Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Όλο και περισσότεροι Αλβανοί «πρόθυμοι» να να γίνουν «μάρτυρες» για το Ισλάμ


Σε χίλιους περίπου υπολογίζονται οι νέοι αλβανικής καταγωγής που πολεμούν στη Συρία στο πλευρό της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα των ακραίων ισλαμιστικών οργανώσεων. Όπως αναφέρει σε άρθρο του στο Κlan ο Αλτίν Κρέκα που αναδημοσιεύεται από τη γαλλική Monde πρόκειται για νεαρής ηλικίας άνδρες, που προέρχονται από την ίδια την Αλβανία, το Κόσοβο, την ΠΓΔΜ, τη Βοσνία, εκ των οποίων κάποιοι έχουν αποκτήσει πολεμική πείρα στους πρόσφατους πολέμους στα Βαλκάνια τη δεκαετία του ’90.
Οι αλβανικές αρχές εντοπίζουν τα ίχνη τους από τα θρησκευτικά του κηρύγματα και τις παρεμβάσεις τους στο διαδίκτυο καθώς συχνά χρησιμοποιούν το Facebook για να εκφράσουν τις φανατικές τους απόψεις και να πείσουν και άλλους να τους ακολουθήσουν στον ιερό πόλεμο. Ο επικεφαλής των αλβανικών μυστικών υπηρεσιών, Φάτος Κλόσι υποστηρίζει ότι συχνά εκτός από την ικανοποίηση ότι κάνουν πράξη την πίστη τους και ότι θα γίνουν μάρτυρες στο όνομα του Ισλάμ, οι νέοι που μεταμορφώνονται σε μαχητές του Ισλάμ έχουν και οικονομικές αποδοχές. Σημειώνει, επίσης, ότι οι αλβανικές αρχές είχαν αποκαλύψει και διαλύσει πριν από λίγα χρόνια κύκλωμα προσηλυτισμού τόσο στο Ισλάμ όσο και στον ιερό πόλεμο, υπεύθυνοι για το οποίο ήταν άραβες που συνελλήφθησαν. Κατά τον Κλόσι δεν αποκλείεται να λειτουργούν και τώρα τέτοια κυκλώματα.
Το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης τείνει να μετατραπεί σε τέμενος με την ανάρτηση βίντεο που μεταφράζονται από τα αραβικά, και στα οποία αποτυπώνονται οι «μαχητές του Αλλάχ» επί τω έργω. Βέβαια, συνήθως, στα βίντεο αυτά φαίνεται ότι οι μαχητές μοιράζουν τρόφιμα και ο συριακός λαός τους υποδέχεται ενθουσιασμένος ιδιαίτερα επειδή είναι ξένοι (Τσετσένοι, Άραβες, Αλβανοί), χωρίς να υπάρχουν εικόνες από μάχες. Παρά το ότι οι αρχές σε πολλές βαλκανικές χώρες έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ελέγξουν την κατάσταση ιδιαίτερα στο διαδίκτυο, χιλιάδες σελίδες, κυρίως προσωπικών χρηστών, αναρτούν καθημερινά βίντεο και μηνύματα του Οσάμα μπιν Λάντεν και άλλων ηγετικών φυσιογνωμιών ισλαμιστικών οργανώσεων που προπαγανδίζουν την ευτυχία του να πολεμά κανείς για το Ισλάμ. Ο μόνος περιορισμός στη διάδοση αυτής της ανησυχητικής προπαγάνδας από χώρα σε χώρα είναι η γλώσσα. Στην Αλβανία, στην τρέχουσα περίοδο, κύρια πηγή διάδοσης ισλαμιστικής προπαγάνδας θεωρείται, σύμφωνα με το άρθρο, η ιστοσελίδα botaislame.com/video.html που είναι στην αλβανική γλώσσα και έχει προνοήσει να έχει και υπότιτλους σε όλα τα κηρύγματα υπέρ του Ισλάμ που αναμεταδίδει.
Η ανάγκη των Αλβανών μαχητών του Ισλάμ να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίας και ιδιαίτερα του διαδικτύου προκειμένου να διαδίδουν το κήρυγμά τους διευκολύνει και τις αρχές να τους εντοπίζουν. Στο Κόσοβο και στην ΠΓΔΜ το φαινόμενο είναι πιο παλιό και οι αρχές πιο προετοιμασμένες, κάτι που δεν συμβαίνει στην Αλβανία όπου οι αρχές πρόσφατα άρχισαν να ασχολούνται με το ζήτημα με ζέση. Σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται και οι επίσημοι επικεφαλής των μουσουλμανικών κοινοτήτων προκειμένου στα κηρύγματά τους να επαναλαμβάνουν κατηγορηματικά ότι το να πολεμήσει κανείς στη Συρία δεν είναι ιερός πόλεμος (τζιχάντ). Τα κηρύγματα αυτά βρίσκουν ως ένα βαθμό ανταπόκριση αλλά προκαλούν και σωρεία αντιδράσεων από τους όσους ήδη έχουν μετατραπεί σε μαχητές του Ισλάμ.
«Μια μέρα ανάμεσα σε πολλές άλλες, αλλά μια ξεχωριστή μέρα για σένα, που είσαι ευτυχισμένος χωρίς να ξέρεις γιατί, αλλά υπάρχει βαθύτερη αιτία, καθώς πήγαινες να συναντήσεις τον Αλλάχ, εκείνη την ίδια μέρα, χωρίς να το ξέρεις. Αυτήν την προχωρημένη ώρα της ημέρας, η μάχη λυσσομανούσε ανάμεσα στους μουτζαχεντίν, τους άξιους πολεμιστές και τον εχθρό… Η σφαίρα του εχθρού σε χτύπησε, μια σφαίρα που περίμενες τόσο πολύ. Μια σφαίρα που έδωσε την ψυχή σου στον Αλλάχ και σε κράτησε για πάντα ευτυχισμένο που άγγιξες αυτήν την αξία, αυτήν για την οποία έζησες όλη σου τη ζωή, μια ευτυχία που λίγοι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν..»
Αυτή είναι μία από τις χιλιάδες προπαγανδιστικές αναρτήσεις που γίνονται και σε προσωπικές σελίδες στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και όσο και αν ακούγεται απίθανο πείθει ένα συγκεκριμένο κοινό. Προσφάτως, η τουρκική αστυνομία συνέλαβε τουλάχιστον 25 άτομα, τα οποία υπό το πρόσχημα ότι ανήκουν σε κάποια οργάνωση αρωγής, οργάνωναν μεταφορά Αλβανών για να πολεμήσουν ως μαχητές του Ισλάμ στο πλευρό της συριακής αντιπολίτευσης. Συχνά μάλιστα, οι άνθρωποι αυτοί παίρνουν μαζί τους και τις οικογένειές τους στη Συρία με το σκεπτικό ότι όταν επικρατήσει ο ισλαμικός νόμος θα ζήσουν όλοι μαζί στη χώρα του Κορανίου. Η κατάληξη συχνά είναι τραγική καθώς οι ίδιοι σκοτώνονται στις μάχες αφήνοντας στη μέση μιας άγνωστης χώρας, η οποία έχει γίνει αβίωτη ακόμη και για τους ντόπιους λόγω του πολέμου, γυναίκες και παιδιά.
Αυτό, όσο και αν στον αναγνώστη ακούγεται αδιανόητο, φαίνεται πάντως αναμενόμενο και ηρωικό στους συγγενείς ορισμένων εξ αυτών, οι οποίοι είναι επίσης αυστηρά θρησκευόμενοι μουσουλμάνοι και θεωρούν ότι τα παιδιά τους θυσιάστηκαν για τον Αλλάχ και κατά συνέπεια αυτό είναι τιμητικό και ηρωικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αναφέρεται στο άρθρο του Κρέκα η περίπτωση ενός νεαρού Αλβανού, το Ντιαμάν Ρασά, ο οποίος έφυγε από τα Τίρανα για να πολεμήσει στη Συρία τον Φεβρουάριο του 2013 και σκοτώθηκε εκεί. Οι γονείς του, μιλώντας σε δημοσιογράφους, δήλωναν ότι είχε εξοργιστεί με τις σφαγές στην Συρία και θεώρησε καθήκον του να προστατεύσει τους μουσουλμάνους εκεί γι αυτό και τον τιμούμε. Ιδιαίτερα η μητέρα του, εμφανίστηκε πολύ περήφανη για το γιό της και για το ότι σκοτώθηκε υπερασπιζόμενος, κατά την άποψή της, το Ισλάμ . Ο πατέρας του δήλωνε ότι ο γιός του προετοιμαζόταν δώδεκα χρόνια για την ώρα που θα δοθεί η ευκαιρία να πολεμήσει για το Ισλάμ. Η οικογένεια του Ντιαμάν παραμένει στη Συρία και στη σελίδα του στο Facebook παραμένει αναρτημένη η φωτογραφία που είχε ανεβάσει με τον εαυτό του μικρό παιδί να κρατά πλαστικό όπλο και να φορά την μαντήλα των μουτζαχεντίν.
(Από την αναδημοσίευση στην εφημερίδα Le Monde του άρθρου «Πεθαίνοντας για το Ισλάμ στη Συρία» του Αλτίν Κρέκα από το Klan των Τιράνων.
Μετάφραση – προσαρμογή Μάρκο Πόλο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου