Aυξάνονται οι καταλήψεις στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας. Ο αριθμός των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη φτάνει περίπου τα 600, με τους μαθητές να εμφανίζονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, είτε με “λουκέτα” στα σχολεία είτε με άλλες μορφές.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία στο κέντρο της Αθήνας πραγματοποίησαν νωρίτερα σήμερα μαθητές. Τα ΜΑΤ σήκωσαν στα χέρια τους μαθητές προκειμένου να ανοίξουν την Αμαλίας, όπου πραγματοποιούσαν καθιστική διαμαρτυρία καθώς μπροστά στον Άγνωστο Στρατιώτη. Ευτυχώς η χρήση χημικών αποφεύχθηκε, ωστόσο οι αστυνομικοί απώθησαν τα παιδιά με τις ασπίδες, ενώ τους πιο επίμονους τους σήκωσαν στα χέρια!
Με ανακοίνωσή του, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας διαμαρτύρεται για τις ελλείψεις που συνεχίζουν να υπάρχουν σε βιβλία αλλά και σε εκπαιδευτικούς, ενώ καλεί σε συγκρότηση Πανελλαδικού Συντονιστικού, σε συνάντηση που θα γίνει με μαθητές από σχολεία όλης της χώρας στις 9 Οκτωβρίου.
Εν τω μεταξύ, στα 96 μειώθηκαν τα υπό κατάληψη τμήματα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τους ίδιους τους φοιτητές.
Σε ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία της Κίνησης Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης (ΚΙΠΑΝ), σημειώνει ότι η κατάσταση στα πανεπιστήμια έχει φθάσει σε κομβικό σημείο, καθώς «ο χρόνος για την Εξεταστική Περίοδο του Σεπτεμβρίου έχει εξαντληθεί και άμεσα- σύμφωνα με την παράδοση και το πρόγραμμα- πρέπει να ξεκινήσει η νέα ακαδημαϊκή χρονιά».
Σύμφωνα με την ΚΙΠΑΝ, πολλές σχολές παραμένουν κλειστές παρά τις αντίθετες αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των φοιτητών τους «με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για την ακαδημαϊκή τους λειτουργία, τους φοιτητές τους (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς) και το εκπαιδευτικό και ερευνητικό τους έργο», και αναφέρουν ότι «σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρείται αδιαφορία, ανοχή, αν όχι και ενθάρρυνση σε τέτοιες ενέργειες εκ μέρους θεσμικών οργάνων των Ιδρυμάτων!»
Οι καθηγητές της ΚΙΠΑΝ τονίζουν ότι η υλοποίηση της μεταρρύθμισης στα ΑΕΙ δεν εξαντλείται στο θεσμικό πλαίσιο, αλλά απαιτεί ένα πακέτο παρεμβάσεων και συνοδευτικών μέτρων, με κεντρικούς άξονες την ορθολογικά διαμορφωμένη χρηματοδότηση, την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας, την προσέλκυση νέων επιστημόνων, την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και τη διασφάλιση ενός αποδεκτού επιπέδου αμοιβών.
Καλούν τους συναδέλφους τους αλλά και τους φοιτητές «να αντιδράσουν σε αυτή την πορεία της πλήρους κατάρρευσης του δημόσιου ακαδημαϊκού συστήματος της χώρας», ώστε «να επανέλθουν τα ιδρύματα σε συνθήκες ομαλής και πλήρους λειτουργία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου