
Orthodox cops: Separate and unequal - του MICHAEL LESHER /μετ.ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
Νωρίτερα αυτό το μήνα, μια φρικτή είδηση έκανε το γύρο της Νέας Υόρκης. Ο 8χρονος Leiby Kletzky, ένα χασιδικό αγόρι από το Μπρούκλιν, είχε απαχθεί ενώ πήγαινε σπίτι του από μία κοντινή κατασκήνωση, και το επόμενο βράδυ, βρέθηκε πνιγμένος και διαμελισμένος από τον απαγωγέα του, ο οποίος ήταν επίσης ορθόδοξος Εβραίος.
Βίντεο με τον δολοφόνο:
Το κοινό έπαθε διπλό σοκ όταν έμαθε ότι η εξαφάνιση τουLeiby καταγγέλθηκε με καθυστέρηση στην αστυνομία, και ότι μια ιδιωτική ‘περιπολία’ από Ορθόδοξους Εβραίους με το όνομα ‘Shomrim’ φέρεται να είχε βίντεο – ντοκουμέντο που δεν χρησιμοποιήθηκε κατά τις κρίσιμες ώρες πριν τη δολοφονία, ενώ ανεκπαίδευτοι Εβραίοι ιδιώτες προσπάθησαν να χειριστούν την έρευνα οι ίδιοι.
Και τώρα έρχεται αυτό που θα έπρεπε να είναι το τρίτο σοκ: εβραϊκές ομάδες ‘επαγρύπνησης’ όπως η ‘Shomrim’, που αποτελείται από ανειδίκευτους και χωρίς τα απαιτούμενα - για το έργο της αστυνομίας - εφόδια, οι οποίοι πολύ συχνά οδηγούνται από θρησκευτικά ταμπού για να κρατούν τα εγκλήματα που συμβαίνουν στην κοινότητά τους μακριά από τον υπόλοιπο κόσμο, πληρώνονται από τους φορολογούμενους της Νέας Υόρκης, για να παρεμβαίνουν με τις αρχές – μέσω γενναιόδωρων γραφείων ορισμένων μελών του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης. (Κάτω: Φωτογραφία από τη κηδεία του παιδιού)

Γιατί, λοιπόν, οι νομοθέτες της πόλης δίνουν δημόσια κονδύλια για να βοηθήσουν τους ‘Εβραίους χωροφύλακες’ να ανταγωνιστούν την αστυνομία της Νέας Υόρκης;

Είναι ένας κακός τρόπος κυβέρνησης και μία κακή πρακτική επιβολής του νόμου, να μοιραστούν τα χρήματα των φορολογουμένων σε ομάδες με βάση τη θρησκεία, των οποίων η συμβολή στο έργο της αστυνομίας είναι αμφίβολη στην καλύτερη περίπτωση και οι προτεραιότητες των οποίων μπορεί κάλλιστα να έρχονται σε σύγκρουση με το νόμο.
Όχι πολύ καιρό πριν, μία προειδοποίηση για τη κυβερνητική χρηματοδότηση για τέτοιους ‘φύλακες’ θα ήταν περιττή. Όταν ο Curtis Sliwa ίδρυσε τους ‘Guardian Angels’ (‘Φύλακες Άγγελοι’, ιδιωτική ‘αστυνομία’ για την πάταξη της εγκληματικότητας) το 1979, στη Νέα Υόρκη, αξιωματούχοι της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του τότε Δημάρχου EdKoch, δεν τους ήθελαν στη Νέα Υόρκη.


Για να το θέσω διαφορετικά: Αν το Έθνος του Ισλάμ ήταν να δημιουργήσει μια ιδιωτική αστυνομία μουσουλμάνων, δήθεν για να καθαρίσει το Harlem από "εγκλήματα προκατάληψη," τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου θα έδιναν χαρούμενα το δημόσιο χρήμα στα ταμεία τους;
Η ορθόδοξη εβραϊκή ‘αστυνομία’ δεν είναι μόνο μια αναπόφευκτα μονόπλευρη υπόθεση, αλλά υπάρχει σημαντική απόδειξη ότι ο ρόλος της μπορεί να είναι επιβλαβής ακόμη και σε μέλη της κοινότητάς τους. Η παραδοσιακή ραβινική ηγεσία – η οποία δεσπόζει στην διαδικασία λήψης αποφάσεων για τους ορθόδοξους Εβραίους – παραμένει δύσπιστη στο να αναφέρονται εγκλήματα που διέπραξαν οι Εβραίοι στην αστυνομία, ακόμη και όταν (όπως στην περίπτωση Leiby Kletzky του) τα θύματα είναι επίσης Εβραίοι.

Αλλά όταν η Ohel ανακοίνωσε το ίδιο πρόγραμμα με τα δικά της διαφημιστικά ενημερωτικά δελτία, είχε προσεκτικά αφαιρεθεί κάθε αναφορά στην αστυνομία, τους εισαγγελείς ή την αναφορά εγκλημάτων - μια κίνηση που ήταν ιδιαίτερα ενοχλητική από έναν οργανισμό που μαστίζεται εδώ και χρόνια από τους ισχυρισμούς ότι παραμελεί της δική της υποχρέωση να αναφέρει τις περιπτώσεις κακοποίησης των παιδιών.
Η στάση της Ohel απέναντι στην ‘κοσμική’ αστυνομία δεν προκαλεί εντύπωση. Την ώρα που εθελοντές ‘χτένιζαν’ μανιωδώς το Μπρούκλιν για τον εξαφανισμένο LeibyKletzky, ο ραβίνος Shmuel Kamenetsky, ένας από τους πιο σημαίνοντες Ορθόδοξους ηγέτες της Αμερικής, τόνισε σε συνέντευξη ότι η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών που φέρεται να έχει διαπραχθεί από έναν Εβραίο πρέπει να αναφέρεται πρώτοι στον ραβίνο, ο οποίος στη συνέχεια αποφασίζει αν θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αστυνομία.
Ο λόγος του ραβίνου Kamenetsky είναι νόμος για τους περισσότερους από τους Ορθόδοξους Εβραίους του Μπρούκλιν που κάνουν περιπολίες όπως η Shomrim. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, αν ακολουθήσεις τις οδηγίες του σχετικά με την κακοποίηση των παιδιών, παραβιάζεις το νόμο της Νέας Υόρκης, για υποχρεωτική αναφορά στην αστυνομία.

Υπάρχουν ήδη πολλές επαρκείς αποδείξεις ότι αυτή η πρακτική είναι απαράδεκτη σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες δικαίου και η αστυνομία της Νέας Υόρκης έχει επικρίνει τις ομάδες Shomrim για την αποτυχία τους να την ενημερώσουν για κάποιες από τις κλήσεις που λαμβάνουν. Στην πραγματικότητα, έχει αναφερθεί ευρέως ότι οι εβραϊκές περιπολίες παρακρατούν τακτικά πληροφορίες σχετικά με ύποπτους παιδεραστές, αν είναι Εβραίοι.
Απειλές κατά της ζωής, που υπογράφονται από δεκάδες ραβίνους, εμφανίστηκαν πριν από μερικά χρόνια σε μια εφημερίδα γίντις του Μπρούκλιν εναντίον οποιουδήποτε «δίνει πληροφορίες» για έναν αδελφό Εβραίο στις κοσμικές αρχές. Και αν και ο ερασιτέχνης ντετέκτιβ από την αίρεση των Bobov Hasidic έφρασε ως Σέρλοκ Χολμς, και οδήγησε τελικά την αστυνομία στον δολοφόνο του 8χρονου LeibyKletzky, ηγετικά μέλη της κοινότητας συμμετείχαν σε μια συστηματική προσπάθεια συγκάλυψης μιας σοβαρής περίπτωσης καταγγελίας παιδικής κακοποίησης το 2000, όπου προσπάθησαν όχι μόνο επιβάλλουν σιωπή στο θύμα και την οικογένειά του, αλλά προσπάθησαν να σταματήσουν ακόμη και τις ενέργειες του Γραφείου του Εισαγγελέα, ο οποίος απέσυρε όλες τις κατηγορίες, αφότου μια ομάδα ραβίνων άσκησε πιέσεις με εξαιρετικά αμφίβολες "αποδείξεις."

Σας αρέσει η ιδέα ότι κάτοικοι της Νέας Υόρκη, Εβραίοι και μη Εβραίοι, καταβάλλουν το ένα τέταρτο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων για να το δώσουν σε έναν οργανισμό του οποίου τα μέλη μπορεί να χρειαστεί να ζητήσουν τη γνώμη του ραβίνου πριν αναφέρουν στην αστυνομία ένα πιθανό έγκλημα;
Είμαι βέβαιος ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων που υπηρετούν στις Ορθόδοξες περιπολίες είναι ειλικρινείς και αφοσιωμένοι άνθρωποι που κάνουν τα πάντα για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των κοινοτήτων τους. Αλλά ομάδες όπως η Shomrim είναι μια παράδοση στη Νέα Υόρκη που θα ήταν πολύ καλύτερα αν δεν υπήρχε.

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου