Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

Τι απέγινε η μοιραία πτήση της Malaysia Airlines;

Σαράντα ένα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, ένα Boeing 777 απογειώθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ, με προορισμό το αεροδρόμιο του Πεκίνου. Στο πλοίο επέβαιναν 12 μέλη του πληρώματος και 227 επιβάτες, τουλάχιστον δύο από τους οποίους ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια. Το αεροσκάφος πέταξε κανονικά για περίπου δύο ώρες, με κατεύθυνση βόρεια- ανατολικά. Διέσχισε την χερσόνησο της Μαλαισίας και κατευθυνόταν προς τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, στο νότιο άκρο του Βιετνάμ . Λίγο αργότερα, η επαφή με το αεροσκάφος χάθηκε. Δεν έγιναν κλήσεις έκτακτης ανάγκης. Αυτά γνωρίζουμε σε γενικές γραμμές.
Μήπως όμως κάποιοι ξέρουν περισσότερα;
Πιθανώς. Η ξαφνική επέκταση του χώρου αναζήτησης στην ηπειρωτική χώρα της Μαλαισίας και στα Στενά της Μαλάκα, στη «λάθος» πλευρά, δείχνει ότι η εξελιγμένη τεχνολογία του στρατού έχει εντοπίσει περισσότερα για την MH370 από όσα γνώριζαν οι πολιτικές αρχές. Ενώ ο αμερικανικός (ή ο κινεζικός) στρατός δεν θα ήταν πρόθυμος να μοιραστεί τις πληροφορίες από το φόβο της αποκάλυψης μυστικών σχετικά με τις δραστηριότητές τους όσον αφορά την παρακολούθηση, φαίνεται να έχουν δώσει κάποιες συμβουλές, κρυφά, στις ομάδες αναζήτησης.
Τι θα μπορούσε να εξηγήσει την απουσία κλήσης έκτακτης ανάγκης;
Ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, όπως ένα καταστροφικό γεγονός - που προκλήθηκε, για παράδειγμα, από μια σύγκρουση στον αέρα ή μία ακούσια ή εκούσια έκρηξη. Και οι δύο πιλότοι μπορεί να ήταν ανίκανοι να αντιδράσουν. Ή μπορεί απλά να συνέβη μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης επί του σκάφους και όλες οι προσπάθειές τους να επικεντρώθηκαν στη διάσωση του αεροσκάφους και όχι στην επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Αυτό συνέβη στην πτήση της Air France 447, από το Ρίο στο Παρίσι, που συνετρίβη στον Ατλαντικό, ενώ παρουσιάστηκε πρόβλημα την ώρα που πετούσε σε μεγάλο υψόμετρο.
Θα μπορούσε το ίδιο πρόβλημα να έχει πλήξει και την MH370;
Ενδεχομένως , αλλά αυτό που είναι περίεργο είναι η απουσία συντριμμιών από το αεροσκάφος στη θάλασσα. Με την πτώση του αεροσκάφους της Air France, τα συντρίμμια βρέθηκαν σχετικά γρήγορα, παρόλο που η περιοχή της συντριβής ήταν πιο απομακρυσμένη. Ούτε υπήρξαν ίχνη από κηλίδα κηροζίνης. Το καύσιμο των αεριωθουμένων επιπλέει και θα διέρρεε σε περίπτωση πρόσκρουσης με υψηλή ταχύτητα στο νερό.
Θα μπορούσε να υπάρχει βόμβα μέσα στο αεροπλάνο;
Είναι μία από τις πολλές πιθανότητες. Στο Λόκερμπι το 1988 , η πτήση 103 της Pan Am ανατινάχθηκε από μία βόμβα που ελεγχόταν από έναν επιβάτη που δεν επιβιβάσθηκε. Από τότε, οι επιβάτες και οι τσάντες τους υποτίθεται ότι πρέπει να «ταιριάζουν». Αν οι επιβάτες δεν επιβιβαστούν, οι αποσκευές τους συνήθως αφαιρούνται. Αλλά συχνά αποσκευές πετούν ανεξάρτητα από τους ιδιοκτήτες, όταν χάνει κάποιος μια βαλίτσα. Υπάρχει επίσης μια πιθανότητα, αν και μικρή, να εμπλέκεται το προσωπικό εδάφους.
Πολλές τσάντες ελέγχθηκαν, αλλά κάποιοι δεν επιβιβάστηκαν. Δεν είναι ύποπτο;
Όχι, είναι λάθος. Η αεροπορική εταιρεία λέει ότι τέσσερις επιβάτες δεν εμφανίστηκαν. Δεν έφτασαν καν στο check-in.
Τέθηκαν ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια του Boeing 777 - ιδιαίτερα ο κίνδυνος ότι ο πάγος μπορεί να εμποδίσει το καύσιμο στους κινητήρες της Rolls -Royce, όπως συνέβη με την πτήση της ΒΑ στο Heathrow;
Στην πτήση 777 της ΒΑ που προσγειώθηκε ανώμαλα στο Heathrow, χωρίς απώλειες ζωών, υπήρχε έλλειψη καυσίμων λόγω του σχηματισμού παγοκρυστάλλων. Συνέβη κατά την τελική προσέγγιση. Αντίθετα, η MH370 ήταν στα 35.000 πόδια, ένα ύψος στο οποίο θα ήταν σε θέση να γλιστρήσει για περισσότερο από 100 μίλια, στη διάρκεια των οποίων θα μπορούσαν να γίνουν κλήσεις «Mayday». Ακόμη και αν όλα δύναμη από τους κινητήρες έχει χαθεί, μια ειδική συσκευή παρέχει δύναμη έκτακτης ανάγκης στους πιλότους.
Τι άλλες θεωρίες υπάρχουν;
Σχεδόν τα πάντα, εκτός από την απαγωγή από εξωγήινους. Μια εκπληκτικά δημοφιλής θεωρία είναι ότι το αεροσκάφος καταρρίφθηκε από έναν πύραυλο από τη Βόρεια Κορέα, παρότι το κράτος απέχει 2.000 μίλια από την περιοχή στην οποία χάθηκε το αεροσκάφος.
Ποια μέτρα χρειάζεται να λάβουν οι αεροπορικές εταιρείες για να ελέγχουν τα έγγραφα των επιβατών σε σχέση με μια λίστα των χαμένων ή κλεμμένων διαβατηρίων;
Συνήθως, δεν χρειάζεται. Οι αρχές των ΗΠΑ έχουν ένα έντονο ενδιαφέρον για κάθε άτομο που πετά προς ή μέσω του αμερικανικού εναέριου χώρου και συγκεντρώνουν εκ των προτέρων πληροφορίες που ελέγχονται από «λίστες παρακολούθησης» για τον εντοπισμό ύποπτων επιβατών. Αλλά ενώ η Interpol συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με τα κλαπέντα ταξιδιωτικά έγγραφα, δεν τις μοιράζεται συνήθως με τις αεροπορικές εταιρείες.
Θα ξαναχρησιμοποιηθεί ο αριθμός MH370 σε πτήση;
Όχι, η βραδυνή πτήση από Κουάλα Λουμπούρ προς Πεκίνο ονομάζεται πλέον MH318.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου