Τη δημιουργία ενός κοινού κονσόρτιουμ το οποίο θα διαχειρίζεται τους δύο πετρελαιαγωγούς ρωσικών συμφερόντων, Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη και Σαμσούντα – Τσεϊχάν φέρεται να συζητά η ρωσική κρατική εταιρεία Τρασνεφτ. Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του προέδρου της εταιρείας Νικολάι Τοκάρεφ, ο οποίος τόνισε ότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να ενωθούν τα δύο project που παρακάμπτουν τα στενά του Βοσπόρου και ότι η συγκεκριμένη ιδέα αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων μεταξύ της Ρωσίας, της Τουρκίας, της Ελλάδας και της Ιταλίας.
Σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του Ρώσου αξιωματούχου όπως μεταφέρονται από το πρακτορείο Prime Tass, οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν υποδεχθεί με ενδιαφέρον την ιδέα να συνδυαστούν τα δύο project αγωγών σε ένα κοινό κονσόρτιουμ καθώς μια τέτοια συμφωνία θα καταργήσει στην πράξη οποιοδήποτε άλλο σχέδιο ή εναλλακτική διαδρομή αγωγού και ταυτόχρονα θα διασφαλίσει την υψηλή ποιότητα του πετρελαίου που θα μεταφέρουν οι δύο αγωγοί.
Επίσης ο Τοκάρεφ φέρεται να δηλώνει ότι προτάθηκε στην τουρκική πλευρά να παράσχει σε ρωσικές εταιρείες ευνοϊκούς όρους μεταφοράς πετρελαίου μέσω του Βοσπόρου, εάν αποφασιστεί η υλοποίηση του αγωγού Σαμψούντα Τσεϊχάν, πρόταση που θεωρήθηκε πολύ ελκυστική. Στις ίδιες δηλώσεις φέρεται να υποστηρίζει ότι οι δύο διαδρομές δεν είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους.
Στο ρεπορτάζ του πρακτορείου Prime Tass δεν γίνεται αναφορά στη Βουλγαρία έναν από τους τρεις εταίρους του αγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη. Η κυβέρνηση της γειτονικής χώρας έχει δηλώσει ότι δεν είναι απολύτως ικανοποιημένη με τους οικονομικούς όρους του έργου και ιδιαίτερα με το ετήσιο έσοδο των 35 εκ. δολαρίων,
Ο αγωγός Σαμψούντα Τσεϊχάν έχει επανέλθει στο προσκήνιο από τον περασμένο Αύγουστο μετά την επίσκεψη του Ρώσου πρωθυπουργού Β. Πούτιν στην Τουρκία. Τότε θεωρήθηκε ότι με τον τρόπο αυτό η Ρωσία πιέζει κυρίως τη βουλγαρική κυβέρνηση η οποία από τη στιγμή που ανέλαβε την εξουσία τον Ιούλιο, δηλώνει ότι έχει αντιρρήσεις για το έργο.
Ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, μήκους 280 χιλιομέτρων, θα μεταφέρει ρωσικό και καζακικό αέριο προς τη Δύση με κομβικό σημείο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρακάμπτοντας τα Στενά του Βοσπόρου απ’ όπου αναγκαστικά διέρχονται σήμερα τα φορτία ρωσικού πετρελαίου.
Του Χάρη Φλουδόπουλου
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου