Συγχώρα μας φίλε skinious αλλά το όμορφο άρθρο σου το διαβάσαμε στο forum του "ΡΕΣΑΛΤΟ" http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=3463 απο το οποίο και το αναδημοσιεύουμε.
*********************************
http://skinious.blogspot.com/2009/06/blog-post_12.html
"Η στοιχειώδης εκπαίδευση ενώ παραμένει αμήχανη ακόμη μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα του αναλφαβητισμού, επιδίδεται σε θεαματικές ασκήσεις μοντερνισμού και μεταμοντερνισμού τόσο ως προς την μέθοδο διδασκαλίας όσο και ως προς τις παιδαγωγικές της αρχές".
( ΜΑΡΩΝΗΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 20 3 1998).
"Ήταν λάθος η κατάργηση των αρχαίων Ελληνικών. Με αυτό, δεν εννοώ ότι όταν διδάσκονταν, διδάσκονταν σωστά. Αλλά όχι επειδή είναι άρρωστο το φύλλο να ξερριζώνουμε ολόκληρο το δέντρο… Η γλώσσα μας όχι μόνον είναι ενιαία, αλλά κανείς δεν μπορεί να γράψει και να μιλήσει σωστά τη Δημοτική, αν δεν ξέρει τις ρίζες της. Σε λίγο θα καταντήσουμε σαν τα γκαρσόνια, θα ξέρουμε να δίνουμε μόνο παραγγελίες… Το παιδί από μία ηλικία και μετά πρέπει να μπεί έγκαιρα στη γνώση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας που είναι τόσο πλούσια ώστε θα τον βοηθήσει και στη σημερινή του γλώσσα… Εμείς με τόσο πλούσια λογοτεχνία την απαρνούμαστε και έχουμε καταντήσει γυρολόγοι και επαίτες ξένων χάριν μιάς ευκολίας".
( Μ. ΠΛΩΡΙΤΗΣ, ΑΥΓΗ, 30 11 1986).
"Μπορεί κάποιος ειλικρινώς σήμερα να αμφισβητήσει πως υπάρχει γλωσσικό πρόβλημα, πρόβλημα χρήσης και ποιότητας γλώσσας, όταν διαβάσει δημόσια έγγραφα στη δημοτική, όταν ακούει ανταποκρίσεις από τα ηλεκτρονικά μέσα μαζικής επικοινωνίας, όταν διαβάσει ειδησεογραφικά κείμενα εξετάσεων φοιτητών των Πανεπιστημίων μας;… Η επαναφορά της διδασκαλίας του αρχαίου Ελληνικού λόγου στο γυμνάσιο, αν αυτή τη φορά δεν στηριχθεί σε γερά θεμέλια (στόχους, μέθοδο, βιβλία ) μακριά από σχολαστικισμούς και απωθητικές γλωσσοαναδιφάσεις, αν δεν διδαχθεί με επιστημονικά εκσυγχρονισμένη μέθοδο και νοοτροπία και σε συνεχή αναφορά προς την σύγχρονη γλώσσα μας, όπου και θα εστιάζεται η σχολική διδασκαλία της γλώσσας, τότε η επαναφορά του αρχαίου λόγου τώρα θα σημάνει την οριστική απομάκρυνσή του από τα σχολικά προγράμματα του τόπου όπου γεννήθηκε".
(ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 25 1 1987 )
"Είναι ανάγκη ο μαθητής να εξοικειώνεται στο γυμνάσιο όσο γίνεται περισσότερο με ένα πλούσιο λεξιλόγιο και εννοώ: και αρχαιότερο επίσης λεξιλόγιο, για να κατανοεί ευκολότερα και τα πνευματικότερα ακόμη κείμενα που θα τον ενδιαφέρουν και παράλληλα να χειρίζεται με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια το γλωσσικό του όργανο. Γιατί γεγονός είναι ότι τα σοβαρότερα λάθη που γίνονται σήμερα από πολλούς οφείλονται στο ότι αγνοείται η σωστή χρήση ορισμένων αρχαϊστικών στοιχείων απαραίτητων στον σημερινό μας γραπτό λόγο. Οι μαθητές μας σήμερα δεν παρακολουθούν, όπως άλλοτε, απερίσπαστοι (όσο γινόταν και τότε ) τα μαθήματά τους. Η εισβολή της πολιτικής και κομματικής ένταξης στα σχολεία μας (βλέπε σημερινές [εγ]καταλήψεις ), τα διασπασμένα γενικότερα ενδιαφέροντα των μαθητών, δεν τους επιτρέπουν, στο βαθμό που γινόταν άλλοτε, στα μαθήματα εκείνα που η προκοπή τους σε αυτά θα μπορούσε να τους προετοιμάσει μία απρόσκοπτη σπουδαστική συνέχεια. Δεν αρνούμαι ότι ο μαθητής πρέπει να συγκροτηθεί κατά τρόπο που να μπορέσει αργότερα εύκολα να ενταχθεί στον κοινωνικό βίο. Όμως δεν είναι δυνατόν από τα δεκαπέντε τους χρόνια περισσότερο να τους ενδιαφέρει η πολιτική και η κομματική ζωή του τόπου μας και λιγότερο οι καθαυτό μαθητικές τους απασχολήσεις".
(ΚΡΙΑΡΑΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 30 11 1986 ).
Από τους παραπάνω λόγους μπορούμε να συμπεράνουμε τα εξής:
1). Η άλωση της Ελληνικής παιδείας η οποία ξεκίνησε το έτος 1977, συνεχίστηκε την δεκαετία του 1980 και ολοκληρώθηκε την δεκαετία του 1990. Έκτοτε ο εκτροχιασμός της παιδείας είναι συνεχής και ατέρμων. Γιατί;
2). Ο αναλφαβητισμός των Ελλήνων γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον ΟΟΣΑκαι την Unicef, και ο οποίος επιβεβαιώνεται με σχετικές μελέτες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας το έτος 2002, ύστερα από μεγάλη έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γιατί;
3). Σύμφωνα με τα παραπάνω αποδεικνύεται πως η παιδεία μας ήταν καλύτερη το 1993, πολύ καλύτερη το έτος 1986 όταν οι λειτουργικώς αναλφάβητοι μαθητές ήταν το 36% και σχεδόν άριστη το έτος 1977, χρονολογία σταθμός για τον τόπο, όταν ξεκίνησε ο φαύλος κύκλος των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων ( πάντοτε όμως προς το χειρότερο). Γιατί;
4). Η κατάργηση του διευθυντικού δικαιώματος, η χαλαρή ( που φθάνει μέχρι του σημείου προαγωγής) εξέταση των μαθητών, η μετάθεση ευθυνών στην τοπική αυτοδιοίκηση, ο τουριστικός χαβαλές των μαθητών, η έλλειψη αξιών και στόχων, η απουσία της γονεϊκής αγκάλης και θαλπωρής, η έλλειψη ηθικής εκ μερους των εκπαιδευτικών όπως και η αδιαφορία τους στη μεταρρυθμιστική λαίλαπα, η παντελής απουσία των γονέων από τα δρώμενα στο χώρο της παιδείας, η ( λανθασμένη ) σύνδεση της παιδείας με την πολιτική κατάσταση του τόπου, η ύλη και το ακατανόητο πολλές φορές των βιβλίων, ο (ύπουλος) ρόλος του υπουργείου ως θεατή στη ταινία: << Όσα παίρνει ο άνεμος >>, είναι μέρος των προβλημάτων όσων εμπλέκονται ενεργά στον πολύπαθο αυτό χώρο. Γιατί;
Με αυτόν τον τρόπο η χαώδης κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο όταν:
Οι μαθητές εναγωνίως προσπαθούν να αγκιστρώσουν κάπου τις ελπίδες τους και αντί για βοήθεια εισπράττουν χλευασμό και κοροϊδία. Βλέπουν να γκρεμίζονται ως χάρτινοι πύργοι αυτοί που υποτίθεται τους αγαπούν: οι αξίες που ακούν στο όνομα γονείς και δάσκαλοι. Έτσι αρχίζει η ελεύθερη πτώση τους με ορατά πλέον τα σημάδια που αφήνουν στην κοινωνία.
Οι χρήστες τοξικών ουσιών συνεχώς διογκούνται σε όλο και μικρότερες ηλικίες μεταξύ των μαθητών. Το 12% των μαθητών Λυκείων ομολογεί πως συμμετέχει σε εμπόριο ναρκωτικών (!!), επειδή ανήκουν σε κυκλώματα συμμοριών, είτε εργάζονται ως…. βαποράκια. Το 39% των μαθητών δηλώνουν ότι έχουν ενοχληθεί σεξουαλικά στο χώρο του σχολείου (!!). Το 17% των μαθητών έχει αγοράσει ναρκωτικά. Το 85% παραδέχθηκε πως για πρώτη φορά έκανε χρήση ουσιών όταν ήταν με παρέα (!!!). Το 7% των μαθητών είπαν πως ανήκουν σε κάποια συμμορία ανηλίκων. Στο 33% των επιθέσεων σε ανηλίκους χρησιμοποιήθηκε μαχαίρι ή στιλέτο. Ένας στους έξι μαθητές έχει απειληθεί με μαχαίρι. Το 9,5% των βιασμών είναι ανήλικοι. Υπάρχει μεγάλη αύξηση των βιασμών μεταξύ συγγενικών προσώπων με θύματα ανήλικους.
(ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, 12 11 2006 ).
Οι εθισμένοι μαθητές στη χρήση αλκοόλ και καπνού συνεχώς αυξάνονται και δυστυχώς τα κρούσματα είναι πάμπολλα στο χώρο του Δημοτικού σχολείου. Οι σχολικές μονάδες αποτελούν τον πόλο γκετοποίησης των μαθητώνμε σημείο αναφοράς αθλητικές ή πολιτιστικές ( εκδρομές κλπ ) εκδηλώσεις.
Μεμονωμένα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας δυστυχώς λαμβάνουν χώρα και στο χώρο του σχολείου.
Έκθεση της Unicef (2006) αναφέρει πως περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη είναι θύματα συμμοριών. Δύο εκατομμύρια εμπλέκονται στα δίχτυα της παιδικής πορνείαςπορνογραφίας. Έξι εκατομμύρια παιδιά αναγκάζονται να εργάζονται παρά την θέλησή τους. Γονείς σε χώρες της Ν.Α. Ασίας ωθούν τα παιδιά τους ( ηλικίας 5, 6 και 7 χρόνων) σε οίκους ανοχής.
Έκθεση του ΟΟΣΑ παρουσιάζει τους Έλληνες μαθητές να έχουν αρνητική εικόνα σε πειθαρχία, κίνητρα – πίεση για επιτυχία.
Εθισμός των παιδιών στη βία μέσω παιχνιδιών του ΗΥ και του ιστοχώρου με περιπτώσεις που οδηγήθηκαν από ψυχωτικό σύνδρομο μέχρι και νευρική ανορεξία.
Η αλόγιστη χρήση των κινητών, όπως και άλλων ηχητικών συσκευών δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας ειδικά στα παιδιά. Η καταγραφή γεγονότων κυρίως από το χώρο του σχολείου και παράλληλα η απειλή δημοσιοποίησης είναι στοιχείο για την ύπαρξη εκβιασμού και εκφοβισμού των παιδιών.
Η επιβλαβής σχέση μεταξύ παιδιού – τηλεόρασης με την παρακολούθηση αμέτρητων σκηνών βίας εγκλήματος και σεξ ανεξέλεγκτα. Παρατηρείται λοιπόν το φαινόμενο της αυτοκτονίας είτε λόγω μόδας, είτε λόγω εθισμού, είτε λόγω ερωτικής απογοήτευσης, είτε λόγω ταύτισης του παιδιού με τον ήρωα της ταινίας.
Ο καθηγητής παιδιατρικής Αλέξανδρος Μόσχος μας λέγει: "Αν μπορούσαμε να επιστρέψουμε στην παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια, τότε θα μπορούσαμε να αλλάξουμε και τις κακές συνήθειες. Αυτό όμως είναι μια ουτοπία. Δυστυχώς είμαστε επηρεασμένοι από τον αμερικάνικο τρόπο ζωής".
Τα παιδιά του μονοτονικού συστήματος παρουσιάζουν αυξημένες μαθησιακές δυσκολίες, ενώ τα παιδιά των "αρχαίων", έχουν καλύτερη ανάπτυξη σε λεκτικές και οπτικοαντιληπτικές ικανότητες.
Ερευνητές προτείνουν ως θεραπεία της δυσλεξίας την χρήση των αρχαίων, επειδή η εκμάθηση της γλώσσας καλλιεργεί όλες τις δυνατότητες του μυαλού.
Σε έκθεση του ΕΚΚΕ παρουσιάζεται σε ποσοστό 96,7% ότι ο αριθμός των Ελλήνωναυξάνεται πληθυσμιακά. Αυτό οφείλεται στις παράνομες (σε μεγάλο βαθμό) Ελληνοποιήσεις. Οι πρώτοι διδάξαντες είναι οι αθλητικοί σύλλογοι με τους παίκτες που κατά καιρούς παρουσίαζαν ως παιδιά μεταναστών, με τις ευλογίες του κράτους.
Έτσι αυξάνεται η ανεργία στη χώρα μας. Σε άλλη έκθεση του ίδιου φορέα, η υπογεντικότητα των Ελλήνων δείχνει πως αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την αύξηση των γεννήσεων εκ μέρους των… (λαθρο)μεταναστών!! Στην ίδια έρευνα παρουσιάζεται μείωση του αριθμού των Ελληνοπαίδων στα σχολεία κατά 29.000 μαθητές ανά έτος !!!
Αυτό σημαίνει πως το έτος 2.015 ο πληθυσμός της σχολικής ηλικίας θα είναι μειωμένος κατά 300.000 έως 430.000 μαθητές από αυτούς που φοιτούν σήμερα.
Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. και από Ελληνικές μελέτες, διαπιστώνεται πως ένας στους δέκα μαθητές στη χώρα μας παρουσιάζει ψυχικές διαταραχές και η κατάθλιψη να απειλεί τα παιδιά μας, όταν: Το 13% των μαθητών δήλωσαν ότι αισθάνονται δυστυχείς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι μισοί από τους μαθητές δήλωσαν να παρουσιάζουν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα νευρικότητα ή ακεφιά, να θυμώνουν εύκολα ή να συμπεριφέρονται άσχημα. Ένας στους τέσσερις μαθητές αναφέρει ότι πάσχει από πονοκεφάλους και αντιμετωπίζει δυσκολίες στον ύπνο.
Η διατροφή των παιδιών είναι ανεξέλεγκτη σκουπιδοφαγία τόσο στον χώρο του σχολείου, όσο (μερικές αλλά όχι σπάνιες φορές) και στην οικογένεια.
Έτσι, το πατροπαράδοτο κολατσιό των μαθητών είναι… πλαστικό και τα χρήματα που σπαταλά ένα παιδί καθημερινά είναι αρκετά. Σε σχετική έρευνα που έγινε, καταγράφει πως το 10% των παιδιών σπαταλάει 1,5 ευρω την ημέρα και έως 5 ευρω την ημέρα σπαταλάει το 32% των μαθητών, ενώ το 5% αυτών δεν παίρνει καθόλου χρήματα μαζί του.
Οι ηθικοί αυτουργοί της χαώδους αποσύνθεσης της παιδείας είναι ο παράγοντας οικογένεια την οποία κατάφεραν οι "ειδικοί" να ισοπεδώσουν, για τους δικούς τους λόγους. Όμως οι κύριοι υπεύθυνοι είναι οι εξης:
Το υπουργείο ευθύνεται για την αποδόμηση θεσμών και αξιών εφ’ όσον το ίδιο φροντίζει για την επάνδρωση των σχολικών μονάδων με καινοτομίες που αφορούν νεωτερισμούς και αμφιβόλου ποιότητας ιδεολογικούς προσανατολισμούς ( για λόγους Παγκοσμιοποίησης του σχολείου, της μάθησης, των μαθητών και των βιβλίων η όλη προσπάθεια καλείται από τους υπεύθυνους…. εκσυγχρονισμός ).
Οι ιδέες αυτές μεταδίδονται στα παιδιά μέσω των…. πολλαπλασιαστών ( όρος καθαρά της νέας εποχής ) δασκάλων, οι περισσότεροι των οποίων διακατέχονται από μία.. επαγγελματική ( και όχι λειτουργιματική ) μανιώδη εκσυγχρονιστική ιδεολογία, χωρίς να ενδιαφέρονται για τους λόγους που καταστρέφεται η ύλη των βιβλίων, ενώ παράλληλα εκδίδονται άχρηστα τέτοια χωρίς ουσία, πνεύμα και φιλοσοφία.
Η Πολιτεία ευθύνεται για την ολονύκτια λειτουργία των κέντρων διασκέδασης. Αυτή είναι μία ακόμη δυσάρεστη πληγή αφανισμού νέων σε ηλικία ατόμων που εκμεταλλευόμενοι την κρίση – έλλειψη της οικογένειας από την μία πλευρά και από την άλλη την κρατική ανυπαρξία όσον αφορά την πρόληψη και την ακεραιότητα της νεολαίας σε δύο τομείς: Το αλκοόλ και τα τροχαία ατυχήματα. Τις περισσότερες φορές υφίσταται το ένα για να συμβεί το άλλο. Θα ήταν χρονοβόρο να αναφερθούμε στο αλκοόλ. Πρέπει όμως να θυμηθούμε πως θυσιάζονται στην άσφαλτο περίπου 2000 άνθρωποι, ενώ δεν καταγράφονται οι ελαφρώς και οι βαρύτερα τραυματισμένοι. Επίσης δεν καταγράφονται πόσοι από τους τραουματίες απέκτησαν μόνιμη ή περιοδική ψυχοσωματική βλάβη, πόσοι αναγκάστηκαν να σταματήσουν την εργασία τους ή ακόμη και να αλλάξουν συνήθειες εξ’ αιτίας ενός ατυχήματος που συνέβη στη ζωή τους.
Πρέπει να προβληματιστούμε για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Τα πάντα όπως όλοι μπορούμε να διαπιστώσουμε είναι θέμα παιδείας. Η απορία μου είναι γιατί τα υπόλοιπα κράτη ακολουθούν ένα χρονοδιάγραμμα εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ στη χώρα μας η κάθε κυβέρνηση εγκαθιστά πάντοτε κάτι διαφορετικό;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ; ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ;
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ;
ΤΟΤΕ:
ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ
ΧΟΝΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Απο το μπλογκ Klasikoperiptosi
*********************************
http://skinious.blogspot.com/2009/06/blog-post_12.html
"Η στοιχειώδης εκπαίδευση ενώ παραμένει αμήχανη ακόμη μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα του αναλφαβητισμού, επιδίδεται σε θεαματικές ασκήσεις μοντερνισμού και μεταμοντερνισμού τόσο ως προς την μέθοδο διδασκαλίας όσο και ως προς τις παιδαγωγικές της αρχές".
( ΜΑΡΩΝΗΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 20 3 1998).
"Ήταν λάθος η κατάργηση των αρχαίων Ελληνικών. Με αυτό, δεν εννοώ ότι όταν διδάσκονταν, διδάσκονταν σωστά. Αλλά όχι επειδή είναι άρρωστο το φύλλο να ξερριζώνουμε ολόκληρο το δέντρο… Η γλώσσα μας όχι μόνον είναι ενιαία, αλλά κανείς δεν μπορεί να γράψει και να μιλήσει σωστά τη Δημοτική, αν δεν ξέρει τις ρίζες της. Σε λίγο θα καταντήσουμε σαν τα γκαρσόνια, θα ξέρουμε να δίνουμε μόνο παραγγελίες… Το παιδί από μία ηλικία και μετά πρέπει να μπεί έγκαιρα στη γνώση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας που είναι τόσο πλούσια ώστε θα τον βοηθήσει και στη σημερινή του γλώσσα… Εμείς με τόσο πλούσια λογοτεχνία την απαρνούμαστε και έχουμε καταντήσει γυρολόγοι και επαίτες ξένων χάριν μιάς ευκολίας".
( Μ. ΠΛΩΡΙΤΗΣ, ΑΥΓΗ, 30 11 1986).
"Μπορεί κάποιος ειλικρινώς σήμερα να αμφισβητήσει πως υπάρχει γλωσσικό πρόβλημα, πρόβλημα χρήσης και ποιότητας γλώσσας, όταν διαβάσει δημόσια έγγραφα στη δημοτική, όταν ακούει ανταποκρίσεις από τα ηλεκτρονικά μέσα μαζικής επικοινωνίας, όταν διαβάσει ειδησεογραφικά κείμενα εξετάσεων φοιτητών των Πανεπιστημίων μας;… Η επαναφορά της διδασκαλίας του αρχαίου Ελληνικού λόγου στο γυμνάσιο, αν αυτή τη φορά δεν στηριχθεί σε γερά θεμέλια (στόχους, μέθοδο, βιβλία ) μακριά από σχολαστικισμούς και απωθητικές γλωσσοαναδιφάσεις, αν δεν διδαχθεί με επιστημονικά εκσυγχρονισμένη μέθοδο και νοοτροπία και σε συνεχή αναφορά προς την σύγχρονη γλώσσα μας, όπου και θα εστιάζεται η σχολική διδασκαλία της γλώσσας, τότε η επαναφορά του αρχαίου λόγου τώρα θα σημάνει την οριστική απομάκρυνσή του από τα σχολικά προγράμματα του τόπου όπου γεννήθηκε".
(ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 25 1 1987 )
"Είναι ανάγκη ο μαθητής να εξοικειώνεται στο γυμνάσιο όσο γίνεται περισσότερο με ένα πλούσιο λεξιλόγιο και εννοώ: και αρχαιότερο επίσης λεξιλόγιο, για να κατανοεί ευκολότερα και τα πνευματικότερα ακόμη κείμενα που θα τον ενδιαφέρουν και παράλληλα να χειρίζεται με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια το γλωσσικό του όργανο. Γιατί γεγονός είναι ότι τα σοβαρότερα λάθη που γίνονται σήμερα από πολλούς οφείλονται στο ότι αγνοείται η σωστή χρήση ορισμένων αρχαϊστικών στοιχείων απαραίτητων στον σημερινό μας γραπτό λόγο. Οι μαθητές μας σήμερα δεν παρακολουθούν, όπως άλλοτε, απερίσπαστοι (όσο γινόταν και τότε ) τα μαθήματά τους. Η εισβολή της πολιτικής και κομματικής ένταξης στα σχολεία μας (βλέπε σημερινές [εγ]καταλήψεις ), τα διασπασμένα γενικότερα ενδιαφέροντα των μαθητών, δεν τους επιτρέπουν, στο βαθμό που γινόταν άλλοτε, στα μαθήματα εκείνα που η προκοπή τους σε αυτά θα μπορούσε να τους προετοιμάσει μία απρόσκοπτη σπουδαστική συνέχεια. Δεν αρνούμαι ότι ο μαθητής πρέπει να συγκροτηθεί κατά τρόπο που να μπορέσει αργότερα εύκολα να ενταχθεί στον κοινωνικό βίο. Όμως δεν είναι δυνατόν από τα δεκαπέντε τους χρόνια περισσότερο να τους ενδιαφέρει η πολιτική και η κομματική ζωή του τόπου μας και λιγότερο οι καθαυτό μαθητικές τους απασχολήσεις".
(ΚΡΙΑΡΑΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, 30 11 1986 ).
Από τους παραπάνω λόγους μπορούμε να συμπεράνουμε τα εξής:
1). Η άλωση της Ελληνικής παιδείας η οποία ξεκίνησε το έτος 1977, συνεχίστηκε την δεκαετία του 1980 και ολοκληρώθηκε την δεκαετία του 1990. Έκτοτε ο εκτροχιασμός της παιδείας είναι συνεχής και ατέρμων. Γιατί;
2). Ο αναλφαβητισμός των Ελλήνων γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον ΟΟΣΑκαι την Unicef, και ο οποίος επιβεβαιώνεται με σχετικές μελέτες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας το έτος 2002, ύστερα από μεγάλη έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γιατί;
3). Σύμφωνα με τα παραπάνω αποδεικνύεται πως η παιδεία μας ήταν καλύτερη το 1993, πολύ καλύτερη το έτος 1986 όταν οι λειτουργικώς αναλφάβητοι μαθητές ήταν το 36% και σχεδόν άριστη το έτος 1977, χρονολογία σταθμός για τον τόπο, όταν ξεκίνησε ο φαύλος κύκλος των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων ( πάντοτε όμως προς το χειρότερο). Γιατί;
4). Η κατάργηση του διευθυντικού δικαιώματος, η χαλαρή ( που φθάνει μέχρι του σημείου προαγωγής) εξέταση των μαθητών, η μετάθεση ευθυνών στην τοπική αυτοδιοίκηση, ο τουριστικός χαβαλές των μαθητών, η έλλειψη αξιών και στόχων, η απουσία της γονεϊκής αγκάλης και θαλπωρής, η έλλειψη ηθικής εκ μερους των εκπαιδευτικών όπως και η αδιαφορία τους στη μεταρρυθμιστική λαίλαπα, η παντελής απουσία των γονέων από τα δρώμενα στο χώρο της παιδείας, η ( λανθασμένη ) σύνδεση της παιδείας με την πολιτική κατάσταση του τόπου, η ύλη και το ακατανόητο πολλές φορές των βιβλίων, ο (ύπουλος) ρόλος του υπουργείου ως θεατή στη ταινία: << Όσα παίρνει ο άνεμος >>, είναι μέρος των προβλημάτων όσων εμπλέκονται ενεργά στον πολύπαθο αυτό χώρο. Γιατί;
Με αυτόν τον τρόπο η χαώδης κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο όταν:
Οι μαθητές εναγωνίως προσπαθούν να αγκιστρώσουν κάπου τις ελπίδες τους και αντί για βοήθεια εισπράττουν χλευασμό και κοροϊδία. Βλέπουν να γκρεμίζονται ως χάρτινοι πύργοι αυτοί που υποτίθεται τους αγαπούν: οι αξίες που ακούν στο όνομα γονείς και δάσκαλοι. Έτσι αρχίζει η ελεύθερη πτώση τους με ορατά πλέον τα σημάδια που αφήνουν στην κοινωνία.
Οι χρήστες τοξικών ουσιών συνεχώς διογκούνται σε όλο και μικρότερες ηλικίες μεταξύ των μαθητών. Το 12% των μαθητών Λυκείων ομολογεί πως συμμετέχει σε εμπόριο ναρκωτικών (!!), επειδή ανήκουν σε κυκλώματα συμμοριών, είτε εργάζονται ως…. βαποράκια. Το 39% των μαθητών δηλώνουν ότι έχουν ενοχληθεί σεξουαλικά στο χώρο του σχολείου (!!). Το 17% των μαθητών έχει αγοράσει ναρκωτικά. Το 85% παραδέχθηκε πως για πρώτη φορά έκανε χρήση ουσιών όταν ήταν με παρέα (!!!). Το 7% των μαθητών είπαν πως ανήκουν σε κάποια συμμορία ανηλίκων. Στο 33% των επιθέσεων σε ανηλίκους χρησιμοποιήθηκε μαχαίρι ή στιλέτο. Ένας στους έξι μαθητές έχει απειληθεί με μαχαίρι. Το 9,5% των βιασμών είναι ανήλικοι. Υπάρχει μεγάλη αύξηση των βιασμών μεταξύ συγγενικών προσώπων με θύματα ανήλικους.
(ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, 12 11 2006 ).
Οι εθισμένοι μαθητές στη χρήση αλκοόλ και καπνού συνεχώς αυξάνονται και δυστυχώς τα κρούσματα είναι πάμπολλα στο χώρο του Δημοτικού σχολείου. Οι σχολικές μονάδες αποτελούν τον πόλο γκετοποίησης των μαθητώνμε σημείο αναφοράς αθλητικές ή πολιτιστικές ( εκδρομές κλπ ) εκδηλώσεις.
Μεμονωμένα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας δυστυχώς λαμβάνουν χώρα και στο χώρο του σχολείου.
Έκθεση της Unicef (2006) αναφέρει πως περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη είναι θύματα συμμοριών. Δύο εκατομμύρια εμπλέκονται στα δίχτυα της παιδικής πορνείαςπορνογραφίας. Έξι εκατομμύρια παιδιά αναγκάζονται να εργάζονται παρά την θέλησή τους. Γονείς σε χώρες της Ν.Α. Ασίας ωθούν τα παιδιά τους ( ηλικίας 5, 6 και 7 χρόνων) σε οίκους ανοχής.
Έκθεση του ΟΟΣΑ παρουσιάζει τους Έλληνες μαθητές να έχουν αρνητική εικόνα σε πειθαρχία, κίνητρα – πίεση για επιτυχία.
Εθισμός των παιδιών στη βία μέσω παιχνιδιών του ΗΥ και του ιστοχώρου με περιπτώσεις που οδηγήθηκαν από ψυχωτικό σύνδρομο μέχρι και νευρική ανορεξία.
Η αλόγιστη χρήση των κινητών, όπως και άλλων ηχητικών συσκευών δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας ειδικά στα παιδιά. Η καταγραφή γεγονότων κυρίως από το χώρο του σχολείου και παράλληλα η απειλή δημοσιοποίησης είναι στοιχείο για την ύπαρξη εκβιασμού και εκφοβισμού των παιδιών.
Η επιβλαβής σχέση μεταξύ παιδιού – τηλεόρασης με την παρακολούθηση αμέτρητων σκηνών βίας εγκλήματος και σεξ ανεξέλεγκτα. Παρατηρείται λοιπόν το φαινόμενο της αυτοκτονίας είτε λόγω μόδας, είτε λόγω εθισμού, είτε λόγω ερωτικής απογοήτευσης, είτε λόγω ταύτισης του παιδιού με τον ήρωα της ταινίας.
Ο καθηγητής παιδιατρικής Αλέξανδρος Μόσχος μας λέγει: "Αν μπορούσαμε να επιστρέψουμε στην παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια, τότε θα μπορούσαμε να αλλάξουμε και τις κακές συνήθειες. Αυτό όμως είναι μια ουτοπία. Δυστυχώς είμαστε επηρεασμένοι από τον αμερικάνικο τρόπο ζωής".
Τα παιδιά του μονοτονικού συστήματος παρουσιάζουν αυξημένες μαθησιακές δυσκολίες, ενώ τα παιδιά των "αρχαίων", έχουν καλύτερη ανάπτυξη σε λεκτικές και οπτικοαντιληπτικές ικανότητες.
Ερευνητές προτείνουν ως θεραπεία της δυσλεξίας την χρήση των αρχαίων, επειδή η εκμάθηση της γλώσσας καλλιεργεί όλες τις δυνατότητες του μυαλού.
Σε έκθεση του ΕΚΚΕ παρουσιάζεται σε ποσοστό 96,7% ότι ο αριθμός των Ελλήνωναυξάνεται πληθυσμιακά. Αυτό οφείλεται στις παράνομες (σε μεγάλο βαθμό) Ελληνοποιήσεις. Οι πρώτοι διδάξαντες είναι οι αθλητικοί σύλλογοι με τους παίκτες που κατά καιρούς παρουσίαζαν ως παιδιά μεταναστών, με τις ευλογίες του κράτους.
Έτσι αυξάνεται η ανεργία στη χώρα μας. Σε άλλη έκθεση του ίδιου φορέα, η υπογεντικότητα των Ελλήνων δείχνει πως αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την αύξηση των γεννήσεων εκ μέρους των… (λαθρο)μεταναστών!! Στην ίδια έρευνα παρουσιάζεται μείωση του αριθμού των Ελληνοπαίδων στα σχολεία κατά 29.000 μαθητές ανά έτος !!!
Αυτό σημαίνει πως το έτος 2.015 ο πληθυσμός της σχολικής ηλικίας θα είναι μειωμένος κατά 300.000 έως 430.000 μαθητές από αυτούς που φοιτούν σήμερα.
Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. και από Ελληνικές μελέτες, διαπιστώνεται πως ένας στους δέκα μαθητές στη χώρα μας παρουσιάζει ψυχικές διαταραχές και η κατάθλιψη να απειλεί τα παιδιά μας, όταν: Το 13% των μαθητών δήλωσαν ότι αισθάνονται δυστυχείς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι μισοί από τους μαθητές δήλωσαν να παρουσιάζουν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα νευρικότητα ή ακεφιά, να θυμώνουν εύκολα ή να συμπεριφέρονται άσχημα. Ένας στους τέσσερις μαθητές αναφέρει ότι πάσχει από πονοκεφάλους και αντιμετωπίζει δυσκολίες στον ύπνο.
Η διατροφή των παιδιών είναι ανεξέλεγκτη σκουπιδοφαγία τόσο στον χώρο του σχολείου, όσο (μερικές αλλά όχι σπάνιες φορές) και στην οικογένεια.
Έτσι, το πατροπαράδοτο κολατσιό των μαθητών είναι… πλαστικό και τα χρήματα που σπαταλά ένα παιδί καθημερινά είναι αρκετά. Σε σχετική έρευνα που έγινε, καταγράφει πως το 10% των παιδιών σπαταλάει 1,5 ευρω την ημέρα και έως 5 ευρω την ημέρα σπαταλάει το 32% των μαθητών, ενώ το 5% αυτών δεν παίρνει καθόλου χρήματα μαζί του.
Οι ηθικοί αυτουργοί της χαώδους αποσύνθεσης της παιδείας είναι ο παράγοντας οικογένεια την οποία κατάφεραν οι "ειδικοί" να ισοπεδώσουν, για τους δικούς τους λόγους. Όμως οι κύριοι υπεύθυνοι είναι οι εξης:
Το υπουργείο ευθύνεται για την αποδόμηση θεσμών και αξιών εφ’ όσον το ίδιο φροντίζει για την επάνδρωση των σχολικών μονάδων με καινοτομίες που αφορούν νεωτερισμούς και αμφιβόλου ποιότητας ιδεολογικούς προσανατολισμούς ( για λόγους Παγκοσμιοποίησης του σχολείου, της μάθησης, των μαθητών και των βιβλίων η όλη προσπάθεια καλείται από τους υπεύθυνους…. εκσυγχρονισμός ).
Οι ιδέες αυτές μεταδίδονται στα παιδιά μέσω των…. πολλαπλασιαστών ( όρος καθαρά της νέας εποχής ) δασκάλων, οι περισσότεροι των οποίων διακατέχονται από μία.. επαγγελματική ( και όχι λειτουργιματική ) μανιώδη εκσυγχρονιστική ιδεολογία, χωρίς να ενδιαφέρονται για τους λόγους που καταστρέφεται η ύλη των βιβλίων, ενώ παράλληλα εκδίδονται άχρηστα τέτοια χωρίς ουσία, πνεύμα και φιλοσοφία.
Η Πολιτεία ευθύνεται για την ολονύκτια λειτουργία των κέντρων διασκέδασης. Αυτή είναι μία ακόμη δυσάρεστη πληγή αφανισμού νέων σε ηλικία ατόμων που εκμεταλλευόμενοι την κρίση – έλλειψη της οικογένειας από την μία πλευρά και από την άλλη την κρατική ανυπαρξία όσον αφορά την πρόληψη και την ακεραιότητα της νεολαίας σε δύο τομείς: Το αλκοόλ και τα τροχαία ατυχήματα. Τις περισσότερες φορές υφίσταται το ένα για να συμβεί το άλλο. Θα ήταν χρονοβόρο να αναφερθούμε στο αλκοόλ. Πρέπει όμως να θυμηθούμε πως θυσιάζονται στην άσφαλτο περίπου 2000 άνθρωποι, ενώ δεν καταγράφονται οι ελαφρώς και οι βαρύτερα τραυματισμένοι. Επίσης δεν καταγράφονται πόσοι από τους τραουματίες απέκτησαν μόνιμη ή περιοδική ψυχοσωματική βλάβη, πόσοι αναγκάστηκαν να σταματήσουν την εργασία τους ή ακόμη και να αλλάξουν συνήθειες εξ’ αιτίας ενός ατυχήματος που συνέβη στη ζωή τους.
Πρέπει να προβληματιστούμε για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Τα πάντα όπως όλοι μπορούμε να διαπιστώσουμε είναι θέμα παιδείας. Η απορία μου είναι γιατί τα υπόλοιπα κράτη ακολουθούν ένα χρονοδιάγραμμα εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ στη χώρα μας η κάθε κυβέρνηση εγκαθιστά πάντοτε κάτι διαφορετικό;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ; ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ;
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ;
ΤΟΤΕ:
ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ
ΧΟΝΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Απο το μπλογκ Klasikoperiptosi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου