Σάββατο 25 Ιουλίου 2009

Οι τρεις τουρκικές σημαίες του ‘Πολίτη’


‘Εμπροσθοφύλακας’
24 Ιουλίου 2009
Συντακτική Ομάδα

Αποδελτιώνουμε τέσσερα κείμενα της εφημερίδας ‘Πολίτης’, δύο από το φύλλο της 22ης Ιουλίου 2009 και δύο από το φύλλο της 24ης Ιουλίου 2009. Όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς, και στα τέσσερα οι αρθρογράφοι (κάποιος ‘Βάγγος’ στο πρώτο, ο Κώστας Κωνσταντίνου στο δεύτερο και το τρίτο, και κάποιος ‘Α.Ρ.’ στο τέταρτο) αποφεύγουν και στις τέσσερεις περιπτώσεις να θίξουν ή έστω να επικρίνουν την κατοχική Τουρκία ή τους Τουρκοκύπριους.

Στο πρώτο κείμενο, ο ‘Βάγγος’ προσπερνά το γεγονός ότι Τούρκοι (ή/και Τουρκοκύπριοι) πετροβόλησαν από τον Προμαχώνα διαδηλωτές που συμμετείχαν στο Συλλαλητήριο καταδίκης της εισβολής. Για τον ‘Βάγγο’ ο πετροβολισμός εκ μέρους των Τούρκων ήταν απλώς «παρωνυχίδα», διότι θεωρεί πιο σημαντικό το γεγονός πως κάποιοι ανεγκέφαλοι φώναζαν «Χριστόφια - προδότη - καταδότη». Είναι θλιβερό να βλέπεις μια “ανεξάρτητη” εφημερίδα να προσπαθεί απεγνωσμένα να συνδέσει τα συνθήματα των ανεγκέφαλων νεαρών με το σύνολο των ανθρώπων που συμμετείχαν στην διαδήλωση, και μάλιστα να επιρρίπτει στους γελοίους φωνασκούντες και την ευθύνη για το ότι «συνεχίζουμε να κάνουμε αντικατοχικές αντί να λύσουμε το Κυπριακό». Το τέταρτο κείμενο κινείται στο ίδιο μήκος κύματος, αφού ο σχολιογράφος κατάφερε το αδιανόητο: να συνδέσει τον Στέλιο Παπαθεμελή με το… ΕΛΑΜ! Φυσικά για την αποχή στελεχών του ΑΚΕΛ και του ΔΗΣΥ από εκδήλωση καταδίκης της κατοχής ούτε λόγος από την εφημερίδα…

Στο δεύτερο κείμενο, ο Κώστας Κωνσταντίνου ειρωνεύεται το πολύ σοβαρό ζήτημα της έπαρσης -την ημέρα της επετείου της τουρκικής εισβολής- τριών τουρκικών σημαιών στις ελεύθερες περιοχές. Απ’ ότι φαίνεται οι σημαίες αναρτήθηκαν από Ελληνοκύπριο (δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι αγοράστηκαν από τη Λεμεσό, ενώ θα μπορούσαν να είχαν εύκολα αγοραστεί από τα κατεχόμενα). Το σχόλιο του Κώστα Κωνσταντίνου δεν εστιάζεται τόσο στη πράξη αυτή καθ’ εαυτή, αλλά ειρωνεύεται τον τρόπο που κάλυψε το όλο θέμα η εφημερίδα ‘Σημερινή’, αλλά κυρίως το γεγονός πως ζητήθηκε από την Αστυνομία η αρωγή του Γενικού Εισαγγελέα για να βρεθούν οι ύποπτοι. Το εκπληκτικό είναι που ο αρθρογράφος, ακόμη και ένα ζήτημα σαν και αυτό, προσπαθεί να το επιρρίψει σε “ακροδεξιούς” και “εθνίκια” που σκοπό είχαν να …ξεκινήσουν “εμφύλιο” μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων! Δηλαδή εδώ το πήρε, εκεί το πήρε ο Κώστας Κωνσταντίνου, πάλι κατάφερε να τα ρίξει σε ακροδεξιούς. Στο τρίτο κείμενο χρησιμοποιεί αισχρές γκεμπελικές μεθόδους για να συνδέσει συνειδητά δημοκράτες ανθρώπους με φασιστικά συνθήματα και πρακτικές. Και πάλι, η ουσία της τουρκικής κατοχής, η ουσία της απουσίας ΑΚΕΛ-ΔΗΣΥ (αλλά και των επίσημων ηγεσιών ΔΗΚΟ-ΕΔΕΚ-ΕΥΡΩΚΟ) δεν σχολιάζεται…

Δεν του πέρασε καθόλου, φαίνεται, από το μυαλό ότι ο Ελληνοκύπριος δράστης μπορεί κάλλιστα να είναι και φανατικός αναγνώστης του ‘Πολίτη’ και μάλιστα της δικής του στήλης, και να έχει επηρεαστεί τόσο πολύ από τον υπέρμετρο φιλοταλατισμό της εφημερίδας, την παθητική ή ανύπαρκτη εώς και απολογητική στάση της υπέρ της τουρκικής κατοχής, και την λυσσαλέα στήριξη της στον ντενκτασικό διζωνισμό, που να έφτασε στο σημείο να κρεμάσει τρεις τουρκικές σημαίες για να επιδείξει την προσήλωση του στην πολιτική γραμμή της στήλης ‘Κατά Βαρβάρων’.

Τα τέσσερα αυτά δημοσιεύματα που αποδελτιώνουμε είναι απλώς δειγματοληπτικά. Η εφημερίδα κρέμμεται από την εξουσία και την προστατεύει με νύχια και με δόντια, αφού με το να επιρρίπτει όλες τις ευθύνες για το Κυπριακό σε μια χούφτα νεαρούς ακροδεξιούς (αλήθεια, τους “παλιούς” ακροδεξιούς που στέγασε ο ΔΗΣΥ γιατί δεν τους αγγίζει;), συγκαλύπτει τον ρόλο της Τουρκίας, της Βρετανίας και των ΑΚΕΛ-ΔΗΣΥ. Επίσης, δίνει τα επιχειρήματα για περισσότερες φασιστικές συλλήψεις πολιτών, μέσω της πόλωσης του κλίματος.

Και κάτι τελευταίο: Η εφημερίδα αρνείται να αντιπαρατεθεί με τους κατακτητές, θεωρώντας πως ο πετροβολισμός είναι “παρωνυχίδα”. Μήπως οι Τούρκοι ή/και Τουρκοκύπριοι που έριχναν τις πέτρες κατά των Ελληνοκυπρίων εμφορούνται από δημοκρατικά και επαναπροσεγγιστικά αισθήματα; Μήπως δεν είναι η ίδια νοοτροπία Τούρκων ή/και Τουρκοκυπρίων πετροβολούντων που κατέληξε στο λιντσάρισμα του Τάσου Ισαάκ το μαύρο καλοκαίρι του 1996;

Διαβάστε τη συνέχεια με τα 3 άρθρα του "Πολίτη"
εδώ

Σχόλιο:Ας θυμηθούμε όμως ποιος είναι ο "Πολίτης" της Κύπρου (κλικ εδώ κι εδώ ). Για να μην...ξεχνιόμαστε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου