Το κυνήγι για το χαμένο Boeing της Malaysian Airlines έχει κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και γίνεται η πιο ακριβή αναζήτηση στην ιστορία της αεροπορίας, με 26 χώρες να συμβάλλουν στην έρευνα με αεροπλάνα, πλοία, υποβρύχια και δορυφόρους.
Έχοντας περάσει ήδη ένας μήνας έρευνας, οι εκτιμήσεις του Reuters δείχνουν ότι τουλάχιστον 44 εκατομμύρια δολάρια έχουν ήδη δαπανηθεί για την ανάπτυξη των στρατιωτικών πλοίων και αεροσκαφών στον Ινδικό Ωκεανό και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, από την Αυστραλία, την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Βιετνάμ.
Ο αριθμός αυτός βασίζεται σε στατιστικά στοιχεία των αμυντικών δυνάμεων βάσει τους ωριαίου κόστους διαφόρων ενεργειών, σε εκτιμήσεις ειδικών και στα έξοδα που αναφέρθηκαν από το Πεντάγωνο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον πρώτο μήνα της αναζήτησης έχει ήδη ξεπεράσει τα 32 εκατ. ευρώ για την αναζήτηση της πτήσης AF447 της Air France που διήρκησε αρκετούς μήνες, το 2009.
Οι εμπειρογνώμονες μάλιστα εκτιμούν ότι οι πραγματικές δαπάνες για την πτήση της Air France είναι πολύ μεγαλύτερες από τα επίσημα νούμερα, γεγονός που μπορεί να συμβαίνει και με την τωρινή αναζήτηση.
Οικονομικός διακανονισμός
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Τόνι Άμποτ, η χώρα του οποίου ηγείται της αναζήτησης, και ο μαλαισιανός ομόλογός του Νταζίμπ Ρατζάκ, έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι το κόστος της αναζήτησης δεν είναι θέμα. Παρόλα αυτά, ο Άμποτ έχει υπαινιχθεί ότι η Αυστραλία, η οποία έχει μέχρι στιγμής επιβαρυνθεί με το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης , ότι μπορεί σε κάποιο σημείο να αποστείλει τιμολόγια. «Είναι λογικό ότι θα πρέπει να αναλάβουμε το κόστος - είναι μια πράξη διεθνούς ιθαγένειας» δήλωσε. «Σε κάποιο σημείο, θα μπορούσε πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών, μπορεί να χρειαστεί να γίνει κάποια καταμέτρηση». Μια κυβερνητική πηγή της Μαλαισίας δήλωσε ανώνυμα ότι η αναζήτηση της MH370 θα μπορούσε να κοστίσει τουλάχιστον διπλάσια από αυτή για την πτήση AF447 της Air France.
Η Αυστραλία έχει συμβάλει μέχρι τώρα περίπου στο ήμισυ των δαπανών. «Η προσπάθεια αναζήτησης της MH370 κοστίζει αυτή τη στιγμή στις Αυστραλιανές Αμυντικές Δυνάμεις 800.000 δολάρια Αυστραλίας ανά ημέρα και, ενδεχομένως, πολύ περισσότερο από αυτό» έγραψε ο Kym Bergmann στοAsia-Pacific Defence Reporter.
Τι δαπανούν ΗΠΑ και Κίνα
Η Κίνα και οι ΗΠΑ είναι οι άλλες δύο χώρες που δαπανούν τα περισσότερα. Η Κίνα, απ’ όπου καταγόταν η πλειοψηφία των 227 επιβατών, έχει στείλει συνολικά 18 πλοία, οκτώ ελικόπτερα και τρία αεροσκάφη. Το Πεκίνο αρνήθηκε να σχολιάσει τις δαπάνες για την έρευνα, λέγοντας μόνο ότι είναι αποφασισμένο να συνεχίσει την αναζήτηση «εφ όσον υπάρχουν ίχνη ελπίδας».
Η Κίνα έχει στείλει δύο αεροσκάφη Ilyushin Il – 76. Οι Global Times, το ταμπλόιντ του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος, εκτιμά ότι ένα Ilyushin Il - 76 κοστίζει 10.000 δολάρια την ώρα για να παραμείνει στον αέρα σε καύσιμα μόνο. Τα κινεζικά πολεμικά πλοία θα κοστίζουν τουλάχιστον 100.000 δολάρια την ημέρα και το πιθανότερο είναι πολύ περισσότερα, έγραψε η εφημερίδα. «Υπάρχει μια μεγάλη πίεση στην Κίνα για να βρει το αεροπλάνο» δήλωσε ένας Δυτικός διπλωμάτης στο Πεκίνο.
Το Πεντάγωνο είπε την περασμένη εβδομάδα ότι είχε ήδη δαπανήσει περισσότερα από 3.3 εκατ. δολάρια για την αναζήτηση και έχει θέσει σε εφαρμογή σχέδια για τον διπλασιασμό σχεδόν του αρχικού προϋπολογισμού των 4 εκατ. Εκτός από τα αεροσκάφη P- 8 που σκανάρουν την επιφάνεια και τον βυθό της θάλασσας, το Ναυτικό των ΗΠΑ παίζει καθοριστικό ρόλο και μέσω της υψηλής τεχνολογίας υποβρύχιου εξοπλισμού για την ανίχνευση του μαύρου κουτιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου