Ζητεί την αποστολή Ελλήνων καθηγητών για τη στελέχωση των 21 σχολείων του όλων των βαθμίδων, στα οποία φοιτούν 9.000 Αραβες, στην πλειονότητά τους μαθητές ορθόδοξοι αλλά και μουσουλμάνοι.Έκκληση για την αποστολή Ελλήνων καθηγητών στα σχολεία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων απευθύνουν οι υπεύθυνοι των παιδαγωγικών δομών του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου. Η έλλειψη κινήτρων και οι δύσκολες συνθήκες, ιδίως στα σχολεία που διατηρεί το Πατριαρχείο στην Παλαιστίνη, έχουν ως αποτέλεσμα να μην ενδιαφέρονται Ελληνες εκπαιδευτικοί να αποσπασθούν στα συγκεκριμένα μέρη και τελικά να μη διδάσκεται η ελληνική γλώσσα στους Άραβες μαθητές που φοιτούν σε αυτά.
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο αρχιμανδρίτης Ιννοκέντιος Εξαρχος, επικεφαλής των εκπαιδευτικών δομών του Πατριαρχείου, εξετάζεται ακόμη και η λύση να απευθύνουν πρόσκληση προς... άνεργους πτυχιούχους παιδαγωγικών σχολών από την Ελλάδα να εργαστούν εκεί, με ένα μικρό μισθό...Τα μεικτά σχολεία του Πατριαρχείου, στην Παλαιστίνη, στο Ισραήλ και στην Ιορδανία, αποτελούν μια άγνωστη... πτυχή των δραστηριοτήτων του Πατριαρχείου.
Συνολικά 21 τον αριθμό, τα σχολεία κάθε βαθμίδας φιλοξενούν περίπου 9.000 Αραβες στη συντριπτική τους πλειονότητα μαθητές, ορθόδοξους και μουσουλμάνους και είναι περιζήτητα καθώς παρέχουν εκπαίδευση επιπέδου με χαμηλά δίδακτρα.
«Η συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων φοιτητών στα ίδια θρανία συμβάλλει στην αρμονικότερη συμβίωση των δύο πληθυσμών», σημειώνει. Οπως εξηγεί, ένας μουσουλμάνος μαθητής μπορεί να μην αλλάζει το δόγμα του, άλλωστε δεν γίνεται προσηλυτισμός, αλλά επηρεάζεται από την πολύχρονη φοίτηση και στη συνέχεια αντιμετωπίζει με μετριοπαθή τρόπο τους χριστιανούς, το σχολείο δηλαδή αναδεικνύεται σε μέσο προσεγγίσεως των λαών. Τα σχολεία λειτουργούν περίπου από τον 19ο αιώνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οργανωμένη μορφή άρχισαν να αποκτούν περίπου το 1845, επί Πατριάρχη Κύριλλου, ενισχύθηκαν επί Διόδωρου και αποτελούν μέριμνα και του Πατριάρχη Θεόφιλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο έτος λειτούργησε η Ανώτερη Θεολογική Σχολή του Σταυρού, στο μοναστήρι του Σταυρού, η οποία λίγα χρόνια νωρίτερα ήταν σχολείο. Σταδιακά, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα επεκτάθηκαν και εκτός Ιεροσολύμων και μάλιστα πλέον οι υποδομές που βρίσκονται στην Ιορδανία, θεωρούνται οι πληρέστερες. Πρότυπο είναι το σχολείο που βρίσκεται στην ιορδανική πόλη Μαντιβά, το οποίο έχει και ιδιαίτερη ζήτηση από επιφανείς οικογένειες Αράβων για τη μόρφωση των παιδιών τους. Σχολείο ετοιμάζεται να λειτουργήσει και στην πόλη Μπιρζέτ, στη δυτική όχθη του ποταμού Ιορδάνη. Σχολεία υπάρχουν επίσης και στο Αμάν, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κτιριακή επέκταση εκπαιδευτικού ιδρύματος στη Ζάρκα.
«Αποτελούν εξαιρετικές υποδομές, οι οποίες μένουν ανεκμετάλλευτες από την Ελλάδα» αναφέρει ο π. Ιννοκέντιος. «Ζητάμε να ενισχυθεί η εκπαιδευτική παρουσία, αυτό θα συμβάλει και στην προώθηση του ελληνικού πολιτισμού και στην ενδυνάμωση της ιδέας ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι Ελληνορθόδοξο», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Οπως λέει ο ίδιος, τα σχολεία είναι μη κερδοσκοπικά ιδρύματα και καλύπτουν τα έξοδά τους, δηλαδή τους μισθούς των εργαζομένων και τα έξοδα λειτουργίας, από τα δίδακτρα, τα οποία πάντως είναι αρκετά χαμηλά σε σχέση με άλλα ιδιωτικά σχολεία.
«Εκτός από εκπαιδευτικό έργο, προσφέρουν και κοινωνικό, καθώς δίνουν δουλειά σε σχεδόν 1.000 άτομα, εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό», αναφέρει.
Ο πατέρας Ιννοκέντιος σημειώνει ότι τα σχολεία αυτά λειτουργούν κατά το πρότυπο των σχολείων των Καθολικών Σχολείων, και μάλιστα οι μαθητές σημειώνουν εξαιρετικές επιδόσεις στα αγγλικά.
Η ελληνική γλώσσα διδάσκεται μόνο στο σχολείο του Αγίου Δημητρίου στα Ιεροσόλυμα και σε ένα σχολείο κοντά στη Βηθλεέμ, στο χωριό των Ποιμένων. Οι αποσπασμένοι καθηγητές από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας σταδιακά αποχώρησαν από τα σχολεία των Αγίων Τόπων.
Παράγοντες του Πατριαρχείου σημειώνουν ότι δεν είναι εύκολος ο τρόπος ζωής στις κατεχόμενες περιοχές και οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ζητούσαν να υπηρετήσουν στα Ιεροσόλυμα.
Βοήθεια
Οι ίδιες πηγές από το Πατριαρχείο σημείωναν ότι πριν από λίγα χρόνια ξεκίνησε η ανέγερση σχολείου στην Μπετζάλα με τη βοήθεια του ελληνικού υπουργείου Παιδείας, το οποίο χρηματοδότησε την πρωτοβουλία με 250.000 δολάρια. Χτίστηκε αρχικά ένα νηπιαγωγείο και πλέον το Πατριαρχείο βρίσκεται σε αναζήτηση χορηγού για την ολοκλήρωση περισσότερων βαθμίδων, καθώς δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσει αυτοτελώς σε ένα τέτοιο έργο.
Πληροφορίες και φωτογραφίες κυρίως για τα σχολεία της Ιορδανίας μπορεί κανείς να βρει στην ιστοσελίδα http://www.greekorthoschools.com
«ΑΓΚΑΘΙΑ» ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Προβλήματα αντιμετωπίζει και η Πατριαρχική Σχολή στο όρος Σιών. Η σχολή παρέχει εκκλησιαστική παιδεία σε όσους Ελληνες ή ελληνικής καταγωγής νέους αποφασίζουν να ακολουθήσουν τον δρόμο του μοναχισμού και ίσως να αναδειχθούν σε μητροπολίτες. Οπως είπε στο «Εθνος», ο μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος, ο οποίος υπήρξε αρχικά μαθητής και στη συνέχεια σχολάρχης της Πατριαρχικής Σχολής, πριν από περίπου τριάντα χρόνια η σχολή είχε περίπου 60-70 μαθητές, πλέον έχει 15. Ο ίδιος υπενθυμίζει και το συνολικό πρόβλημα λειψανδρίας που αντιμετωπίζει το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΟΝΑΤΣΟΥ
http://www.edugate.gr
ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ ΝΕΑ
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο αρχιμανδρίτης Ιννοκέντιος Εξαρχος, επικεφαλής των εκπαιδευτικών δομών του Πατριαρχείου, εξετάζεται ακόμη και η λύση να απευθύνουν πρόσκληση προς... άνεργους πτυχιούχους παιδαγωγικών σχολών από την Ελλάδα να εργαστούν εκεί, με ένα μικρό μισθό...Τα μεικτά σχολεία του Πατριαρχείου, στην Παλαιστίνη, στο Ισραήλ και στην Ιορδανία, αποτελούν μια άγνωστη... πτυχή των δραστηριοτήτων του Πατριαρχείου.
Συνολικά 21 τον αριθμό, τα σχολεία κάθε βαθμίδας φιλοξενούν περίπου 9.000 Αραβες στη συντριπτική τους πλειονότητα μαθητές, ορθόδοξους και μουσουλμάνους και είναι περιζήτητα καθώς παρέχουν εκπαίδευση επιπέδου με χαμηλά δίδακτρα.
«Η συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων φοιτητών στα ίδια θρανία συμβάλλει στην αρμονικότερη συμβίωση των δύο πληθυσμών», σημειώνει. Οπως εξηγεί, ένας μουσουλμάνος μαθητής μπορεί να μην αλλάζει το δόγμα του, άλλωστε δεν γίνεται προσηλυτισμός, αλλά επηρεάζεται από την πολύχρονη φοίτηση και στη συνέχεια αντιμετωπίζει με μετριοπαθή τρόπο τους χριστιανούς, το σχολείο δηλαδή αναδεικνύεται σε μέσο προσεγγίσεως των λαών. Τα σχολεία λειτουργούν περίπου από τον 19ο αιώνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οργανωμένη μορφή άρχισαν να αποκτούν περίπου το 1845, επί Πατριάρχη Κύριλλου, ενισχύθηκαν επί Διόδωρου και αποτελούν μέριμνα και του Πατριάρχη Θεόφιλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο έτος λειτούργησε η Ανώτερη Θεολογική Σχολή του Σταυρού, στο μοναστήρι του Σταυρού, η οποία λίγα χρόνια νωρίτερα ήταν σχολείο. Σταδιακά, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα επεκτάθηκαν και εκτός Ιεροσολύμων και μάλιστα πλέον οι υποδομές που βρίσκονται στην Ιορδανία, θεωρούνται οι πληρέστερες. Πρότυπο είναι το σχολείο που βρίσκεται στην ιορδανική πόλη Μαντιβά, το οποίο έχει και ιδιαίτερη ζήτηση από επιφανείς οικογένειες Αράβων για τη μόρφωση των παιδιών τους. Σχολείο ετοιμάζεται να λειτουργήσει και στην πόλη Μπιρζέτ, στη δυτική όχθη του ποταμού Ιορδάνη. Σχολεία υπάρχουν επίσης και στο Αμάν, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κτιριακή επέκταση εκπαιδευτικού ιδρύματος στη Ζάρκα.
«Αποτελούν εξαιρετικές υποδομές, οι οποίες μένουν ανεκμετάλλευτες από την Ελλάδα» αναφέρει ο π. Ιννοκέντιος. «Ζητάμε να ενισχυθεί η εκπαιδευτική παρουσία, αυτό θα συμβάλει και στην προώθηση του ελληνικού πολιτισμού και στην ενδυνάμωση της ιδέας ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι Ελληνορθόδοξο», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Οπως λέει ο ίδιος, τα σχολεία είναι μη κερδοσκοπικά ιδρύματα και καλύπτουν τα έξοδά τους, δηλαδή τους μισθούς των εργαζομένων και τα έξοδα λειτουργίας, από τα δίδακτρα, τα οποία πάντως είναι αρκετά χαμηλά σε σχέση με άλλα ιδιωτικά σχολεία.
«Εκτός από εκπαιδευτικό έργο, προσφέρουν και κοινωνικό, καθώς δίνουν δουλειά σε σχεδόν 1.000 άτομα, εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό», αναφέρει.
Ο πατέρας Ιννοκέντιος σημειώνει ότι τα σχολεία αυτά λειτουργούν κατά το πρότυπο των σχολείων των Καθολικών Σχολείων, και μάλιστα οι μαθητές σημειώνουν εξαιρετικές επιδόσεις στα αγγλικά.
Η ελληνική γλώσσα διδάσκεται μόνο στο σχολείο του Αγίου Δημητρίου στα Ιεροσόλυμα και σε ένα σχολείο κοντά στη Βηθλεέμ, στο χωριό των Ποιμένων. Οι αποσπασμένοι καθηγητές από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας σταδιακά αποχώρησαν από τα σχολεία των Αγίων Τόπων.
Παράγοντες του Πατριαρχείου σημειώνουν ότι δεν είναι εύκολος ο τρόπος ζωής στις κατεχόμενες περιοχές και οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ζητούσαν να υπηρετήσουν στα Ιεροσόλυμα.
Βοήθεια
Οι ίδιες πηγές από το Πατριαρχείο σημείωναν ότι πριν από λίγα χρόνια ξεκίνησε η ανέγερση σχολείου στην Μπετζάλα με τη βοήθεια του ελληνικού υπουργείου Παιδείας, το οποίο χρηματοδότησε την πρωτοβουλία με 250.000 δολάρια. Χτίστηκε αρχικά ένα νηπιαγωγείο και πλέον το Πατριαρχείο βρίσκεται σε αναζήτηση χορηγού για την ολοκλήρωση περισσότερων βαθμίδων, καθώς δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσει αυτοτελώς σε ένα τέτοιο έργο.
Πληροφορίες και φωτογραφίες κυρίως για τα σχολεία της Ιορδανίας μπορεί κανείς να βρει στην ιστοσελίδα http://www.greekorthoschools.com
«ΑΓΚΑΘΙΑ» ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Προβλήματα αντιμετωπίζει και η Πατριαρχική Σχολή στο όρος Σιών. Η σχολή παρέχει εκκλησιαστική παιδεία σε όσους Ελληνες ή ελληνικής καταγωγής νέους αποφασίζουν να ακολουθήσουν τον δρόμο του μοναχισμού και ίσως να αναδειχθούν σε μητροπολίτες. Οπως είπε στο «Εθνος», ο μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος, ο οποίος υπήρξε αρχικά μαθητής και στη συνέχεια σχολάρχης της Πατριαρχικής Σχολής, πριν από περίπου τριάντα χρόνια η σχολή είχε περίπου 60-70 μαθητές, πλέον έχει 15. Ο ίδιος υπενθυμίζει και το συνολικό πρόβλημα λειψανδρίας που αντιμετωπίζει το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΟΝΑΤΣΟΥ
http://www.edugate.gr
ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου