Καλύπτει τουρκικές έρευνες πετρελαίου
Στις 18 Δεκεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του τουρκικού στόλου, μία δραστηριότητα που κρατήθηκε, αν όχι μυστική, πάντως δεν διαφημίστηκε καθόλου, από την Άγκυρα, όπως έχει συμβεί σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Και όμως όλος ο τουρκικός πολεμικός στόλος, εκτός από τις ημέρες που λόγω κακοκαιρίας βρίσκεται εντός ναυστάθμων έχει αναπτυχθεί σε μία έκταση που ξεκινά από τις ακτές της Θράκης και φτάνει μέχρι την Κύπρο.
Ιδιαίτερη δραστηριότητα κατεγράφη από τα τουρκικά υποβρύχια τα οποία «συνελήφθησαν» τουλάχιστον αρκετές φορές από τα σταθερά και κινητά συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης του Π.Ν. να κινούνται σε θαλάσσιες περιοχές στο όριο των ελληνικών χωρικών υδάτων όπως της Άνδρου, της Σκύρου και δυτικά της Καρπάθου.
Η δραστηριότητα του τουρκικού Ναυτικού παρακολουθείται με πολύ προσοχή κυρίως μετά τις δύο NAVTEX που εξέδωσε η Άγκυρα τον Οκτώβριο με τις οποίες προανήγγειλε πετρελαϊκές έρευνες εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων, αλλά σε απόσταση αναπνοής, για την ακρίβεια λίγο έξω από τα λιμάνια των ελληνικών νησιών Λέσβος, Κω και Σύμη.
Σύμφωνα με αυτές τις NAVTEX, οι οποίες εκδόθηκαν μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου (και αυτό έχει την σημασία του) και κρατήθηκαν μυστικές από ελληνικής πλευράς, η Τουρκία έχει ήδη ξεκινήσει από 24/10 μέχρι τις 11/11 και από τις 26/10 μέχρι τις 30/11 πραγματοποίησε σεισμικές έρευνες απέναντι από τις νήσους Κω & Σύμη και Λέσβο αντίστοιχα, εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων.
Ιδού και οι σχετικές NAVTEX:
ZCZC IA04
231732 UTC OCT 09
IZMIR TURK RADIO
NAVTEX - NAVIGATIONAL WARNING NUMBER : 554/09
AEGEAN
SEISMIC SURVEY ; BY ASIM, BETWEEN 24 OCT – 11 NOV 09, IN AREA BOUNDED BY;
AREA - I AREA - II
36 45.13 N, 027 57.08 E 36 59.32 N, 027 30.02 E
36 36.02 N, 027 56.82 E 36 45.23 N, 027 31.52 E
36 38.03 N, 028 05.30 E 36 47.70 N, 028 03.20 E
36 46.67 N, 028 05.00 E 37 02.27 N, 028 19.37 E
WIDE BERTH REQUESTED.
NNNN
ZCZC IA09
261407 UTC OCT/09
IZMIR TURK RADIO
NAVTEX N/W NR. 565/09
AEGEAN SEA
SEISMIC SURVEY; BY DOKUZ EYLÜL-I, BETWEEN 26 AND 30 OCT/09, IN AREA BOUNDED BY;
38 53.62 N 026 50.10 E
38 49.37 N 026 51.85 E
38 55.17 N 026 58.40 E
38 52.50 N 027 01.07 E
WIDE BERTH REQUESTED.
Ανησυχεί και παρακολουθεί η Ελλάδα
Η δραστηριότητα αυτή έχει δημιουργήσει ανησυχία στην ελληνική πλευρά. Και πάντα οι έρευνες αυτές γίνονται υπό την προστασία μονάδων του τουρκικού στόλου. Μόνο τυχαία δεν ήταν η αποστροφή της συνέντευξης του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου προ τριών ημέρων ότι «δεν έχουμε πετρέλαιο ή έστω όσο έχουμε βρει είναι ελάχιστο».
Η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θέλει να αποτελέσει το ενεργειακό έναν ακόμα «πονοκέφαλο» στις σχέσεις με την Τουρκία. Η ιστορία του 1987 που έφερε τις δύο χώρες στα πρόθυρα του πολέμου και κατέληξε με αμοιβαία υποχώρηση στις προγενέστερες θέσεις του πρωτοκόλλου Καραμανλή-Ετζεβίτ, όπουκαι οι δύο χώρες δήλωναν αποχή από πετρελαϊκές έρευνες μέχρι να λυθεί το θέμα της υφαλοκρηπίδας κάθε άλλο παρά έχει ξεχαστεί.
Το θέμα είναι γιατί ο πρωθυπουργός προσπάθησε να προκαταλάβει τα αποτελέσματα όχι μόνο των τουρκικών, αλλά και των ανάλογων ελληνικών ενεργειών.
Πριν από τρεις μήνες ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζιδάκης είχε εγκρίνει την διαδικασία της μεταβίβασης των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης των σημαντικότερων πετρελαϊκών κοιτασμάτων στο Θρακικό Πέλαγος από την Καναδική εταιρία DENISON, στην «Ενεργειακή Αιγαίου».
Τα κοιτάσματα στα οποία είχε δικαιώματα η DENISON και στη συνέχεια μεταβιβάστηκαν στην εταιρεία Calfrac, η οποία όμως δεν προχώρησε που δεν προχώρησε σε καμία ερευνητική γεώτρηση εδώ και αρκετά χρόνια, τώρα μεταβιβάστηκαν στην «Ενεργειακή Αιγαίου». Τα κοιτάσματα που θα ερευνηθούν είναι στη θέση Άθως, στη θέση Αμμώδη και στη θέση... Μπάμπουρας. Τι σημαίνει Μπάμπουρας; Εκεί, δέκα μίλια ανατολικά της Θάσου, όλα δείχνουν ότι «κοιμάται» το μεγαλύτερο κοίτασμα πετρελαίου της περιοχής
Ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά την περίοδο 1972-1973 στις πρώτες έρευνες που έγιναν για πετρέλαιο στην περιοχή και Σύμφωνα με το τεστ καύσεως που είχε πραγματοποιηθεί το 1972 σε γεώτρηση στο εν λόγω κοίτασμα, είχαν προκύψει ενδείξεις για ποσότητα πετρελαίου μέχρι και 350.000 βαρέλια την ημέρα και περί το 1 δις βαρέλια πετρελαίου συνολικά. Οι σημερινές ερευνητικές μέθοδοι «υπόσχονται» να καταγράψουν ακριβέστατα το όλο κοίτασμα.
Το θέμα όμως είναι ότι το κοίτασμα βρίσκεται εκτός των ελληνικών χωρικών υδάτων, έστω και αν είναι σαφές ότι είναι εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Αλλά αυτό δεν έχει καθοριστεί ακόμα.
Είναι γεγονός ότι ο Μπάμπουρας αποτέλεσε την αιτία πολλών προβλημάτων στις ελληνοτουρκικές σχέσεις ή για την ακρίβεια ήταν η αφορμή για το ξύπνημα των επεκτατικών, ρεβιζιονιστικών στόχων της Άγκυρας από το 1973 και μετά.
Από τότε ξεκίνησαν οι αμφισβητήσεις του εναέριου χώρου των 10 ν.μ., τότε τέθηκε θέμα υφαλοκρηπίδας κλπ. Και τον Μάρτιο του 1987 μπορεί το «Σισμίκ» να επέτρεψε με την «ουρά στα σκέλια» στο λιμάνι, αλλά και από ελληνικής πλευράς αναχαιτίστηκε η προγραμματισμένη γεώτρηση στον Μπάμπουρα.
Στοιχεία για το συγκεκριμένο κοίτασμα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα από τον συγγραφέα και διπλωμάτη Αθανάσιο Στριγκά, υποστηρίζει ότι «αν τα τεράστια αποθέματα του Μπάμπουρα αντληθούν, θα ανατρέψουν τελείως τις ισχύουσες ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου.
Είχαμε δηλαδή μία πλήρη επιστροφή και συμμόρφωση στο Πρωτόκολλο της Βέρνης και τα συμφωνηθέντα μεταξύ Καραμανλή - Ετσεβίτ τα οποία αρχικά η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου τα είχε θεωρήσει ανενεργά και είχε δώσει συγκατάθεση για γεώτρηση στον Μπάμπουρα.
Το Πρωτόκολλο δέσμευε και τις δύο πλευρές να απέχουν από οποιαδήποτε ενέργεια στην περιοχή, όσο διάστημα διαρκούσαν οι διαπραγματεύσεις για την υφαλοκρηπίδα. Από τη στιγμή όμως που οι διαπραγματεύσεις είχαν διακοπεί, το Πρωτόκολλο ήταν τουλάχιστον ανενεργό.
Η Άγκυρα γνωρίζει ότι ακόμα και να βρει πετρέλαιο στις περιοχές που ερευνά, αυτό θα είναι προέκταση κοιτασμάτων που βρίσκονται είτε σε ελληνικά χωρικά ύδατα είτε στην «λαβίδα» των ελληνικών νησιών. Πιθανόν με αυτό τον τρόπο να θέλει να οδηγήσει σε συνεκμετάλλευση των πετρελαίων στο Αιγαίο.
Η ελληνική πλευρά με την τοποθέτηση του Γιώργου Παπανδρέου δείχνει ότι θέλει «να ρίξει κάτω από το χαλί» το θέμα «πετρέλαια στο Αιγαίο».
Το αν το κοίτασμα του Μπάμπουρα πρέπει να αξιοποιηθεί ή όχι (μην ξεχνάμε ότι με τις σημερινές τιμές πετρελαίου και αν αυτές κρατηθούν πάνω από τα 50 δολάρια, μπορεί να συνεισφέρει από 1,5 έως 3% στην μείωση του ελλείμματος σε πέντε χρόνια) είναι καθαρά θέμα εθνικής στρατηγικής...
Πηγή
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009
Σε πλήρη ανάπτυξη ο τουρκικός στόλος!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου