Από τους "Ενεργούς Πολίτες" για το taxalia:
Προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό, την ΥΠΕΞ, την πολιτική ηγεσία της Ελλάδος,
Οι σημερινές κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες που βιώνει ο Ελληνικός λαός είναι δύσκολες και απαιτούν ενότητα. Η χώρα δέχεται προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπισθούν συντεταγμένα με επίμονη και υπομονή και ξεκάθαρες γραμμές και σχέδιο. Μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις ακουμπά και το καθένα μας σε προσωπικό επίπεδο είναι το θεμα του ‘Ονοματος’ με την πΓΔΜ.
Το μείζων αυτό θέμα ακουμπά την περηφάνια του κάθε Έλληνα, την ταυτότητα του, τους αγώνες του Έθνους, το χρέος που όλοι έχουμε απέναντι στην Ιστορία του τόπου, στο Συνταγμα μας και τη διάθεση μας να αγωνιστούμε για τις αξίες και τα ιδανικά μας.
Όλοι γνωρίζουμε και παρότι ότι ηθικά δεν συμφωνούμε , πως η επίσημη θέση της Ελλάδος η οποία στηρίζεται από την πλειονότητα των πολιτικών κομμάτων είναι μια σύνθετη ονομασία erga omnes. Η θέση αυτή συνιστά μια τεραστία υποχώρηση της Ελλάδος. Αυτό που αποκρύπτεται όμως είναι πως η λύση δεν θα αφορά μόνο το όνομα αυτό καθ’ αυτό. Το ανέφερε άλλωστε και ο βοηθός υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Φίλιπ Γκόρντον σε προ ημερών συνέντευξη του στην Καθημερινή.
Η πΓΔΜ μετ’ επιτάσεως τονίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η όποια λύση δεν θα πρέπει να θίγει την καταγωγή, και τον πολιτισμό της γειτονικής χώρας (δηλαδή την κατ αυτούς εθνική τους ταυτότητα).
Από ελληνικής πλευράς υπάρχει σιωπή από όλη σχεδόν την πολιτική ηγεσία. Δεν ακούμε αντίστοιχη θέση και το ερωτημα είναι, Γιατί;
Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι υπάρχουν ζοφερά σενάρια που δεν θα λάβουν υπόψη τα παράπλευρα αλλά εξίσου σημαντικά θέματα με αυτό της ονομασίας της πΓΔΜ, όπως το όνομα στο Σύνταγμα, την εθνικότητα, την ιθαγένεια , την ονομασία της γλώσσας και του πολιτισμού της γειτονικής χώρας, τις εμπορικές ονομασίες που θα χρησιμοποιούν για τα προϊόντα τους κ.α.
Παρόλα αυτά είμαστε υποχρεωμένοι να σας θέσουμε υπόψη τα παρακάτω και να σας ζητήσουμε να λάβετε ξεκαρη και σαφή θέση ότι τα παρακάτω αποτελούν απαραβίαστη εθνική γραμμή.
Θα είμαστε και θα είσαστε ήσυχοι με τη συνείδηση σας αν προσυπογράψετε τις παρακάτω θέσεις, θέσεις που είναι ΕΘΝΙΚΕΣ που μακριά από εθνικισμούς και ακρότητες, θέσεις αξιοπρέπειας.
Θα πρέπει τα παρακάτω να είναι απευθείας συνδεδεμένα με το όνομα που θα προκύψει και να ισχύουν και αυτά έναντι όλων. Θα πρέπει δηλαδή αν διασφαλίσουμε ότι θα ισχύουν:
Ονομασία χώρας: Republic of Northern Macedonia σε όλα τα αλφάβητα(το ‘northern’ ολογράφως)
Εμπορικές ονομασίες προϊόντων: Northern Macedonian, Made in Northern Macedonia σε όλα τα αλφάβητα. (το ‘northern’ ολογράφως)
Γλώσσα: Σλαβική, Northern Macedonian (το ‘northern’ ολογράφως)
Πολιτισμός:Σλαβικός Northern Macedonian (το ‘northern’ ολογράφως)
Παρακαλώ για τους όρους ιθαγένεια, εθνικότητα, υπηκοότητα να δείτε στο τέλος του κειμένου
Διαβατήρια: Με λατινικούς, κυριλλικούς και λοιπούς χαρακτήρες θα πρέπει η ιθαγένεια να είναι μόνο Northern Macedonian (το ‘northern’ ολογράφως)
Εθνικότητα: Ο εθνικός αυτοπροσδιορισμος θα πρέπει να είναι ‘Northern Macedonian’ και να συμπίπτει με την ιθαγένεια. O ατομικός προσδιορισμός μπορεί να είναι ότι θέλει. Δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Ελλάδος που τιμά τις διεθνείς συνθήκες. Ο ατομικός αυτοπροσδιορισμος άλλωστε είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα από τις διεθνείς συμβάσεις
Εθνικός ύμνος της χώρας: Θα πρέπει να αντικατασταθεί κάθε αναφορά στο όνομα Makedonjia. Για αυτό το λόγο θα πρέπει και το σύνταγμα να είναι το σύνταγμα της ‘Βόρειας Μακεδονίας’. Ο εθνικός τους ύμνος δεν είναι θέμα μόνο εσωτερικό, αφού ακούγεται σε όλα τα επίσημα φορα, αθλητικές διοργανώσεις κλπ. Είναι γνωστό ότι ο εθνικός ύμνος δεν ακούγεται αποκλειστικά και μόνο ενορχηστρωμένος και χωρίς τους στίχους του. http://www.kbears.com/macedonia/anthemtext.html
Σύνταγμα: της ‘Βόρειας Μακεδονίας’ σε όλα τα αλφάβητα
Επίσης
Δεν θα οικειοποιούνται τη ιστορία των Αρχαίων Μακεδόνων με διάφορους τόπους, σχολικά εγχειρίδια, αγάλματα, βιβλία στις στρατιωτικές τους ακαδημίες κλπ
Θα τηρούν σχέσεις καλής γειτονίας και θα σέβονται την εθνική κυριαρχία και το απαραβίαστο των συνόρων.
Θα εξαλείψουν οποιαδήποτε αλυτρωτική συμπεριφορά.
Ρήτρες:
Επειδή ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και οι αυτοαποκαλούμενοι ‘Μακεδόνες’ θα χρησιμοποιήσουν όποια λύση και αν επιτευχθεί τα επίθετα μακεδονικός κλπ, θα προτεινουμε να υπάρχει άρθρο στο σύνταγμα τους που να τιμωρεί όποιους για λόγους εκτός ατομικού αυτοπροσδιορισμου χρησιμοποιούν σκέτο το ‘Μακεδονία , Μακεδονικός’ κλπ
Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα παραπάνω εκ μέρους της πΓΔΜ, μετά την ενδεχόμενη υπογραφή συμφωνίας στο πακέτο ‘όνομα’, συνιστά εχθρική ενέργεια κατά της Ελλάδος και άρει αυτομάτως και αναδρομικά τη συγκατάθεση της για την προσχώρηση της πΓΔΜ σε διεθνείς οργανισμούς.
Οποιαδήποτε λύση παρεκκλίνει από τα παραπάνω συνιστά λύση η οποία υποθηκεύει την ελληνική θέση ότι το ‘μερικό’ δεν μπορεί να φέρει στοιχεία του ‘όλου’. Μια τέτοια λύση εγκυμονεί κίνδυνους και δεν θα πρέπει να γίνει αποδεκτή.
Με εκτίμηση
Ενεργοί Πολίτες
Οι σημερινές κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες που βιώνει ο Ελληνικός λαός είναι δύσκολες και απαιτούν ενότητα. Η χώρα δέχεται προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπισθούν συντεταγμένα με επίμονη και υπομονή και ξεκάθαρες γραμμές και σχέδιο. Μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις ακουμπά και το καθένα μας σε προσωπικό επίπεδο είναι το θεμα του ‘Ονοματος’ με την πΓΔΜ.
Το μείζων αυτό θέμα ακουμπά την περηφάνια του κάθε Έλληνα, την ταυτότητα του, τους αγώνες του Έθνους, το χρέος που όλοι έχουμε απέναντι στην Ιστορία του τόπου, στο Συνταγμα μας και τη διάθεση μας να αγωνιστούμε για τις αξίες και τα ιδανικά μας.
Όλοι γνωρίζουμε και παρότι ότι ηθικά δεν συμφωνούμε , πως η επίσημη θέση της Ελλάδος η οποία στηρίζεται από την πλειονότητα των πολιτικών κομμάτων είναι μια σύνθετη ονομασία erga omnes. Η θέση αυτή συνιστά μια τεραστία υποχώρηση της Ελλάδος. Αυτό που αποκρύπτεται όμως είναι πως η λύση δεν θα αφορά μόνο το όνομα αυτό καθ’ αυτό. Το ανέφερε άλλωστε και ο βοηθός υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Φίλιπ Γκόρντον σε προ ημερών συνέντευξη του στην Καθημερινή.
Η πΓΔΜ μετ’ επιτάσεως τονίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η όποια λύση δεν θα πρέπει να θίγει την καταγωγή, και τον πολιτισμό της γειτονικής χώρας (δηλαδή την κατ αυτούς εθνική τους ταυτότητα).
Από ελληνικής πλευράς υπάρχει σιωπή από όλη σχεδόν την πολιτική ηγεσία. Δεν ακούμε αντίστοιχη θέση και το ερωτημα είναι, Γιατί;
Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι υπάρχουν ζοφερά σενάρια που δεν θα λάβουν υπόψη τα παράπλευρα αλλά εξίσου σημαντικά θέματα με αυτό της ονομασίας της πΓΔΜ, όπως το όνομα στο Σύνταγμα, την εθνικότητα, την ιθαγένεια , την ονομασία της γλώσσας και του πολιτισμού της γειτονικής χώρας, τις εμπορικές ονομασίες που θα χρησιμοποιούν για τα προϊόντα τους κ.α.
Παρόλα αυτά είμαστε υποχρεωμένοι να σας θέσουμε υπόψη τα παρακάτω και να σας ζητήσουμε να λάβετε ξεκαρη και σαφή θέση ότι τα παρακάτω αποτελούν απαραβίαστη εθνική γραμμή.
Θα είμαστε και θα είσαστε ήσυχοι με τη συνείδηση σας αν προσυπογράψετε τις παρακάτω θέσεις, θέσεις που είναι ΕΘΝΙΚΕΣ που μακριά από εθνικισμούς και ακρότητες, θέσεις αξιοπρέπειας.
Θα πρέπει τα παρακάτω να είναι απευθείας συνδεδεμένα με το όνομα που θα προκύψει και να ισχύουν και αυτά έναντι όλων. Θα πρέπει δηλαδή αν διασφαλίσουμε ότι θα ισχύουν:
Ονομασία χώρας: Republic of Northern Macedonia σε όλα τα αλφάβητα(το ‘northern’ ολογράφως)
Εμπορικές ονομασίες προϊόντων: Northern Macedonian, Made in Northern Macedonia σε όλα τα αλφάβητα. (το ‘northern’ ολογράφως)
Γλώσσα: Σλαβική, Northern Macedonian (το ‘northern’ ολογράφως)
Πολιτισμός:Σλαβικός Northern Macedonian (το ‘northern’ ολογράφως)
Παρακαλώ για τους όρους ιθαγένεια, εθνικότητα, υπηκοότητα να δείτε στο τέλος του κειμένου
Διαβατήρια: Με λατινικούς, κυριλλικούς και λοιπούς χαρακτήρες θα πρέπει η ιθαγένεια να είναι μόνο Northern Macedonian (το ‘northern’ ολογράφως)
Εθνικότητα: Ο εθνικός αυτοπροσδιορισμος θα πρέπει να είναι ‘Northern Macedonian’ και να συμπίπτει με την ιθαγένεια. O ατομικός προσδιορισμός μπορεί να είναι ότι θέλει. Δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Ελλάδος που τιμά τις διεθνείς συνθήκες. Ο ατομικός αυτοπροσδιορισμος άλλωστε είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα από τις διεθνείς συμβάσεις
Εθνικός ύμνος της χώρας: Θα πρέπει να αντικατασταθεί κάθε αναφορά στο όνομα Makedonjia. Για αυτό το λόγο θα πρέπει και το σύνταγμα να είναι το σύνταγμα της ‘Βόρειας Μακεδονίας’. Ο εθνικός τους ύμνος δεν είναι θέμα μόνο εσωτερικό, αφού ακούγεται σε όλα τα επίσημα φορα, αθλητικές διοργανώσεις κλπ. Είναι γνωστό ότι ο εθνικός ύμνος δεν ακούγεται αποκλειστικά και μόνο ενορχηστρωμένος και χωρίς τους στίχους του. http://www.kbears.com/macedonia/anthemtext.html
Σύνταγμα: της ‘Βόρειας Μακεδονίας’ σε όλα τα αλφάβητα
Επίσης
Δεν θα οικειοποιούνται τη ιστορία των Αρχαίων Μακεδόνων με διάφορους τόπους, σχολικά εγχειρίδια, αγάλματα, βιβλία στις στρατιωτικές τους ακαδημίες κλπ
Θα τηρούν σχέσεις καλής γειτονίας και θα σέβονται την εθνική κυριαρχία και το απαραβίαστο των συνόρων.
Θα εξαλείψουν οποιαδήποτε αλυτρωτική συμπεριφορά.
Ρήτρες:
Επειδή ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και οι αυτοαποκαλούμενοι ‘Μακεδόνες’ θα χρησιμοποιήσουν όποια λύση και αν επιτευχθεί τα επίθετα μακεδονικός κλπ, θα προτεινουμε να υπάρχει άρθρο στο σύνταγμα τους που να τιμωρεί όποιους για λόγους εκτός ατομικού αυτοπροσδιορισμου χρησιμοποιούν σκέτο το ‘Μακεδονία , Μακεδονικός’ κλπ
Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα παραπάνω εκ μέρους της πΓΔΜ, μετά την ενδεχόμενη υπογραφή συμφωνίας στο πακέτο ‘όνομα’, συνιστά εχθρική ενέργεια κατά της Ελλάδος και άρει αυτομάτως και αναδρομικά τη συγκατάθεση της για την προσχώρηση της πΓΔΜ σε διεθνείς οργανισμούς.
Οποιαδήποτε λύση παρεκκλίνει από τα παραπάνω συνιστά λύση η οποία υποθηκεύει την ελληνική θέση ότι το ‘μερικό’ δεν μπορεί να φέρει στοιχεία του ‘όλου’. Μια τέτοια λύση εγκυμονεί κίνδυνους και δεν θα πρέπει να γίνει αποδεκτή.
Με εκτίμηση
Ενεργοί Πολίτες
* ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ, ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ, ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ
Τι είναι η ιθαγένεια; Η ιθαγένεια είναι νομική ιδιότητα, πρόκειται δηλαδή για έναν νομικό δεσμό δημοσίου δικαίου που συνδέει το πρόσωπο με ορισμένο κράτος και σημαίνει ότι το πρόσωπο αυτό ανήκει στο λαό του συγκεκριμένου κράτους. Από τον λαό πρέπει να διακρίνεται ο πληθυσμός του κράτους, που μπορεί να περιλαμβάνει και άτομα που δεν έχουν την ιθαγένειά του, αφού αλλοδαποί ενδέχεται να κατοικούν στο κράτος αυτό, ενώ μπορεί να μην περιλαμβάνει ολόκληρο το λαό, αφού υπήκοοι του συγκεκριμένου κράτους μπορεί να κατοικούν σε ξένο κράτος. Η ιθαγένεια αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του status του ατόμου, καθώς από αυτήν απορρέουν τα πολιτικά και πολλά από τα ατομικά δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις του προσώπου έναντι του κράτους, του οποίου την ιθαγένεια έχει. Όσοι έχουν την ιθαγένεια ενός κράτους ονομάζονται ημεδαποί του κράτους αυτού, ενώ όσοι έχουν διαφορετική ή καμία ιθαγένεια ονομάζονται αλλοδαποί.
Ποια η διαφορά με τον όρο «υπηκοότητα»; Ορολογικά είναι έννοιες ταυτόσημες, χρησιμοποιούνται, δηλαδή, στα νομικά κείμενα με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο ενώ η διαφοροποίησή τους -και από τον ίδιο το νομοθέτη ενίοτε- είναι εσφαλμένη. Εντούτοις, διαφέρουν ως προς τις ιστορικές τους καταβολές καθώς ο όρος υπήκοος υποδηλώνει το πρόσωπο που υπόκειται στην εξουσία του μονάρχη και παραπέμπει σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Με την επικράτηση της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας ο υπήκοος μετατράπηκε σε πολίτη, σε ενεργό υποκείμενο της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Η διαφοροποίηση αυτή των εννοιών, όμως, σε πρακτικό επίπεδο δεν έχει σημασία.
Τι είναι η εθνικότητα; Η εθνικότητα είναι πραγματική ιδιότητα και αποτελεί τον πραγματικό δεσμό ενός προσώπου και ενός έθνους, δηλαδή ενός συνόλου ανθρώπων με κοινή συνείδηση, η οποία είναι αρκετό να στρέφεται γύρω από ένα ή περισσότερα γεγονότα ή καταστάσεις του παρελθόντος (ιστορία, παραδόσεις), του παρόντος (γλώσσα, θρησκεία) ή του μέλλοντος (ιδανικά). Όσοι ανήκουν στο ίδιο έθνος ονομάζονται ομογενείς ή ομοεθνείς, ενώ οι άλλοι αλλογενείς ή αλλοεθνείς. Είναι δυνατόν ένας αλλογενής να είναι Έλληνας ημεδαπός, εφόσον, πληρώντας τις προϋποθέσεις του ελληνικού δικαίου της ιθαγένειας, έχει αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια, ενώ συχνά ένας Έλληνας ομογενής είναι αλλοδαπός.
Πώς απονέμεται η ιθαγένεια ; Η ιθαγένεια απονέμεται μόνο από τα κράτη -όχι από άλλα διεθνή νομικά πρόσωπα, π.χ. διεθνείς οργανισμούς- και αποτελεί αρχή του διεθνούς δικαίου ότι κάθε κράτος έχει αποκλειστική εξουσία να καθορίζει αυτό τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες ένα πρόσωπο αποκτά ή χάνει την ιθαγένειά του. Η ρύθμιση του δικαίου της ιθαγένειας που υιοθετεί κάθε κράτος αποδίδει ή ανταποκρίνεται σε γενικότερες φιλοσοφικές αντιλήψεις ή και συγκεκριμένες σκοπιμότητες (π.χ. αύξηση των μελών ενός λαού για στρατολογικούς σκοπούς) και διαπνέεται σε γενικές γραμμές από τις θεωρητικές αρχές της εθνικότητας, της χωρικής κυριαρχίας και της ατομικής βούλησης, ως βάση απόδοσης της ιθαγένειας.
δίκαιο του αίματος – ius sanguinis Σύμφωνα με το δίκαιο του αίματος, το πρόσωπο αποκτά την ιθαγένεια των γονέων του αυτοδίκαια με τη γέννησή του. Η κτήση της ιθαγένειας βάσει του δικαίου του αίματος αντανακλά την αρχή της εθνικότητας.
το δίκαιο του εδάφους - ius soli Σύμφωνα με το δίκαιο του εδάφους το άτομο που γεννιέται στο έδαφος ορισμένου κράτους αποκτά και την ιθαγένεια του κράτους αυτού αυτοδίκαια με τη γέννησή του. Η κτήση της ιθαγένειας βάσει του δικαίου του εδάφους αντανακλά την αρχή της χωρικής κυριαρχίας.
Πολιτογράφηση Πολιτογράφηση είναι η με ατομική κρατική πράξη απονομή της ιθαγένειας, κατόπιν σχετικού αιτήματος του ατόμου. Η ατομική βούληση ως βάση απόκτησης της ιθαγένειας βρίσκει την έκφραση της στο θεσμό της πολιτογράφησης. Η γενική φιλοσοφία της αρχής αυτής είναι ότι η ιθαγένεια δεν πρέπει να προσδίδεται ούτε να αφαιρείται χωρίς τη βούληση του ατόμου.
Taxalia
Τι είναι η ιθαγένεια; Η ιθαγένεια είναι νομική ιδιότητα, πρόκειται δηλαδή για έναν νομικό δεσμό δημοσίου δικαίου που συνδέει το πρόσωπο με ορισμένο κράτος και σημαίνει ότι το πρόσωπο αυτό ανήκει στο λαό του συγκεκριμένου κράτους. Από τον λαό πρέπει να διακρίνεται ο πληθυσμός του κράτους, που μπορεί να περιλαμβάνει και άτομα που δεν έχουν την ιθαγένειά του, αφού αλλοδαποί ενδέχεται να κατοικούν στο κράτος αυτό, ενώ μπορεί να μην περιλαμβάνει ολόκληρο το λαό, αφού υπήκοοι του συγκεκριμένου κράτους μπορεί να κατοικούν σε ξένο κράτος. Η ιθαγένεια αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του status του ατόμου, καθώς από αυτήν απορρέουν τα πολιτικά και πολλά από τα ατομικά δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις του προσώπου έναντι του κράτους, του οποίου την ιθαγένεια έχει. Όσοι έχουν την ιθαγένεια ενός κράτους ονομάζονται ημεδαποί του κράτους αυτού, ενώ όσοι έχουν διαφορετική ή καμία ιθαγένεια ονομάζονται αλλοδαποί.
Ποια η διαφορά με τον όρο «υπηκοότητα»; Ορολογικά είναι έννοιες ταυτόσημες, χρησιμοποιούνται, δηλαδή, στα νομικά κείμενα με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο ενώ η διαφοροποίησή τους -και από τον ίδιο το νομοθέτη ενίοτε- είναι εσφαλμένη. Εντούτοις, διαφέρουν ως προς τις ιστορικές τους καταβολές καθώς ο όρος υπήκοος υποδηλώνει το πρόσωπο που υπόκειται στην εξουσία του μονάρχη και παραπέμπει σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Με την επικράτηση της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας ο υπήκοος μετατράπηκε σε πολίτη, σε ενεργό υποκείμενο της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Η διαφοροποίηση αυτή των εννοιών, όμως, σε πρακτικό επίπεδο δεν έχει σημασία.
Τι είναι η εθνικότητα; Η εθνικότητα είναι πραγματική ιδιότητα και αποτελεί τον πραγματικό δεσμό ενός προσώπου και ενός έθνους, δηλαδή ενός συνόλου ανθρώπων με κοινή συνείδηση, η οποία είναι αρκετό να στρέφεται γύρω από ένα ή περισσότερα γεγονότα ή καταστάσεις του παρελθόντος (ιστορία, παραδόσεις), του παρόντος (γλώσσα, θρησκεία) ή του μέλλοντος (ιδανικά). Όσοι ανήκουν στο ίδιο έθνος ονομάζονται ομογενείς ή ομοεθνείς, ενώ οι άλλοι αλλογενείς ή αλλοεθνείς. Είναι δυνατόν ένας αλλογενής να είναι Έλληνας ημεδαπός, εφόσον, πληρώντας τις προϋποθέσεις του ελληνικού δικαίου της ιθαγένειας, έχει αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια, ενώ συχνά ένας Έλληνας ομογενής είναι αλλοδαπός.
Πώς απονέμεται η ιθαγένεια ; Η ιθαγένεια απονέμεται μόνο από τα κράτη -όχι από άλλα διεθνή νομικά πρόσωπα, π.χ. διεθνείς οργανισμούς- και αποτελεί αρχή του διεθνούς δικαίου ότι κάθε κράτος έχει αποκλειστική εξουσία να καθορίζει αυτό τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες ένα πρόσωπο αποκτά ή χάνει την ιθαγένειά του. Η ρύθμιση του δικαίου της ιθαγένειας που υιοθετεί κάθε κράτος αποδίδει ή ανταποκρίνεται σε γενικότερες φιλοσοφικές αντιλήψεις ή και συγκεκριμένες σκοπιμότητες (π.χ. αύξηση των μελών ενός λαού για στρατολογικούς σκοπούς) και διαπνέεται σε γενικές γραμμές από τις θεωρητικές αρχές της εθνικότητας, της χωρικής κυριαρχίας και της ατομικής βούλησης, ως βάση απόδοσης της ιθαγένειας.
δίκαιο του αίματος – ius sanguinis Σύμφωνα με το δίκαιο του αίματος, το πρόσωπο αποκτά την ιθαγένεια των γονέων του αυτοδίκαια με τη γέννησή του. Η κτήση της ιθαγένειας βάσει του δικαίου του αίματος αντανακλά την αρχή της εθνικότητας.
το δίκαιο του εδάφους - ius soli Σύμφωνα με το δίκαιο του εδάφους το άτομο που γεννιέται στο έδαφος ορισμένου κράτους αποκτά και την ιθαγένεια του κράτους αυτού αυτοδίκαια με τη γέννησή του. Η κτήση της ιθαγένειας βάσει του δικαίου του εδάφους αντανακλά την αρχή της χωρικής κυριαρχίας.
Πολιτογράφηση Πολιτογράφηση είναι η με ατομική κρατική πράξη απονομή της ιθαγένειας, κατόπιν σχετικού αιτήματος του ατόμου. Η ατομική βούληση ως βάση απόκτησης της ιθαγένειας βρίσκει την έκφραση της στο θεσμό της πολιτογράφησης. Η γενική φιλοσοφία της αρχής αυτής είναι ότι η ιθαγένεια δεν πρέπει να προσδίδεται ούτε να αφαιρείται χωρίς τη βούληση του ατόμου.
Taxalia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου