- Συνεχίζουν να «ποντάρουν» στην αναδιάρθρωση του χρέους ή της χρεοκοπίας της Ελλάδας οι αγορές, ενώ στις αναλύσεις τους ξένοι οίκοι αναφέρουν εμφατικά το σενάριο αυτό
Η γερμανική εφημερίδα Der Spiegel αναφέρει πως ενώ οι γαλλικές τράπεζες κατέχουν 51 δισ. ευρώ σε ελληνικά κρατικά ομόλογα και οι γερμανικές μόλις 31 δισ. ευρώ ωστόσο η Γερμανία είναι αυτή που θα συνεισφέρει 8,4 δισ. στο σχέδιο διάσωσης της ελληνικής οικονομίας, έναντι μόλις 5,5 που θα δώσει η Γαλλία.
Oι θέσεις των Γερμανών, όπως εκφράστηκαν πρόσφατα από την καγκελάριο κυρία Ανγκελα Μέρκελ και τον υπουργό Οικονομικών κ. ΒόλφγκανγκΣόιμπλε, επικεντρώνονται στην ιδέα της «ελεγχόμενης χρεοκοπίας» για χώρες που δεν επιτυγχάνουν τους δημοσιονομικούς στόχους καθώς και στη δημιουργία μιας «ευρωζώνης δύο ταχυτήτων». Σύμφωνα με επιστήμονες οι οποίοι συμμετέχουν στις υπό σχηματισμό ομάδες ειδικών που συζητούν το πακέτο αλλαγών τα πράγματα μπορεί να εξελιχθούν ως εξής:
Η «ελεγχόμενη χρεοκοπία» κατ΄ ουσίαν σημαίνει ότι θα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα εξόδου από τη σημερινή ευρωζώνη χωρών που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις δανειακές υποχρεώσεις τους. Εκτιμάται ότι αυτό θα είναι το βασικό στοιχείο του νέου πακέτου για την αναθεώρηση της οικονομικής πολιτικής της ευρωζώνης που θα συνδυαστεί με την αναθεώρηση των δημοσιονομικών πολιτικών των κρατών-μελών, οι οποίες θα υπόκεινται σε κεντρικό έλεγχο και έγκριση.
Η ευρωζώνη δύο ταχυτήτων θα λειτουργεί ως εξής: Σύμφωνα με τον καθηγητή του Διεθνούς Χρηματοοικονομικού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ κ. Αιμίλιο Αυγουλέα «η ευρωζώνη δύο ταχυτήτων συζητείται ότι θα έχει στον σκληρό πυρήνα της το ευρώ ως νόμισμα πληρωμών και συναλλαγών καθώς και ως εθνικό νόμισμα (legal tender).Οι χώρες της δεύτερης ταχύτητας θα έχουν παράλληλα το ευρώ ως νόμισμα εξωτερικών και εσωτερικών συναλλαγών,αλλά ταυτόχρονα θα διαθέτουν και το εθνικό τους νόμισμα (legal tender) προσδεδεμένο στο ευρώ.Η ισοτιμία του εθνικού νομίσματος θα είναι κυμαινόμενη,έτσι ώστε να ενισχύεται η ανταγωνιστικότητά του, με αντίστοιχη πτώση του βιοτικού επιπέδου των λαών τους (για τους οποίους τα εισαγόμενα προϊόντα θα είναι ακριβότερα)».
Οι χώρες της δεύτερης ζώνης θα βρίσκονται σε μόνιμη επιτήρηση. Θα ανήκουν «μεταβατικά» (θεωρητικώς, τουλάχιστον) στη δεύτερη ταχύτητα, ώσπου να κριθούν ικανές να προαχθούν στην πρώτη ταχύτητα. Τα κριτήρια εισαγωγής στον Α΄ Κύκλο θα είναι πολύ πιο αυστηρά από αυτά που ίσχυαν ως σήμερα. 4. Για να συντελεστούν τα παραπάνω. θα χρειαστεί τροποποίηση της ιδρυτικής Συνθήκης της ΕΕ, είτε συνολικά είτε στο παράρτημα που αναφέρεται στην ευρωζώνη κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς ομοφωνία. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι η συζήτηση για μια «νέα ευρωζώνη» ίσως είναι πρόωρη, και πάντως η Ελλάδα δεν κινδυνεύει, αφού για να συμβεί αυτό θα πρέπει η χώρα να υποστηρίξει με την ψήφο της την αλλαγή της Συνθήκης.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου