Η κυβέρνηση αργεί χαρακτηριστικά να δώσει τη ΔΕΠΑ όμως, με αποτέλεσμα να έχουμε κάθε μέρα κι ένα τρομοκρατικό χτύπημα, μέχρι να βρούμε δικαιολογία να κόψουμε τους Ρώσους, ακόμη κι αν δίνουν τα δεκαπλάσια.
Τις προθέσεις των Ρώσων να αναδείξουν την Ελλάδα σε…
νέο εταίρο τους στη ΝΑ Ευρώπη μαρτυρούν οι μη δεσμευτικές προσφορές τους στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», το συνολικό ποσό που προσφέρουν ανέρχεται στα 2,7 δισ. ευρώ, ενδεικτικό του θερμού ενδιαφέροντός τους
Στρατηγικό της σύμμαχο επιδιώκει να κάνει εκ νέου την Ελλάδα η Μόσχα στα σχέδιά της για είσοδο στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το γεωπολιτικό ενδιαφέρον των Ρώσων εκδηλώνεται μέσα από τη συμμετοχή εταιρειών-κολοσσών στις εν εξελίξει αλλά και στις επικείμενες αποκρατικοποιήσεις ελληνικών επιχειρήσεων. Επιστρέφουν έξι χρόνια μετά την πρώτη χείρα συμμαχίας που είχαν τείνει με τη διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» και τα μνημόνια για τον αγωγό South Stream (νότιος διάδρομος μεταφοράς αερίου, Βουλγαρία – Ελλάδα – Ιταλία). Σχέδια τα οποία τελικά δεν ευδοκίμησαν κατόπιν εσφαλμένων χειρισμών των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Το πρώτο δυναμικό «παρών» οι Ρώσοι το δίνουν μέσα από τον διαγωνισμό για τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ Α.Ε.) και τον Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ Α.Ε.) υποβάλλοντας προσφορές δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενδιαφέρον δείχνουν και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη θυγατρική του ΟΣΕ, μέσω των Ρωσικών Σιδηροδρόμων.
Στη νέα σκακιέρα που στήνουν οι Ρώσοι στη νότια περιοχή της Ευρώπης θέλουν την Ελλάδα εταίρο, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιωθεί και στην προγραμματισμένη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στη Μόσχα τον επόμενο μήνα, όπου και θα συναντηθεί με τον Βλαντίμιρ Πούτιν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ και της κατά 100% θυγατρικής της ΔΕΣΦΑ οι δύο ρωσικοί όμιλοι υπέβαλαν μη δεσμευτικές προσφορές, κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, συνολικού ύψους 2,7 δισ. ευρώ.
Τέρμα τα γκάζια από τους Ρώσους για επενδύσεις
Για την ακρίβεια, ο ενεργειακός γίγαντας Gazprom προσέφερε 900 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ, ενώ η Negusneft του ομίλου Sintez δίνει 1,8 δισ. ευρώ και για τη ΔΕΠΑ και για τον ΔΕΣΦΑ. Οι προτάσεις αν μη τι άλλο δείχνουν το ισχυρό ενδιαφέρον των Ρώσων για την απόκτηση των εταιρειών.
Οι διαφορές
Μάλιστα, οι μη δεσμευτικές προσφορές των δύο επιχειρήσεων απέχουν παρασάγγας από τις αντίστοιχες των υπόλοιπων ανταγωνιστών τους οι οποίοι πέρασαν στην επόμενη (τελική) φάση του διαγωνισμού που κάνει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Ελληνικού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Ετσι, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες του «ΕτΚ», η κοινοπραξία των ομίλων Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου πρότεινε 540 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ, η Socar (κρατική επιχείρηση αερίου του Αζερμπαϊτζάν) πρότεινε 460 εκατ. ευρώ για τον ΔΕΣΦΑ και η «συμμαχία» του τσεχικού fund PPF και της ελληνικής εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσέφερε 400 εκατ. ευρώ για τον ΔΕΣΦΑ.
Ταυτόχρονα, όπως αναφέρουν επίσης αξιόπιστες πηγές στο «ΕτΚ», η Gazprom, που αποτελεί και τον μοναδικό προμηθευτή φυσικού αερίου της χώρας μέσα από τον υφιστάμενο ελληνοβουλγαρικό αγωγό βλέπει θετικά το αίτημα της ΔΕΠΑ για «καλύτερη τιμολογιακή πολιτική λόγω της οικονομικής ύφεσης».
Σημειώνεται ότι η Gazprom έχει σύμβαση με τη ΔΕΠΑ για την προμήθεια αερίου μέχρι το 2016 και option, δικαίωμα επέκτασης, για άλλα εννέα χρόνια. Αν ο ρωσικός κολοσσός τελικά προχωρήσει σε μείωση των τιμών, τότε αυτόματα αυτές θα μετακυλιστούν στη βιομηχανία, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και στα νοικοκυριά, που μέσω των τριών κατά 51% θυγατρικών της ΔΕΠΑ Εταιρειών Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας εφοδιάζονται με και καταναλώνουν φυσικό αέριο.
Ο δρόμος για την αποκρατικοποίηση των δύο εταιρειών δεν είναι, όμως, στρωμένος με ροδοπέταλα… Πρόσφατα Ουάσιγκτον και Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδίωξαν να δείξουν την ενόχλησή τους στο προβάδισμα που έχουν οι ρωσικές εταιρείες.
«Η Ελλάδα πρέπει να συμμορφωθεί με τη δική της εθνική νομοθεσία και πρέπει να συμμορφωθεί και με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό που συμβουλεύουμε όλες τις χώρες είναι να έχουν διαφορετικές πηγές εφοδιασμού για τις εθνικές ενεργειακές τους ανάγκες, έτσι ώστε να μη βρεθούν υπό ομηρεία» είχε πει προ ημερών χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Βικτόρια Νούλαντ.
Ανάλογα δημοσιεύματα ακολούθησαν και από το γνωστό ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το οποίο έκανε λόγο για ανησυχία των Βρυξελλών μήπως η ρωσική Gazprom καταλήξει να εξαγοράσει τη ΔΕΠΑ αποκτώντας δεσπόζουσα θέση σε χώρα-μέλος της ΕΕ, την ίδια στιγμή που ο ρωσικός όμιλος είναι ο στόχος μεγάλης έρευνας της ΕΕ για τον ανταγωνισμό. Κάποιοι μάλιστα σχολιάζουν πως ίσως για τον λόγο αυτόν αποχώρησαν από τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού οι ευρωπαϊκές ENI (Ιταλία) και EdF (Γαλλία).
Οι πιέσεις
Πάντως, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από ΗΠΑ και ΕΕ, οι Ρώσοι επιμένουν. Και είναι χαρακτηριστική η ανακοίνωση του έτερου ρωσικού ομίλου Sintez. Το πρακτορείο Bloomberg μετέδωσε σχετικά: «Η Sintez επιβεβαίωσε το ισχυρό ενδιαφέρον της για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ και θα μελετήσει περαιτέρω τα περιουσιακά τους στοιχεία πριν υποβάλει ολοκληρωμένη δεσμευτική προσφορά».
Ενα δεύτερο αγκάθι που υπάρχει στη διαδικασία της αποκρατικοποίησης είναι και η τραγική οικονομική κατάσταση στην αγορά ενέργειας. Τα χρέη ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ. Μάλιστα οι οφειλές προς τη ΔΕΠΑ από πελάτες της υπολογίζονται γύρω στα 500 εκατ. ευρώ. Οφειλές που προέρχονται από παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και μεγάλες βιομηχανίες.
Βέβαια, το πρόβλημα έχει προκληθεί από τα χρέη που έχει ο Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ) προς τους παραγωγούς ρεύματος. Πρόκειται για ένα ντόμινο οφειλών που ξεκινούν από τους απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος ύψους 1,2 δισ. ευρώ νοικοκυριών και επιχειρήσεων προς τη ΔΕΗ.
Την ερχόμενη εβδομάδα, ίσως και την Τετάρτη 23 του μηνός, οι πέντε «μνηστήρες» θα κληθούν από το ΤΑΙΠΕΔ να παραλάβουν τα τέσσερα τεύχη δημοπράτησης προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την υποβολή των δεσμευτικών τους προσφορών.
Επιπλέον οι εταιρείες θα έχουν πρόσβαση σε εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (virtual data room) που θα δημιουργηθεί στον όμιλο ΔΕΠΑ για να κάνουν ενδελεχείς ελέγχους, θα αποκτήσουν εκθέσεις ελέγχου (vendor due diligence reports) αλλά και σχέδια σύμβασης πώλησης μετόχων.
Η κυβέρνηση έχει διαμηνύσει πως θέλει η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ να έχει τελειώσει μέχρι τις 31 Μαρτίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορά στην απόκτηση του ομίλου ΔΕΠΑ είτε άνευ είτε κατόπιν ιδιοκτησιακού διαχωρισμού (ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ). Ειδικότερα στην περίπτωση άνευ ιδιοκτησιακού διαχωρισμού πωλείται το 100% του ομίλου ΔΕΠΑ, με το Δημόσιο όμως να διατηρεί το 34% της θυγατρικής της ΔΕΠΑ, δηλαδή του ΔΕΣΦΑ.
Στην περίπτωση πώλησης κατόπιν ιδιοκτησιακού διαχωρισμού, διατίθεται το 100% του ομίλου ΔΕΠΑ εξαιρουμένου του ΔΕΣΦΑ ή το 66% του ΔΕΣΦΑ με το Δημόσιο να διατηρεί το 34% του Διαχειριστή.
•2,7 δισ. υπέβαλαν ως μη δεσμευτικές προτάσεις οι δύο όμιλοι στη διάρκεια της πρώτης φάσης του διαγωνισμού
Νέο deal
Θέλουν τον ΟΣΕ με διακρατική συμφωνία
Θέλουν τον ΟΣΕ με διακρατική συμφωνία
Επίσημο ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν εκδηλώσει οι κρατικοί ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), με τη Μόσχα όμως να ζητά εξαγορά του οργανισμού με διακρατική συμφωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ρώσοι έχουν καταστήσει σαφές στην ελληνική κυβέρνηση ότι θέλουν να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ σε ποσοστό 100% με διακρατική συμφωνία και όχι με συμμετοχή σε διαγωνιστική διαδικασία. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, εξετάζοντας όλες τις νομικές παραμέτρους για την επίτευξη μιας τέτοιας συμφωνίας.
Σε κάθε περίπτωση το ενδιαφέρον της Μόσχας για τον ελληνικό οργανισμό σιδηροδρόμων παραμένει ζεστό λαμβάνοντας μάλιστα επίσημο χαρακτήρα με την έλευση στην Αθήνα -όπως είχε αναφέρει σε δημοσίευμά του το «Εθνος της Κυριακής» τον περασμένο Δεκέμβριο- του πρώην κοσμοναύτη Ολεγκ Ατκοφ, σημερινού αντιπροέδρου των ρωσικών σιδηροδρόμων. Το υψηλόβαθμο στέλεχος του κρατικού οργανισμού είχε έρθει τότε στη χώρα μας μεταφέροντας στις αποσκευές του… πρόταση εξαγοράς της ελληνικής εταιρείας.
Είχε προηγηθεί η έλευση κλιμακίου εκπροσώπων των ρωσικών σιδηροδρόμων που ταξίδεψαν από την Αλεξανδρούπολη στην Αθήνα με τρένο, προκειμένου να επιθεωρήσει την κατάσταση του δικτύου και του τροχαίου υλικού. Για τους ρωσικούς σιδηροδρόμους, που αποτελούν τον μεγαλύτερο μεταφορικό οργανισμό στον κόσμο με ένα αχανές δίκτυο γραμμών μήκους δεκάδων χιλιάδων μιλίων, που απλώνεται σε 11 διαφορετικές ζώνες ώρας στον παγκόσμιο γεωγραφικό χάρτη, ο ελληνικός ΟΣΕ μοιάζει να αποτελεί ένα κομμάτι στο ρωσικό σιδηροδρομικό… παζλ.
Το ενδιαφέρον για τον ελληνικό οργανισμό εκδηλώθηκε για πρώτη φορά την άνοιξη του 2012, ωστόσο, το γεγονός που μοιάζει να συνέβαλε στην αναθέρμανση του ενδιαφέροντος εκ μέρους των Ρώσων είναι η συμφωνία της αμερικανικής Hewlett Packard με την κινεζική Cosco, που περιλαμβάνει τη διακίνηση των προϊόντων της HP από το λιμάνι του Πειραιά με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα με την πρόταση εξαγοράς του ΟΣΕ, το ενδιαφέρον των Ρώσων εστιάζεται και στην εμπορική εκμετάλλευση ενός λιμανιού με σιδηροδρομική σύνδεση, όπως ο ΟΛΘ, καθώς το δίκτυο εκτείνεται μέχρι την ανατολική Ευρώπη και πρόσβαση των Ρώσων στο Αιγαίο, μπορεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο που θα ενώνει τον Ειρηνικό και την Ασία με την Ευρώπη.
Οι μονομάχοι στη σκακιέρα του φυσικού αερίου
Αλεξάντερ Μεντβέντεφ: Εξ απορρήτων του Πούτιν, με σχέδια… πανευρωπαϊκά
Τα… ηνία της Gazprom -η οποία σημειωτέον αποτελεί τον βασικό προμηθευτή της Ελλάδας σε φυσικό αέριο- τα έχει ο Αλεξάντερ Μεντβέντεφ, αντιπρόεδρος της εταιρείας.
Ο Μεντβέντεφ, με τις… ευλογίες του ισχυρού άντρα της «ρωσικής αρκούδας» Βλαντιμίρ Πούτιν, έχει θέσει ως πρωταρχικό στόχο της εταιρείας την ενδυνάμωση της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου και η Ελλάδα αποτελεί ένα μέρος του μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου που έχει καταστρώσει η Ρωσία. Μπορεί στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της εταιρείας να εμφανίζεται ο Αλεξέι Μίλερ, ωστόσο ο Αλεξάντερ Μεντβέντεφ, γενικός διευθυντής της Gazprom Export, είναι αυτός που διαχειρίζεται περίπου το 45% του καταναλωμένου φυσικού αερίου της εταιρείας, με τις εξαγωγές του ομίλου να φέρνουν το 60% των συνολικών εσόδων.
Η προϋπηρεσία
Ο 57χρονος, ο οποίος το διάστημα 1978-1989 εργάστηκε στο Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας και Διεθνών Σχέσεων, έκανε ένα πέρασμα την περίοδο 1989-1991 από την Donau Bank AG (ως διευθυντής) στη Βιέννη.
Ο 57χρονος, ο οποίος το διάστημα 1978-1989 εργάστηκε στο Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας και Διεθνών Σχέσεων, έκανε ένα πέρασμα την περίοδο 1989-1991 από την Donau Bank AG (ως διευθυντής) στη Βιέννη.
Στην Gazprom, o Αλεξάντερ Ιβάνοβιτς Μεντβέντεφ βρίσκεται από τον Αύγουστο του 2002, ενώ πριν από τρία χρόνια περίπου είχε δηλώσει ότι στόχος της εταιρείας μέχρι το 2014 είναι να φθάσει η κεφαλαιοποίηση της Gazprom το 1 τρισ. δολάρια. Το φυσικό αέριο αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς του, ωστόσο η μεγάλη του αγάπη είναι για το… χόκεϊ. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι πρόεδρος της εθνικής λίγκας «Kontinental Hockey League», η οποία μάλιστα το 2009 ήταν η ισχυρότερη στην Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά λοιπόν στα σχέδιά του για την Ελλάδα, η Gazprom εμφανίζεται ως το μεγάλο φαβορί για την απόκτηση της ΔΕΠΑ.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει συμφωνία προμήθειας φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ από την Gazprom μέχρι το 2016, ενώ έχουν ξεκινήσει επαφές για την παράταση της συμφωνίας για ακόμη εννέα χρόνια (μέχρι το 2025).
Αναφορικά με τους αγωγούς θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο όμιλος απέκλεισε την κατασκευή κέντρου αγωγών μέσω της Ελλάδας και της Αδριατικής στην Ιταλία, στο πλαίσιο του South Stream για τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Κεντρική Ευρώπη, σε μία κίνηση που δείχνει ότι είναι πρόθυμη να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις εφόσον επικρατήσει του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ.
Ο όμιλος Gazprom
Η Gazprom είναι μία από τις μεγαλύτερες καθετοποιημένες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου παγκοσμίως, σε επίπεδο αποθεμάτων, παραγωγής και κεφαλαιοποίησης αγοράς.
15% της παγκόσμιας παραγωγής
Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός -ο οποίος κατέχει το 15% της παγκόσμιας παραγωγής φυσικού αερίου και το 18% των παγκόσμιων αποθεμάτων- διατηρεί μια μοναδική θέση στον κλάδο του φυσικού αερίου ενισχυόμενη από την απαράμιλλη βάση πόρων, τη δυνατότητα διαφοροποίησης των εξαγωγών και τις ευκαιρίες ανάπτυξης.
Κέρδη 20,8 δισ. σε 9 μήνες
Το 2011 οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 117 δισ. ευρώ (4,73 τρισ. ρούβλια) και τα καθαρά κέρδη της σε 25 δισ. ευρώ περίπου. Σε ό,τι αφορά στην παραγωγή φυσικού αερίου, αυτή ξεπέρασε τα 500 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, εκ των οποίων 156,6 δισ. κατευθύνθηκαν στην Ευρώπη. Στο εννεάμηνο του 2012, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 82,7 δισ. ευρώ (3,35 τρισ. ρούβλια) από 81,54 δισ. (3,3 τρισ. ρούβλια το αντίστοιχο διάστημα του 2011), ενώ τα κέρδη σε 20,8 δισ. ευρώ (833,12 δισ. ρούβλια) από 23,23 δισ. ευρώ (940,83 δισ. ρούβλια) το 2011.
Στην Ελλάδα από το1996
Αναφορικά με τις… σχέσεις της εταιρείας με τη χώρα μας σημειώνεται ότι η Gazprom προμηθεύει φυσικό αέριο στην Ελλάδα από το 1996 με τον συνολικό όγκο εξαγωγών να ανέρχεται το 2011 σε 2,9 δισ. κυβικά μέτρα (από 2,1 δισ. το 2010). Συνολικά από το 1996 που έχουν ξεκινήσει οι εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία εκτιμάται ότι η χώρα μας έχει προμηθευτεί περισσότερα από 30 δισ. κυβικά μέτρα (το 1,85% των συνολικών εξαγωγών της Gaz?prom στην Ευρώπη).
Λεονίντ Λεμπέντεφ: Ο Ρώσος ολιγάρχης που μισεί τα μονοπώλια
Ο Λεονίντ Λεμπέντεφ είναι ο Ρώσος μεγιστάνας ο οποίος ελέγχει τον όμιλο Sintez. Ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος, αποφοίτησε το 1979 ως Χημικός Μηχανικός από τη σχολή της Μόσχας και στη συνέχεια εργάστηκε ως ειδικός στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της χώρας για αρκετά χρόνια. Το 1987 ίδρυσε τη Sintez, ενώ την τελευταία δεκαετία έχει έντονη εμπλοκή και στα πολιτικά δρώμενα της χώρας. Ο 56χρονος Λεμπέντεφ, ο οποίος δεν φημίζεται για τις τόσο… αγαστές σχέσεις του με τον Πούτιν, παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις γενικότερες ενεργειακές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Εκτιμά ότι η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε κέντρο διαμετακόμισης φυσικού αερίου για την Ευρώπη και γι’ αυτό συμμετέχει στον διαγωνισμό για την απόκτηση τόσο της ΔΕΠΑ όσο και του ΔΕΣΦΑ μέσω του ενεργειακού της βραχίονα Negusneft, προσφέροντας, σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικό τίμημα που πλησιάζει τα 2 δισ. ευρώ.
Ο όμιλος Sintez (Negusneft)
Πρόκειται για ρωσικό ενεργειακό και βιομηχανικό όμιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς της έρευνας και εξόρυξης ορυκτών, της έρευνας και παραγωγής πετρελαίου, της παραγωγής ηλεκτρισμού, του εμπορίου και του real estate.
Η επαφή με τους… απέναντι
Η Sintez ελέγχεται από τον γνωστό μεγιστάνα Λεονίντ Λεμπέντεφ και το ενεργειακό επενδυτικό Fund Energiya, του οποίου επικεφαλής είναι ο Ιγκόρ Γιουσούφοφ, πρώην υπουργός Ενέργειας και νυν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Gazprom.
254 πηγές στη Σιβηρία
Στον τομέα του πετρελαίου, ο όμιλος έχει παραγωγή πάνω από 90 εκατ. βαρέλια στη Σιβηρία (από 254 πηγές), ενώ ερευνά για πετρέλαιο στην Ινδονησία και τη Ναμίμπια.Στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής, ο όμιλος είναι μέτοχος-κλειδί της Territorial Generation Company – 2 (TGC-2), μία εκ των μεγαλύτερων παροχών ενέργειας στη χώρα. Στη Ρωσία έχει 15 μονάδες με εγκατεστημένη ισχύ 2.532,5 MW, ενώ είναι υπό κατασκευή ακόμη 780 MW. Στην Ευρώπη κατασκεύασε μονάδα 220 MW (σε κοινοπραξία με την τουρκική Gama και την ελβετική Alstom) στην πΓΔΜ, μια επένδυση ύψους 167 εκατ. ευρώ.
Κολοσσός του REAL ESTATE
Στο real estate, ο όμιλος Sintez είναι ιδιοκτήτης του επιχειρηματικού κέντρου Novosushchevsky στην καρδιά της Μόσχας, σε μία έκταση 36.040 τ.μ. Παρέχοντας 26.250 για εμπορική χρήση και πάρκινγκ 345 αυτοκινήτων. Διαθέτει ακόμη έναν οικισμό κατοικιών 159.000 τ.μ. στο Ποντόλσκ όπου κατοικούν περισσότερα από 180.000 άτομα, καθώς και ένα εργοστάσιο στο Ελεκτροστάλ, 50 χλμ. έξω από τη Μόσχα το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον ερχόμενο Μάιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου