στο γυμναστήριο «Φίλιππος Αμοιρίδης» Ξάνθης όπου συγκεντρώθηκαν χιλιάδες μουσουλμάνοι μετά από κάλεσμα των διοργανωτών.
Στις συγκεντρώσεις αυτές που γίνονται πάντα με την παρουσία του προξένου Κομοτηνής και με πρωταγωνιστή τον ψευτομουφτή Ξανθής, Μετέ, κυριαρχούν ανθελληνικά συνθήματα και χαράσσεται η νέα πολιτική.
Είναι παράξενο πως η Ελληνική Κυβέρνηση παρακολουθεί τα γεγονότα χωρίς να παίρνει θέση για την προκλητική συμπεριφορά του πρόξενου που ξεπέρασε κάθε όριο διπλωματικής δεοντολογίας και θέλει να εφαρμόσει και στην Ελλάδα τα ίδια σχέδια που οδήγησαν στη κρίση του Κοσσυφοπεδίου.
Όπως θα διαπιστώσει ο κάθε αναγνώστης διαβάζοντας την ανακοίνωση της επιτροπής υπάρχει σαφής αμφισβήτηση της Ελληνικής πολιτείας και των νόμων της. Μιλούν για εμπόδια που υπάρχουν στον τομέα της θρησκευτικής ελευθερίας και της ελευθερίας της συνείδησης και ζητούν να αναγνωρισθούν οι ψευτομουφτήδες ΣΕΡΙΦ και ΜΕΤΕ, Κομοτηνής και Ξανθής αντίστοιχα. Το ερώτημα είναι να απαντήσουν σε ποια μουσουλμανική χώρα υπάρχει εκλεγμένος μουφτής.
Βέβαια, το θράσος των γνωστών κύκλων ευνοεί και η συμπεριφορά θεσμικών παραγόντων που δεν χάνουν ευκαιρία να σφιχταγκαλιάζονται με τους ψευτομουφτήδες σε κάθε εκδήλωση. Οι προδότες αυτοί, μπροστά στο προσωπικό συμφέρον, για εκλογικούς λόγους και ίσως και για υλικά ανταλλάγματα καθημερινά απεμπολούν τα ελληνικά δικαιώματα.
Διαμαρτύρονται για τις διατάξεις του νομού «περί βακουφίων» που ψήφισε πρόσφατα η βουλή ισχυριζόμενοι ότι δεν ανέχονται την παρουσία και την παρεμβατική δυνατότητα του περιφερειάρχη.
Αντιδρούν για το πανελλήνιο εκλογικό όριο του 3% που εφαρμόζεται για τους ανεξάρτητους υποψήφιους και ζητούν την κατάργηση του νόμου παραβλέποντας την ύπαρξη ορίου στην Τουρκία που ανέρχεται στο 10%! Αρκούν τα παραπάνω για να διαπιστώσει ο καθένας ποια πολιτική θα εφαρμόζουν από τώρα και στο εξής οι γνωστοί κύκλοι και σε ποια «προσκυνήματα» θα συνεχίσουν να αθλούνται οι κάθε λογής θεσμικοί.
Η ανακοίνωση της Συμβουλευτικής Επιτροπής
Η κατάσταση της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης και τα προβλήματα που συνεχίζει να βιώνει, το τελευταίο διάστημα έρχονται συχνά πυκνά στο επίκεντρο της διεθνής κοινής γνώμης και μελετήθηκαν λεπτομερειακά στις εκθέσεις που αναφέρονται παρακάτω. Παρόλο, που οι εκθέσεις αυτές, δεν αντικατοπτρίζουν με όλες τις διαστάσεις τα προβλήματα της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης και περιέχουν ελλιπής αξιολογήσεις, είναι μια θετική εξέλιξη, αφού φέρνουν τα προβλήματά μας στο επίκεντρο της διεθνής κοινής γνώμης και των διεθνών οργανώσεων.
- Η έκθεση του Επιτρόπου Συμβουλίου της Ευρώπης Αρμοδίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Thomas Hammarberg, σχετικά με την κατάσταση των μειονοτήτων στην Ελλάδα που δημοσιεύθηκε το Φεβρουάριο του 2009,
- Η έκθεση του Υπουργείου Εξωτερικών των Η.Π.Α που δημοσιεύθηκε το Φεβρουάριο του 2009 με τίτλο «Έκθεση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Ελλάδα, 2008»,
- Η έκθεση της Ανεξάρτητης Εμπειρογνώμονας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών Gay McDougall, σχετικά με την κατάσταση των μειονοτήτων στην Ελλάδα που δημοσιεύθηκε το Μάρτιο του 2009,
- Το σχέδιο έκθεσης του μέλους Κοινοβουλευτικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Michel Hunault με τίτλο « Οι μη Μουσουλμανικές μειονότητες στην Τουρκία και η θρησκευτική ελευθερία της Μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη και λοιπά ανθρώπινα δικαιώματα», που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2009.
Καλούμε τους αρμοδίους του κράτους και της κυβέρνησης, να λάβουν τα παρακάτω μέτρα, προκειμένου να βγάλουν την χώρα μας Ελλάδα, από την δύσκολη αυτή κατάσταση που αντιμετωπίζει στο διεθνές χώρο και να εμποδίσουν τις παραβιάσεις δικαιωμάτων που συνεχίζουν να εφαρμόζονται στη Μειονότητα.
- Πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σχετικά με την Τουρκική Ένωση Ξάνθης, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Τούρκων Γυναικών Νομού Ροδόπης, το Σύλλογο Νεολαίας Μειονότητας Νομού Έβρου, που καταδικάζουν τη χώρα μας και πρέπει να επιτευχθεί η επαναλειτουργία των παραπάνω συλλόγων καθώς και των υπόλοιπων ιστορικών συλλόγων της Μειονότητας.
- Πρέπει να αρθούν τα εμπόδια που υπάρχουν στο τομέα της θρησκευτικής ελευθερίας και της ελευθερίας της συνείδησης και που έχουν διασφαλισθεί με διάφορες διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αναγνωρισθούν και να αναλάβουν τα καθήκοντα τους οι εκλεγμένοι από την μειονότητα Μουφτήδες, θα πρέπει να σταματήσει η ισχύ και η εφαρμογή του νόμου 3536/2007 σχετικά με τον διορισμό ιεροδιδασκάλων στα σχολεία μας και να αρθούν οι περιορισμοί σχετικά με τους θρησκευτικούς μας χώρους (όπως η αυθαίρετη εφαρμογή σχετικά με το ύψος των μιναρέδων).
- Η περιουσία των βακουφίων που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, από το 1967 μέχρι σήμερα, είναι στα χέρια ατόμων που έχουν διοριστεί από την ηγεσία του κράτους. Η διαχείριση των βακουφικών περιουσιών θα πρέπει να ανατεθεί το συντομότερο δυνατόν στα χέρια ατόμων που θα εκλέξει η μειονότητα. Ο Νόμος 3647/2008 σχετικά με τα βακούφια που ψηφίστηκε από το κοινοβούλιο χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν τα αιτήματα της μειονότητας, πρέπει να τροποποιηθεί σύμφωνα με τα αιτήματα της μειονότητας έτσι ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί. Οι βακουφικές περιουσίες που έχουν χαθεί λόγω των άδικων εφαρμογών από την εποχή της Χούντας πρέπει να αποδοθούν ή να αποζημιωθεί γι’ αυτά η μειονότητα. Πέρα απ’ αυτό πρέπει να αρθούν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα μέλη της μειονότητας σχετικά με την εκμετάλλευση των ακινήτων τους ( όπως η έλλειψη συμβολαίων στις ορεινές περιοχές).
- Πρέπει να εξαλειφθεί η αδικία κατά, των περίπου 60.000 μελών της μειονότητας και των οικογενειών τους που οφείλεται στην εφαρμογή του άρθρου 19 του Νόμου 3370/1955 που εφαρμόστηκε από το 1955 έως 1998 και πρέπει να τους αποδοθεί αναδρομικά η Ελληνική υπηκοότητα ακόμα και σ’ αυτούς που πλέον ζουν στο εξωτερικό.
- Πρέπει να βρεθεί μια άμεση και αποτελεσματική λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο τομέα της εκπαίδευσης. Πρέπει να ιδρυθούν μειονοτικά νηπιαγωγεία στα οποία η εκπαίδευση θα γίνεται στην Τουρκική και Ελληνική γλώσσα. Πρέπει να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των αποφοίτων ΕΠΑΘ, που υπηρετούν στα μειονοτικά σχολεία, σχετικά με την βελτίωση των τουρκικών τους και την ανάπτυξη της τουρκικής διδακτέας ύλης. Πρέπει να εκπληρωθεί η απαίτηση της Μειονότητας για την ίδρυση νέων μειονοτικών γυμνασίων/λυκείων στους Νομούς Ροδόπης και Ξάνθης.
- Πρέπει να αρθούν τα μέτρα, που εμποδίζουν την ελεύθερη συμμετοχή και εκπροσώπηση της μειονότητας στο πολιτικό βίο της χώρας μας. Πρέπει να αρθεί το πανελλήνιο εκλογικό όριο των 3% που εκτός από τα πολιτικά κόμματα εφαρμόζεται και στους ανεξάρτητους υποψηφίους και πρέπει να ακυρωθεί η εφαρμογή της διευρυμένης εκλογικής περιφέρειας που εφαρμόζεται στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης στις εκλογές των δευτεροβάθμιων τοπικών αυτοδιοικήσεων.
- Η ποσόστωση της τάξεως του 0,5% για την εισαγωγή στο δημόσιο τομέα που προβλέπεται στο νόμο 3647/2008 σχετικά με τα βακούφια που ψηφίστηκε το 2008 θα πρέπει να εφαρμοστεί δίνοντας προτεραιότητα στη περιοχή της Δυτικής Θράκης.
- Πρέπει να αναγνωρισθεί το μειονοτικό καθεστώς των ομοεθνών μας στη Ρόδο και Κώ και πρέπει να τους αποδοθούν τα δικαιώματα τους.
Εκτός απ’αυτά, θεωρούμε πώς θα είναι σωστό να γνωστοποιήσουμε στη κοινή γνώμη την άποψη της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης, για δύο θέματα που μεταφέρονται ελλιπής ή λανθασμένα στις εκθέσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω.
- Στις εκθέσεις διατυπώνεται πώς ένα από τα εμπόδια για την εκλογή των Μουφτήδων είναι οι δικαστικές τους αρμοδιότητες και η εφαρμογή της Σαρίας από τους διορισμένους Μουφτήδες που συχνά δημιουργούν άδικα και αντίθετα με το δίκαιο αποτελέσματα. Όμως, δεν πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι η εφαρμογή της Σαρίας (εκτός από την λύση των θρησκευτικών γάμων) είναι ένα προαιρετικό νομικό σύστημα για τα μέλη της μειονότητας. Επίσης δεν πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός, πως σύμφωνα με τον ισχύων νόμο, όλες οι αποφάσεις που βγάζουν οι Μουφτήδες εφαρμόζοντας τη Σαρία, ελέγχονται αν αντίκεινται στο σύνταγμα της χώρας και αν είναι εντός των αρμοδιοτήτων των Μουφτήδων, από τα αρμόδια πολιτικά δικαστήρια. Το πρωταρχικό αίτημα της μειονότητας είναι η εφαρμογή των διατάξεων διεθνών συμβάσεων που έχει υπογράψει και η χώρα μας η Ελλάδα, έτσι ώστε να επιτραπεί η εκλογή των Μουφτήδων.
- Σε κάποιες εκθέσεις σημειώνεται πως κάποιες ομάδες εντός της μειονότητας αισθάνονται καταπιεσμένοι και υπό απειλή. Η Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης είναι μια και μοναδική μειονότητα το καθεστώς της οποίας έχει καθοριστεί εκτός από την συνθήκη της Λωζάννης και με διάφορες διεθνείς συμβάσεις. Δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα οι δηλώσεις και οι στάσεις κατά της μειονότητας, μερικών ομάδων που προέρχονται από το χώρο της μειονότητας και ενεργούν με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον τους. Η Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης είναι ανοιχτή για κάθε μέλος της μειονότητας που θέλει να αναζητήσει το δίκαιο του.
Ο σκοπός της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης με την παρούσα ανακοίνωση είναι να καλέσει την χώρα μας την Ελλάδα σε συνεργασία για την επίλυση των προβλημάτων της μειονότητας, μέσω διαλόγου με τους φορείς της μειονότητας. Εμείς ως αφοσιωμένοι πολίτες, ως πολίτες που αγαπάνε τη χώρα τους, πιστεύουμε πως ο διάλογος και η συνεργασία πάντοτε είναι εφικτή.
Τέλος, καλούμε όλα τα ΜΜΕ να μεταφέρουν τα προβλήματα μας που αναφέρονται στη παρούσα ανακοίνωση, στην κοινή γνώμη, με ένα δίκαιο, αμερόληπτο και θετικό τρόπο και να συμβάλλουν στο κάλεσμα μας για δημιουργικό διάλογο.
Ερώτηση του Ανδρέα Λοβέρδου για τη δράση του Τούρκου προξένου Κομοτηνής
Στη Βουλή έφτασε πρόσφατα το ζήτημα της δράσης του τούρκου Προξένου στην Κομοτηνή, μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και πρώην Υφυπουργού Εξωτερικών Ανδρέα Λοβέρδου. Ο κύριος Λοβέρδος στην ερώτησή του προς τον Υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη αναφέρθηκε στη δραστηριότητα εκείνη που έχει υπερβεί τα όρια του Διεθνούς Δικαίου ζητώντας να πληροφορηθεί αν η Κυβέρνηση σκοπεύει να "επαναφέρει" με κάποιον τρόπο στην τάξη του Πρόξενο κ. Μουσταφά Σάρνιτς.
Ειδικότερα ο κύριος Λοβέρδος ανέφερε:
"Οι ελληνικές προξενικές αρχές και οι διπλωματικές αρχές στην Τουρκία λειτουργούν έτσι με ουδεμία αιτίαση εναντίον μας να υπάρχει. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις προξενικές αρχές της Τουρκίας στη Θράκη. Έχουμε συγκεκριμένες συμπεριφορές, οι οποίες με έναν τρόπο που σε έναν καλοθελητή τρίτο φαντάζει και ακούγεται ως παράδοξος, αντιστρατεύονται ακόμα και τα αναπτυξιακά προγράμματα της χώρας προκειμένου να κρατούν ορισμένους μειονοτικούς σε δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης για το σκοπό να είναι το Προξενείο καλός αγωγός για πράγματα που είναι εκτός ορίων κάθε έννοιας νομιμότητας".
Από την απάντηση του Υφυπουργού Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη, δεν προέκυψε κάποια σαφής πρόθεση της κυβέρνησης καθώς αρκέστηκε να σημειώσει ότι: "Η πολιτική ηγεσία και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών παρακολουθούν με την επιβαλλόμενη προσοχή την κατάσταση και όταν χρειάζεται παρεμβαίνουν με ψυχραιμία, υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα."
Όμως η όλη συζήτηση στη Βουλή και το κλίμα που επικράτησε συνιστά μια κάποια προειδοποίηση προς τον πολυσυζητημένο Πρόξενο στην Κομοτηνή που έχει δώσει αρκετές αφορμές.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Ανδρέα Λοβέρδου έχει ως εξής:
"Κύριε Υπουργέ, τα τελευταία χρόνια οι συζητήσεις και η κριτική για τη δράση του Τουρκικού Προξενείου στη Θράκη έχουν ενταθεί. Φυσικά ο διάλογος δεν αφορά μια έντονη δραστηριότητα του Προξενείου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Αντιθέτως, η συζήτηση και οι σχετικές αιτιάσεις αλλά και οι μορφές αφορούν συγκεκριμένες δράσεις του Προξενείου και του ιδίου του Προξένου κ. Μουσταφά Σάρνιτς προσωπικώς, οι οποίες υπερβαίνουν κατά πολύ τα όρια και τα πλαίσια του Διεθνούς Δικαίου σχετικώς με τις δραστηριότητες των προξενικών αρχών. Με το δεδομένο αυτό κυρία Υπουργέ, ερωτάσθε: Έχει ήδη γίνει κάποια ενέργεια δια της οποίας το ελληνικό κράτος προσπάθησε να επαναφέρει τη λειτουργία του Προξενείου στα όρια της νομιμότητας, όπως αυτή διεθνώς ισχύει; Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες ενδεχομένως τα όργανα του ελληνικού κράτους πρόκειται να προβούν;".
Στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Λοβέρδου απάντησε ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Γιάννης Βαληνάκης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΛΗΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, θα ήθελα ευθύς εξ αρχής να υπογραμμίσω ότι οι δραστηριότητες του Τουρκικού Γενικού Προξενείου στην Κομοτηνή πρέπει να συμβαδίζουν με τη διεθνή πρακτική και τις πρόνοιες του Διεθνούς Δικαίου που διέπουν τις προξενικές σχέσεις. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν και δεν γίνονται αποδεκτές, συμπεριφορές εκτός αυτού του πλαισίου.
Σε ένα ευρύτερο επίπεδο τώρα, θα ήθελα να τονίσω με τη μεγαλύτερη δυνατή έμφαση -και αυτό θεωρώ ότι πρέπει να είναι το μήνυμα που οφείλουμε να εκπέμπουμε προς κάθε κατεύθυνση- ότι η Ελλάδα εφαρμόζει με συνέπεια στη Θράκη την αρχή της ισονομίας και ισοπολιτείας όλων των πολιτών της. Η πολιτική αυτή διέπεται από το σεβασμό των συμφωνιών της Λοζάνης και των διατάξεων του Διεθνούς Δικαίου για τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα.
Τα δικαιώματα των μελών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη διαφυλάσσονται πλήρως και προστατεύονται αποτελεσματικά σε μια ευρωπαϊκή δημοκρατική κοινωνία και πολιτεία.
Η ελληνική νομοθεσία περιλαμβάνει ειδικά μέτρα υπέρ της μουσουλμανικής μειονότητας, σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή σύμβαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου, αλλά και με τις αρχές και αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα μέλη της μειονότητας στη Θράκη συμμετέχουν στην πολιτική ζωή, τόσο στο εθνικό όσο και στο τοπικό επίπεδο. Μιλούν τις γλώσσες τους, ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και τηρούν τα έθιμα και τις παραδόσεις τους.
Πέρα απ' αυτά όμως θεωρώ ότι είναι σημαντική η αποδεδειγμένη βούληση της ελληνικής πολιτείας να τεθεί η Θράκη και η ανάπτυξή της στην κορυφή των προτεραιοτήτων της. Και αυτό συμβαίνει σταθερά τα τελευταία χρόνια και με συνέπεια.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της Θράκης να καταστεί ακόμα πιο ουσιαστική, στηριζόμενη σε ολόκληρο το δυναμικό της, στην πλήρη αξιοποίηση όλων των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Πρέπει να στηριχτεί πάνω απ' όλα στους ανθρώπους της, ανεξάρτητα από θρησκεία, γλώσσα, καταγωγή και πολιτισμό. Προωθούμε το στόχο αυτό με συνέπεια και αποφασιστικότητα. Τον προωθούμε όχι στα λόγια, αλλά με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Δημιουργούμε νέες προοπτικές και ευκαιρίες ανάπτυξης για τα μέλη της μειονότητας, έτσι ώστε να είναι σε θέση να συμβάλουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, στην ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής.
Με τις πολιτικές μας πρωτοβουλίες η Κυβέρνησή μας προωθεί μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική, που απομονώνει ακραία στοιχεία και ακυρώνει κάθε απόπειρα κακόβουλης έξωθεν επιρροής.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ο ερωτών Βουλευτής κ. Λοβέρδος έχει το λόγο για δύο λεπτά.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, πριν από επτά χρόνια περίπου με τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, Βουλευτή τότε της Αντιπολίτευσης, είχαμε παρουσιάσει στην Κομοτηνή το βιβλίο του κυρίου Μανώλη Κοτάκη, του δημοσιογράφου, για την ανάπτυξη της Θράκης, ένα βιβλίο που εκτιμούσε ότι οι αναπτυξιακές προϋποθέσεις της Θράκης και η αναπτυξιακή πορεία της Θράκης συγκροτεί ένα μοντέλο, όπως έλεγε ο δημοσιογράφος, συμπεριφοράς απέναντι στα αναπτυξιακά θέματα των μειονοτήτων και στο πεδίο του σεβασμού των δικαιωμάτων. Αυτό είναι σαφές, υπήρχε, υπάρχει και θα συνεχιστεί.
Δεν ρώτησα όμως, κύριε Υφυπουργέ, αυτό: Ό,τι ρωτώ έχει να κάνει με τη συνεννόηση που πρέπει να έχουν οι ελληνικές πολιτικές δυνάμεις για ζητήματα που έχουν να κάνουν με την συμπεριφορά του ελληνικού κράτους απέναντι στις μειονότητες στη Θράκη και παίρνουμε μία πρωτοβουλία να ανοίξουμε έναν κοινοβουλευτικό διάλογο με κριτήριο ότι υπάρχει ανάγκη να γίνουν ορισμένα πράγματα στο πεδίο αυτό και όχι με κριτήριο ότι πρέπει να συζητάμε στη Βουλή απεραντολογώντας, μη λέγοντας συγκεκριμένα αυτά που πρέπει να πούμε.
Μας είναι γνωστό καλύτερα από ό,τι είναι στους Βουλευτές της Αντιπολίτευσης, ότι οι προξενικές αρχές λειτουργούν σε όλες τις χώρες του κόσμου με κριτήριο το Διεθνές Δίκαιο, τη σχετική Σύμβαση της Βιέννης του 1963, που η Ελλάδα κύρωσε με το νόμο 90/1975, στο άρθρο 5 της οποίας ορίζεται ότι οι προξενικές αρχές όπου και αν βρίσκονται, πρέπει να λειτουργούν με θεμιτά και νόμιμα μέσα συμβάλλοντας με τις πολυποίκιλες ενέργειές τους στην καλή συνεργασία αφενός του αποστέλλοντος κράτους και αφετέρου του κράτους διαμονής.
Οι ελληνικές προξενικές αρχές και οι διπλωματικές αρχές στην Τουρκία λειτουργούν έτσι με ουδεμία αιτίαση εναντίον μας να υπάρχει. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις προξενικές αρχές της Τουρκίας στη Θράκη. Έχουμε συγκεκριμένες συμπεριφορές, οι οποίες με έναν τρόπο που σε έναν καλοθελητή τρίτο φαντάζει και ακούγεται ως παράδοξος, αντιστρατεύονται ακόμα και τα αναπτυξιακά προγράμματα της χώρας προκειμένου να κρατούν ορισμένους μειονοτικούς σε δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης για το σκοπό να είναι το Προξενείο καλός αγωγός για πράγματα που είναι εκτός ορίων κάθε έννοιας νομιμότητας.
Άρα λοιπόν η δική μας πλευρά, η πλευρά της Αντιπολίτευσης και όλος ο κόσμος καταγράφει αυτές τις έκνομες συμπεριφορές, τις μεταφέρει στο Κοινοβούλιο, παίρνουμε την πρωτοβουλία, αφού, κύριε Πρόεδρε, επί πέντε χρόνια ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης δεν έχει μπει στον κόπο μία φορά να έλθει στην αρμόδια Επιτροπή να ανοίξει μία σχετική συζήτηση για τα αναπτυξιακά θέματα της Θράκης, προκειμένου να σας πούμε ότι η Εθνική Αντιπροσωπεία έχει ανάγκη ενημέρωσης και όχι απεραντολογίας, έχει ανάγκη συνεννόησης των πολιτικών δυνάμεων και όχι αποφυγής των συγκεκριμένων θεμάτων.
Θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα με την εκκίνηση του διαλόγου αυτού σε πολύ συγκεκριμένα πρόσωπα, ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα δημοκρατική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά δεν είναι ξέφραγο αμπέλι!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο για να δευτερολογήσει για δύο λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΛΗΝΑΚΗΣ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Κύριε συνάδελφε, θεωρώ ότι ήμουν απόλυτα συγκεκριμένος και σαφής. Οι δραστηριότητες του Τουρκικού Γενικού Προξενείου στην Κομοτηνή που δεν συμβαδίζουν με τη διεθνή πρακτική και τις σχετικές πρόνοιες του Διεθνούς Δικαίου δεν γίνονται αποδεκτές. Όταν παρατηρούνται δραστηριότητες, κινήσεις και δημόσιες δηλώσεις χωρίς μέτρο και υπερβαίνουν ως εκτροπή το σαφές πλαίσιο που σας περιέγραψα, η Ελληνική Κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανα της ελληνικής πολιτείας προβαίνουν στις δέουσες ενέργειες προς την τουρκική πλευρά και στέλνουν τα κατάλληλα για την περίσταση αυτή μηνύματα.
Η πολιτική ηγεσία και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών παρακολουθούν με την επιβαλλόμενη προσοχή την κατάσταση και όταν χρειάζεται παρεμβαίνουν με ψυχραιμία, υπευθυνότητα και αποφασιστικότητα.
Όμως, θα ήθελα και να επιμείνω ότι το σημαντικό ζήτημα που ακυρώνει καθημερινά τις όποιες απόπειρες παρεκτροπής από τα διεθνώς ισχύοντα είναι η γενικότερη μειονοτική πολιτική μας, μία σύγχρονη ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική που οδηγεί με σταθερό ρυθμό στην πλήρη ένταξη της μειονότητας στον πολιτικό, κοινωνικό και παραγωγικό ιστό της Θράκης. Μία πολιτική που έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται με δημοκρατικό όραμα, τολμηρά βήματα και βεβαίως χωρίς τα φοβικά σύνδρομα του παρελθόντος.
Η συνέπεια της πολιτικής της ελληνικής πολιτείας σε όλες τις πτυχές της στη Θράκη επ' ουδενί λόγο επηρεάζεται, πολλώ δε μάλλον ακυρώνεται από παρεκτροπές όποτε αυτές συμβαίνουν.
Κλείνω με το ξεκάθαρο μήνυμα που δεν επιδέχεται παρερμηνειών και παρανοήσεων. Η ελληνική πολιτεία αντιμετωπίζει ισότιμα και στηρίζει όλες τις συνιστώσες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Οι Έλληνες μουσουλμάνοι ούτε ζητούν ούτε χρειάζονται αυτόκλητους συνηγόρους. Κανείς δεν μπορεί, ακόμα και αν το επιδιώκει και όσο και αν το επιδιώκει, να εκμεταλλευτεί τις όποιες ανησυχίες και τυχών καθημερινά προβλήματά τους, όπως άλλωστε ισχύει για όλους. Ζουν ειρηνικά με τους άλλους Έλληνες πολίτες, προοδεύουν οικονομικά και κοινωνικά σε πλήρη ισοτιμία ως πολίτες μίας ευρωπαϊκής χώρας και απολαμβάνουν ταυτόχρονα τα σημαντικά και απτά οφέλη του ευρωπαϊκού τους διαβατηρίου.
Ευχαριστώ.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου