Το Πεκίνο εκφράζει αμφιβολίες για το σημείο που λέγεται ότι έπεσε το αεροπλάνο - Η Ουάσινγκτον αρκείται στο "ουδέν σχόλιον" - Η Boeing τηρεί σιγή ιχθύος - Το σενάριο της τρομοκρατίας παραμένει σε ισχύ
Σε μια ανακοίνωση που αντί να δώσει απαντήσεις στα μέχρι σήμερα ερωτήματα για την τύχη του Boeing 777, δημιούργησε νέα και πιο έντονα, φαίνεται ότι εξελίσσεται η δήλωση του πρωθυπουργού της Μαλαισίας στις 4 το απόγευμα της Δευτέρας (ώρα Ελλάδας) ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στο νότιο Ινδικό Ωκεανό.Ενδεικτικό των αμφιβολιών που δημιούργησε η δήλωση του Ναζίμπ Ραζάκ είναι το γεγονός ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα, οι δύο χώρες, δηλαδή, με τους περισσότερους δορυφόρους που θα μπορούσαν να είχαν καταγράψει κάποιο ίχνος του μοιραίου αεροπλάνου, δεν έχουν αποδεχθεί την ανακοίνωση.
Το, μεν, Πεκίνο ζητά όλα τα δεδομένα από τη Μαλαισιανή κυβέρνηση προκειμένου να εξετάσει και το ίδιο αν από αυτά προκύπτει η συντριβή του Boeing στο συγκεκριμένο σημείο, η, δε, Ουάσινγκτον, δια της εκπροσώπου τύπου του Στέιτ Ντιπάρντμεντ, απέφυγε να απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των δημοσιογράφων τη Δευτέρα.
Η σιωπή των ΗΠΑ, μάλιστα, προκαλεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα καθώς ένα από τα σενάρια που τις προηγούμενες ημέρες είδαν το φως της δημοσιότητας ήθελαν το Boeing να κατευθύνεται προς το νησί-βάση του αμερικανικού στρατού, Ντιέγκο Γκαρσία. Σύμφωνα με τους ειδικούς που είχαν αναπτύξει το συγκεκριμένο σενάριο, όταν το αεροσκάφος άλλαξε πορεία προς τα δυτικά, τα καύσιμά του αρκούσαν για να φθάσει οριακά μέχρι το στρατηγικής σημασίας νησί, κάτω από τις Μαλδίβες, με τους αμερικανούς να είναι βέβαιο ότι θα κατέρριπταν ένα αεροσκάφος που δεν θα απαντούσε στα σήματά τους.
Τα ερωτήματα που ζητούν ακόμα απαντήσεις
Η μεγαλύτερη αμφισβήτηση για την αλήθεια των ισχυρισμών του πρωθυπουργού της Μαλαισίας προέρχεται από το γεγονός ότι η ανακοίνωση έγινε όχι βάσει τμημάτων του αεροσκάφους που βρέθηκαν αλλά βάσει μιας πρωτοποριακής μεθόδου μιας βρετανικής εταιρείας που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά. Αφού, δηλαδή, δεν έχουν βρεθεί συντρίμμια πώς μπορούν οι αρχές της Μαλαισίας να είναι σίγουρες ότι στο νότιο Ινδικό είναι το σημείο συντριβής;
Ένα δεύτερο ερώτημα που γεννάται είναι πώς και κανείς από τους επιβάτες της πτήσης δεν επικοινώνησε με κάποιον συγγενή ή φίλο τους αν το αεροσκάφος είχε τροχιά συντριβής; Ειδικοί απαντούν ότι σε μια πτήση πάνω από τα 10.000 πόδια δεν υπάρχει σήμα για τηλεφωνικές κλήσεις αλλά μέχρι στιγμής δεν διαψεύδονται οι πληροφορίες ότι το αεροπλάνο μπορεί να βρέθηκε και κάτω από τα 5.000 πόδια.
Τρίτο και βασικό ερώτημα: Πως - ακόμα και σήμερα - κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στο γιατί κανείς δεν αντιλήφθηκε ένα αεροσκάφος που βρισκόταν τόσο εκτός πορείας; Ακόμα και αν δεχθούμε ότι το αεροσκάφος επέλεξε τον νότιο αεροδιάδρομο που δεν περνάει πάνω από πολλές χώρες, εξακολουθούμε να μιλάμε για ένα μεγάλου μεγέθους αεροπλάνο, το οποίο σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο.
Αυτό που, επίσης, δεν απάντησε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας παραπέμποντας σε νέα συνέντευξη τύπου τα ξημερώμα της Τρίτης (ώρα Ελλάδος) είναι στο γιατί το αεροπλάνο άλλαξε πορεία; Παραμένει στο τραπέζι η εκδοχή της ηθελημένης πράξης για την αλλαγή πορείας; Και αν ναι, από ποιόν; Τον πιλότο, τον συγκυβερνήτη ή κάποιο τρίτο πρόσωπο;
Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η σιωπή της Boeing, της κατασκευάστριας, δηλαδή, εταιρείας του χαμένου αεροσκάφους, η οποία μόλις τη Δευτέρα - 18 ημέρες μετά την εξαφάνιση της πτήσης - εξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό αρκούμενη μόνο στην έκφραση της λύπης της για το χαμό τόσων ανθρώπων. Με 1.100 παρόμοια μοντέλα στον αέρα δεν θα έπρεπε η εταιρεία να επιχειρήσει να δώσει κάποιες απαντήσεις για το τι θα μπορούσε να προκαλέσει ένα τεχνικό πρόβλημα;
Όλοι πλέον περιμένουν την επόμενη συνέντευξη τύπου των μαλαισιανών αρχών για να δουν αν θα υπάρξουν περισσότερες απαντήσεις και όχι περισσότερες αφορμές για νέα ερωτήματα.
http://www.protothema.gr/world/article/364425/aeroplano/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου