Από κόσκινο περνούν οι δεκάδες κατηγορίες αξιωματικών και υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων που λαμβάνουν το «χρυσό» επίδομα επικινδυνότητας- πτητικό, καταδυτικό, ρίψεως με αλεξίπτωτο και ναρκαλιείας- με στόχο να περιοριστεί η χορήγησή του μόνο σε όσους πραγματικά ασκούν τις αντίστοιχες δραστηριότητες σε καθημερινή βάση.
Η ανασφάλεια που δημιουργούν οι συζητούμενες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό καθεστώς- με αιχμή την κατάργηση της πρόωρης συνταξιοδότησης για 50άρηδες- έχει εκτοξεύσει στα ύψη τον αριθμό των αιτήσεων για αποστρατεία. Στις πρώτες 40 ημέρες του 2010, οι αιτήσεις έφθασαν τις 187, σχεδόν τριπλάσιες του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος πέρυσι.
Επισήμως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας διαψεύδει ότι υπάρχει «κλίμα φυγής», αν και παραδέχεται ότι υπάρχει προβληματισμός και ανησυχία, καθώς στην «επικίνδυνη ζώνη» βρίσκονται αυτή τη στιγμή 10.000 στελέχη που φοβούνται μήπως θιγούν άμεσα. Η τακτική που εφαρμόζεται πάντως από την πολιτική ηγεσία είναι διπλής όψεως: αφενός διαβεβαιώνει πως δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη ότι θα υπάρξει αιφνιδιασμός και ότι θα γίνει συζήτηση καθώς οι στρατιωτικοί είναι «ειδικό καθεστώς και αυτό πρέπει ιδιαίτερα να προσεχθεί». Αφετέρου, ο αν. υπουργός Άμυνας κ. Παν. Μπεγλίτης σπεύδει να προϊδεάσει λέγοντας ότι «δεν θα επιτρέψουμε να υπάρχει στο υπουργείο ένας κλειστός χώρος αναπαραγωγής προνομίων και ότι θα κριθούν στη βάση της ισονομίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Όλα αυτά θα αποτυπωθούν σε σχέδιο νόμου για τις προαγωγές, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι τον Ιούνιο.
Ωστόσο αυτό που τάραξε τα νερά χθες σε μεγάλη μερίδα στρατιωτικών- κυρίως της Πολεμικής Αεροπορίας- ήταν η δημοσιοποίηση της πρόθεσης του υπουργείου Άμυνας να περιορίσει δραστικά τον αριθμό των δικαιουμένων επιδόματος επικινδυνότητας. Πρόκειται για ποσό που για τον μέσο δικαιούχο ανέρχεται κατ΄ έτος σε 15-18.000 ευρώ για τους πιλότους της Αεροπορίας και των άλλων κλάδων, σε 5-6.000 ευρώ για τους βατραχανθρώπους και τα πληρώματα υποβρυχίων του Ναυτικού, περίπου 4.000 για τους αλεξιπτωτιστές του Στρατού Ξηράς- οι ναρκαλιευτές αμείβονται με 42 ευρώ έξτρα την ημέρα.
Και πιλότοι σε γραφεία
Το ποσό αυτό ή μέρος του όμως με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, το λαμβάνουν και πολλές άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, στην Πολεμική Αεροπορία λαμβάνουν μέρος του επιδόματος επικινδυνότητας (πτητικό) και πιλότοι που έχουν μετατεθεί σε γραφεία- με την προϋπόθεση να κάνουν κάποιες ώρες πτήσεως σε πολεμικά ως προσκολλώμενοι στις μάχιμες μονάδες. Το λαμβάνουν όμως- νομίμως- και ιπτάμενοι αξιωματικοί που δεν κάνουν ούτε αυτό και απλώς συμπληρώνουν 30 ώρες σε μεταγωγικά όχι ως κυβερνήτες ή συγκυβερνήτες, αλλά ως... επιβάτες! Αντίστοιχα ισχύουν και για ορισμένες κατηγορίες τεχνικών.
Πάνω από 3.000 στην Αεροπορία
Στην Αεροπορία, είτε ολόκληρο είτε μέρος του πτητικού, το λαμβάνουν πάνω από 3.000 στρατιωτικοί, όταν οι κανονικοί πιλότοι μαχητικών σε αεροσκάφη πρώτης γραμμής είναι μερικές εκατοντάδες (700 - 800).
«Η άποψή μου- και την υποστηρίζω ανοιχτά- είναι το (...) επίδομα επικινδυνότητας να το παίρνουν εκείνοι που πραγματικά εργάζονται, διακινδυνεύουν καθημερινά τη ζωή τους», τόνισε χθες ο κ. Παν. Μπεγλίτης (στον Αθήνα 9,84), προσθέτοντας στους πιλότους των μαχητικών και μερικές άλλες ειδικότητες.
Ο κ. Μπεγλίτης διαχώρισε ρητώς από τους δικαιούχους, εκείνους «που για πολλά χρόνια βρίσκονται στα γραφεία». Ο αντίλογος ωστόσο από ιπταμένους, που ναι μεν δεν είναι σε μάχιμες μοίρες αλλά διατηρούνται σε πτητική ετοιμότητα, είναι ότι το επίδομα που παίρνουν είναι ελάχιστο έτσι κι αλλιώς για το έργο που κάνουν.
Το πώς θα διαμορφωθεί ο πίνακας των δικαιούχων δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί. Πάντως αυτή τη στιγμή σ΄ όλες τις Ένοπλες Δυνάμεις οι δικαιούχοι είναι 8.000. «Αυτός ο αριθμός θα μειωθεί πιθανώς και κάτω του μισού», ανέφερε στα «ΝΕΑ» αρμόδια πηγή.
Πηγή
Η ανασφάλεια που δημιουργούν οι συζητούμενες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό καθεστώς- με αιχμή την κατάργηση της πρόωρης συνταξιοδότησης για 50άρηδες- έχει εκτοξεύσει στα ύψη τον αριθμό των αιτήσεων για αποστρατεία. Στις πρώτες 40 ημέρες του 2010, οι αιτήσεις έφθασαν τις 187, σχεδόν τριπλάσιες του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος πέρυσι.
Επισήμως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας διαψεύδει ότι υπάρχει «κλίμα φυγής», αν και παραδέχεται ότι υπάρχει προβληματισμός και ανησυχία, καθώς στην «επικίνδυνη ζώνη» βρίσκονται αυτή τη στιγμή 10.000 στελέχη που φοβούνται μήπως θιγούν άμεσα. Η τακτική που εφαρμόζεται πάντως από την πολιτική ηγεσία είναι διπλής όψεως: αφενός διαβεβαιώνει πως δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη ότι θα υπάρξει αιφνιδιασμός και ότι θα γίνει συζήτηση καθώς οι στρατιωτικοί είναι «ειδικό καθεστώς και αυτό πρέπει ιδιαίτερα να προσεχθεί». Αφετέρου, ο αν. υπουργός Άμυνας κ. Παν. Μπεγλίτης σπεύδει να προϊδεάσει λέγοντας ότι «δεν θα επιτρέψουμε να υπάρχει στο υπουργείο ένας κλειστός χώρος αναπαραγωγής προνομίων και ότι θα κριθούν στη βάση της ισονομίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Όλα αυτά θα αποτυπωθούν σε σχέδιο νόμου για τις προαγωγές, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι τον Ιούνιο.
Ωστόσο αυτό που τάραξε τα νερά χθες σε μεγάλη μερίδα στρατιωτικών- κυρίως της Πολεμικής Αεροπορίας- ήταν η δημοσιοποίηση της πρόθεσης του υπουργείου Άμυνας να περιορίσει δραστικά τον αριθμό των δικαιουμένων επιδόματος επικινδυνότητας. Πρόκειται για ποσό που για τον μέσο δικαιούχο ανέρχεται κατ΄ έτος σε 15-18.000 ευρώ για τους πιλότους της Αεροπορίας και των άλλων κλάδων, σε 5-6.000 ευρώ για τους βατραχανθρώπους και τα πληρώματα υποβρυχίων του Ναυτικού, περίπου 4.000 για τους αλεξιπτωτιστές του Στρατού Ξηράς- οι ναρκαλιευτές αμείβονται με 42 ευρώ έξτρα την ημέρα.
Και πιλότοι σε γραφεία
Το ποσό αυτό ή μέρος του όμως με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, το λαμβάνουν και πολλές άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, στην Πολεμική Αεροπορία λαμβάνουν μέρος του επιδόματος επικινδυνότητας (πτητικό) και πιλότοι που έχουν μετατεθεί σε γραφεία- με την προϋπόθεση να κάνουν κάποιες ώρες πτήσεως σε πολεμικά ως προσκολλώμενοι στις μάχιμες μονάδες. Το λαμβάνουν όμως- νομίμως- και ιπτάμενοι αξιωματικοί που δεν κάνουν ούτε αυτό και απλώς συμπληρώνουν 30 ώρες σε μεταγωγικά όχι ως κυβερνήτες ή συγκυβερνήτες, αλλά ως... επιβάτες! Αντίστοιχα ισχύουν και για ορισμένες κατηγορίες τεχνικών.
Πάνω από 3.000 στην Αεροπορία
Στην Αεροπορία, είτε ολόκληρο είτε μέρος του πτητικού, το λαμβάνουν πάνω από 3.000 στρατιωτικοί, όταν οι κανονικοί πιλότοι μαχητικών σε αεροσκάφη πρώτης γραμμής είναι μερικές εκατοντάδες (700 - 800).
«Η άποψή μου- και την υποστηρίζω ανοιχτά- είναι το (...) επίδομα επικινδυνότητας να το παίρνουν εκείνοι που πραγματικά εργάζονται, διακινδυνεύουν καθημερινά τη ζωή τους», τόνισε χθες ο κ. Παν. Μπεγλίτης (στον Αθήνα 9,84), προσθέτοντας στους πιλότους των μαχητικών και μερικές άλλες ειδικότητες.
Ο κ. Μπεγλίτης διαχώρισε ρητώς από τους δικαιούχους, εκείνους «που για πολλά χρόνια βρίσκονται στα γραφεία». Ο αντίλογος ωστόσο από ιπταμένους, που ναι μεν δεν είναι σε μάχιμες μοίρες αλλά διατηρούνται σε πτητική ετοιμότητα, είναι ότι το επίδομα που παίρνουν είναι ελάχιστο έτσι κι αλλιώς για το έργο που κάνουν.
Το πώς θα διαμορφωθεί ο πίνακας των δικαιούχων δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί. Πάντως αυτή τη στιγμή σ΄ όλες τις Ένοπλες Δυνάμεις οι δικαιούχοι είναι 8.000. «Αυτός ο αριθμός θα μειωθεί πιθανώς και κάτω του μισού», ανέφερε στα «ΝΕΑ» αρμόδια πηγή.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου