Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

“Υποβρύχια”... πίσω από την φωτογραφία του Βεστερβέλε σε μπαρ του Τελ Αβίβ


(Μόνο στο Antinews) – Μετά από την αγορά υποβρυχίων από την γερμανική HDW, το Ισραήλ προσπαθεί να εξασφαλίσει ότι η Αίγυπτος θα αποκτήσει τα λιγότερο εξελιγμένα σκάφη από την ίδια εταιρεία. Σαν να μην έφτανε που οι σχέσεις μεταξύ Γερμανίας και Ισραήλ ήταν αρκετά ψυχρές, ο γερμανός υπουργός Εξωτερικών Γκουίντο Βεστερβέλε, μετά από μια επίσκεψή του στο Τελ Αβίβ στις 9 Σεπτεμβρίου, είχε την δυσάρεστη έκπληξη να δει την καθημερινή εφημερίδα «Haaretz» να δημοσιεύει φωτογραφίες του σε ένα από τα γκέι μπαρ της πόλης.
Δύο εβδομάδες νωρίτερα, ο υποναύαρχος Οσάμα Αχμέτ ελ-Γκέντι, ο επικεφαλής του προσωπικού του Αιγυπτιακού Ναυτικού, ανακοίνωσε ότι διαπραγματευόταν την αγορά δύο U-209 υποβρυχίων από την HDW, θυγατρική της ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), προκαλώντας την οργή της κυβέρνησης Μπενιαμίν Νετανιάχου.
Το ισραηλινό πολεμικό ναυτικό είναι επίσης πελάτης της HGW και απέκτησε πρόσφατα έξι 57,3 μέτρων και τρία 68,6 μέτρων υποβρύχια της κλάσης Dolphin από την εταιρεία, που είναι εξοπλισμένα με σωλήνες τορπιλών 650 χιλιοστών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εκτοξευθούν πυρηνικοί πύραυλοι.
Περισσότερο από την ίδια την σύμβαση των 920 εκατ. ευρώ, την οποία διαπραγματεύτηκε πέρυσι, το Τελ Αβίβ ανησυχεί κυρίως για τα οπλικά συστήματα που η HDW θα μπορούσε να παραδώσει στο Κάιρο. Το Ισραήλ ασκεί πιέσεις για να διασφαλίσει ότι τα σκάφη δεν είναι εξοπλισμένα με πυραύλους Harpoon. Τα παλιά υποβρύχια κλάσης Romeo της Αιγύπτου, τα οποία αποκτήθηκαν από την Κίνα στη δεκαετία του 1970 και ανανεώθηκαν στο τέλος της δεκαετίας του 1980, έχουν ήδη τα προηγούμενα μοντέλα του Harpoon.
Για κάτι άλλο που ανησυχεί το Ισραήλ είναι το σύστημα πρόωσης των αιγυπτιακών πλοίων. Αν, όπως τα Dolphin του Ισραήλ, είναι εξοπλισμένα με σύστημα πρόωσης ανεξαρτήτου αέρα (AIP), που τους δίνει τη δυνατότητα να λειτουργούν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να χρειάζεται να έρθουν στην επιφάνεια, η ισορροπία των ναυτικών δυνάμεων στη Μεσόγειο θα αλλάξει ουσιαστικά. Τα υποβρύχια που έχει τώρα η Αίγυπτος δεν έχουν AIP, περιορίζοντας το εύρος τους.
Η κυβέρνηση Ομπάμα έχει να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στην υπόθεση. Η Harpoon έχει κατασκευαστεί από την Boeing και οι κυψέλες καυσίμων Sinavy PEM που είναι καίριας σημασίας για το σύστημα AIP του U-209, κατασκευάζονται από την Siemens Industry Inc, την αμερικανική θυγατρική της γερμανικής πολυεθνικής.
Η εξαγωγή και των δύο συστημάτων στην Αίγυπτο απαιτεί την έγκριση της αμερικανικής κυβέρνησης και το Ισραήλ θα προσπαθήσει να πιέσει τις ΗΠΑ να μπλοκάρουν τη συμφωνία τους προσεχείς μήνες. Αλλά η κυβέρνηση Ομπάμα, η οποία προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη σχέση της με την Αίγυπτο, μπορεί να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες του Τελ Αβίβ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου