Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Ενισχύεται η κοινοπραξία για τον Nabucco

Ακόμη ένα βήμα προς τα μπροστά προχώρησαν τα σχέδια για την κατασκευή του κολοσσιαίου αγωγού φυσικού αερίου Nabucco, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κεντρική Ασία προς την Ευρώπη, από τη στιγμή που η κοινοπραξία ανακοίνωσε την ανάμειξη τριών διεθνών χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων.

Παγκόσμια Τράπεζα Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη (ΕΤΑΑ) και Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ΕΤΕπ υπέγραψαν συμφωνία με την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο του Nabucco, στο πλαίσιο της οποίας οι τρεις τράπεζες θα χορηγήσουν δάνεια που πιθανότατα να φθάσουν τα 4 δισ. ευρώ (5,2 δισ. δολάρια).

Ο αγωγός κόστους 10 δισ. δολαρίων έχει ως στόχο να βοηθήσει την Ευρώπη να ελαττώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο μεταφέροντας έως και 31 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως από την περιοχή της Κασπίας στην Αυστρία μέσω Τουρκίας και Α. Ευρώπης.

«Βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας έγκρισης, τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται προκαθορισμένο. Το γεγονός όμως ότι είμαστε έτοιμοι να απελευθερώσουμε 4 δισ. ευρώ μπορεί να θεωρηθεί πολύ σημαντικό ορόσημο», είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της ETEπ, Τόμας Μπάρετ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία σχεδιάζει να χορηγήσει έως 200 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα, χαιρέτισε την κίνηση ανακοινώνοντας ότι ο αγωγός θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.

Το 2010 θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο έτος για το Nabucco, ο οποίος αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τον αγωγό South Stream που προγραμματίζει η Ρωσία μέσω της Μαύρης Θάλασσας, αλλά και από δύο πολύ μικρότερα ευρωπαϊκά προγράμματα που στόχο έχουν την εισαγωγή φυσικού αερίου μέσω Τουρκίας - τον Trans-Adriatic Pipeline και τον ITGI.

Η κατασκευή του Νabucco θα αρχίσει το 2012, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nabucco Gas Pipeline International GmbH, Ρέινχαρντ Μίτσεκ, προσθέτοντας ότι η λειτουργία του αγωγού θα αρχίσει το 2015.

Η κοινοπραξία, που εδρεύει στη Βιέννη, προγραμμάτιζε αρχικά να αρχίσει την κατασκευή του στα τέλη του 2011 με την προοπτική να λειτουργούσε στα τέλη του 2014 ή στις αρχές του 2015.

Οταν όμως έχεις να συνενώσεις τόσες πολλές πλευρές, μιλάμε για τουλάχιστον οκτώ χώρες και 13 μεγάλες επιχειρήσεις, είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις με ακρίβεια ένα χρονοδιάγραμμα, εξηγεί ο Τόμας Μπάρετ της ΕΤΕπ, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου