Ο Οργανισμός Αμυντικής Έρευνας και Ανάπτυξης (DRDO) της Ινδίας έδωσε στη δημοσιότητα μια ανασκόπηση της ανάπτυξης του κινητήρα Kaveri τον οποίο εξελίσσει για το LCA. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει καθυστερήσεις και ο Οργανισμός με αυτό τον τρόπο προσδιορίζει τους τομείς στους οποίους η ανάπτυξη προχωρά κανονικά αλλά και αυτούς στους οποίους εντοπίζονται καθυστερήσεις.
Αναλυτικά, τα κύρια υποσυγκροτήματα του κινητήρα έχουν δοκιμαστεί όσον αφορά την αεροδυναμική τους απόδοση και κατασκευαστική ακεραιότητα, από την άποψη της πιστοποίησης. Όλα τα κύρια υποσυστήματα του κινητήρα έχουν αναπτυχθεί, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού συστήματος ελέγχου του κινητήρα (FADEC), το οποίο σχεδιάστηκε εξ' αρχής. Οι κρίσιμες τεχνολογίες για την τηλεμετρία, την επιτήρηση και την λήψη δεδομένων έχουν επίσης αναπτυχθεί, όπως και δώδεκα υλικά με βάση το τιτάνιο, το ατσάλι αλλά και υπερ-κράματα έχουν αναπτυχθεί και πιστοποιηθεί για τον τύπο. Η κατευθυντική στερεοποίηση και η υψηλής θερμοκρασίας μεταλλουργία ακμής για τις λεπίδες και βαλβίδες των στροβίλων υψηλής και χαμηλής πίεσης έχει αναπτυχθεί από τον DRDO με αποτέλεσμα να έχει επιτευχθεί ικανοποιητική τεχνολογική βάση για την παραγωγή των υλικών.
Από την άλλη μεριά οι καθυστερήσεις εντοπίζονται στην μη διαθεσιμότητα κρίσιμων υλικών (κυρίως κραμάτων νικελίου και τιτανίου) στη χώρα. Οι ξένοι κατασκευαστές απαρτιών αεροπορικών κινητήρων δίνουν χαμηλή προτεραιότητα στην παραγγελία από την Ινδία λόγω των μικρών ποσοτήτων σε σχέση με μεγάλους παραδοσιακούς κατασκευαστές κινητήρων. Αν και η τεχνολογική βάση παραγωγής των κρίσιμων υλικών έχει επιτευχθεί, η χώρα υπολείπεται στη δημιουργία της κατασκευαστικής υποδομής. Η αναδιάρθρωση του προγράμματος με την ενσωμάτωση δοκιμών με ιπτάμενο εργαστήριο οδήγησαν σε καθυστερήσεις την εξελικτική διαδικασία καθώς κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό. Στους λόγους καθυστερήσεων συμπεριλαμβάνεται και το εμπαργκο που επέβαλλαν οι ΗΠΑ το 1998 και το οποίο είχε επιπτώσεις στην παράδοση κρίσιμων συστημάτων. Τέλος, μνεία γίνεται στην έλλειψη εξοπλισμού δοκιμών του κινητήρα και των συστημάτων του κάτι που οδηγεί σε εξάρτηση από άλλες χώρες.
Έως τώρα ο Kaveri έχει δοκιμαστεί υπό συνθήκες προσομοίωσης υψομέτρου και ταχύτητας το Φεβρουάριο με επιτυχία. Ένας ακόμη κινητήρας έχει ολοκληρωθεί σε ιπτάμενο εργαστήριο Il-76 στο Κέντρο Πτητικών Ερευνών Gromov στη Μόσχα. Ο κινητήρας θα υποβληθεί σε στατικές και πτητικές δοκιμές που αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβρη του τρέχοντος έτους. Αν όλα πάνε καλά, με την ολοκλήρωση και αυτών των δοκιμών ο Kaveri θα πιστοποιηθεί για πτήσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=14041&Itemid=50
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου