Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Αεροπλάνα, τρένα και τράπεζες στο... σφυρί και ό,τι μείνει στις... εκπτώσεις!!!

  • Κατάρ: Αγοράζει ΕΤΕ σε τιμή ευκαιρίας!
  • Ολυμπιακή: Βρέθηκε αγοραστής για τα Airbus A340
  • Τριεθνές ενδιαφέρον για την εξαγορά του ΟΣΕ
Σε τιμή ευκαιρίας σχεδιάζει να αγοράσει μετοχές της Εθνικής η κρατική εταιρεία επενδύσεων του Κατάρ από fund που εκπροσωπεί η Morgan Stanley, όπως προκύπτει από δημοσίευμα των Financial Times, καθώς οι συζητήσεις αφορούν πακέτο μετοχών 5-7%, με συνολικό τίμημα περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Με το απογοητευτικό κλείσιμο της μετοχής της ΕΤΕ κάτω από τα 9 ευρώ (στα 8,80 με πτώση 2,87%), η χρηματιστηριακή αξία του 5% των μετοχών της τράπεζας είναι περίπου 267 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία του 7% φθάνει τα 374 εκατ. ευρώ. Αν το Qatar Investment Authority αγοράσει το 5-7% με 250 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από το δημοσίευμα των F.T., η έκπτωση ακόμη και έναντι της εξαιρετικά χαμηλής σημερινής αποτίμησης θα είναι μεταξύ 6% και 33%!
Στην πραγματικότητα, δηλαδή, το ενδιαφέρον των Αράβων της Q.I.A., τοποθετεί ακόμη χαμηλότερα τον πήχη των αποτιμήσεων των ελληνικών τραπεζών, καταδεικνύοντας ότι κάθε συζήτηση απόκτησης στρατηγικής συμμετοχής από ξένους επενδυτές σε ελληνικές τράπεζες αυτή την περίοδο αντί να συμβάλλει στην ενίσχυση των κεφαλαιοποιήσεων στο ΧΑ τις συμπιέζει ακόμη περισσότερο.
Αρκεί να αναφερθεί, ότι ακριβώς πριν από δύο χρόνια, όταν η Q.I.A. απέκτησε το 4% της Alpha Bank, αγοράζοντας ίδιες μετοχές που κρατούσε η τράπεζα, είχε δαπανήσει 296 εκατ. ευρώ. Σήμερα, με ένα πολύ χαμηλότερο ποσό, οι Άραβες συζητούν να αποκτήσουν το 5-7% της κατά πολύ μεγαλύτερης Εθνικής Τράπεζας.

Πωλείται και ο "προβληματικός" ΟΣΕ
Το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τους γαλλικούς, κινεζικούς και ολλανδικούς σιδηροδρόμους, για τη πώληση μέχρι και 49% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών έρχεται αύριο στην Ελλάδα, για να εξεταστεί η εξαγορά του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF) και το ενδεχόμενο ανάληψης του managmenet .
Κορυφαία στελέχη του υπουργείου Οικονομικών θεωρούν κρίσιμο το πρόβλημα του χρέους του οργανισμού το οποίο φτάνει σήμερα τα 10,5 δισ. ευρώ.
Κατά τα ίδια στελέχη εξετάζονται τρόποι μέσα από την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του οργανισμού ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί στο μεγαλύτερο μέρος τους τις υποχρεώσεις του χρέους του.
Η προσπάθεια αποκρατικοποίησης δεν εξαντλείται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού υπάρχουν σχέδια μετά το ξεκαθάρισμα των δρομολογίων και την περικοπή των προβληματικών να δοθούν άδειες για δρομολόγια στο δίκτυο του ΟΣΕ και από ιδιωτικές εταιρείες, κυρίως στη μεταφορά εμπορευμάτων μετά τη διασύνδεση όλων των εμπορικών λιμανιών της Ελλάδας με το δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Στο "σφυρί" και τα αεροπλάνα
Κατά τις πληροφορίες, για τα 4 Airbus βρέθηκε τελικά αγοραστής και τον οποίο πολύ σύντομα θα ανακοινώσει η κυβέρνηση. Αυτά θα είναι και τα πρώτα έσοδα από τον φετινό πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που θα εγγράψει η κυβέρνηση.
Τα ανωτέρω αεροσκάφη, τα οποία εκτελούσαν τα δρομολόγια σε ΗΠΑ και Καναδά, αποτιμήθηκαν στις αρχές του περσινού έτους σε 180 εκατ. ευρώ. Παρόλα ταύτα, η επιδίωξη του Γιώργου Παπακωνσταντίνου ήταν αυτά να μην πωληθούν σε τιμή κατώτερη των 100 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή αισιόδοξοι είναι στην κυβέρνηση και για τον διαγωνισμό των επτά αεροσκαφών Boeing 737 της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Μέχρι στιγμής έχουν προηγηθεί δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί για τα επτά αεροσκάφη με τις αντίστοιχες προσφορές για την πώλησή τους να κινούνται σε χαμηλές πτήσεις…
Ανήμπορη να πράξει κάτι διαφορετικό, η Εθνική Κεφαλαίου (εκκαθαριστής της ΟΑ) αποφάσισε να προχωρήσει σε απευθείας διαπραγματεύσεις για τη πώλησή τους, με μια όμως σημαντική διαφοροποίηση: τα εφτά αεροσκάφη πωλούνται ως σύνολο και όχι ξεχωριστά. Τα 7 ιδιόκτητα Boeing 737 - 400 της «παλαιάς» ΟΑ είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές που κατατέθηκαν (και στους δυο διαγωνισμούς) ήταν «εξευτελιστικές» (δεν ξεπερνούσαν τις 4 -5).
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν δεσμευτική προσφορά, για το σύνολο των αεροσκαφών, μέχρι την 1η Ιουλίου, προσκομίζοντας παράλληλα εγγυητική επιστολή 1,75 εκατ. ευρώ. Εντός του προσεχούς διαστήματος αναμένεται να προκηρυχτεί και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα 11 ελικοφόρα ATR, 4 εκ των οποίων δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση.
Στις αρχές του 2009, τα 11 ATR είχαν αποτιμηθεί μεταξύ 22 – 27 εκατ. ευρώ. Αποδεκτές αναμένεται να γίνουν προσφορές άνω των 1-1,5 εκατ. ευρώ έκαστος (σενάρια φέρουν τα ελικοφόρα να καταλήγουν στη Πολεμική Αεροπορία).
Το πωλητήριο των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ συνεχίζεται, καθώς θα ακολουθήσουν διαγωνισμοί, ως τα τέλη του καλοκαιριού, για τα ακίνητα σε Λονδίνο, Ιερουσαλήμ και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Μυτιλήνη.
Παράλληλα, θα ενταθούν οι ενέργειες για τη πώληση της Galileo Hellas, πρώην θυγατρικής της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες και της «Ολυμπιακής Ανεφοδιαστικής Εταιρείας Αεροπορικού Καυσίμου» (Olympic Into Plane Company).
Η τελευταία φάση προβλέπει την πώληση των ανταλλακτικών και των λοιπών αναλωσίμων. Η εταιρεία (σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις) διέθετε φορτηγά, αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτωτικές μηχανές αξίας 10 - 15 εκατ. ευρώ, εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό 8 εκατ. ευρώ, γραφεία 4.000 τ.μ. όπισθεν των υπόστεγων του ΔΑΑ και διάφορα ανταλλακτικά, τα οποία ξεπερνούσαν τα 10 - 12 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου