Οι τζιχαντιστές του ISIS στο Ιράκ χρησιμοποιούν το Παγκόσμιο Κύπελλο και κορυφαίες βρετανικές ομάδες για να αναζητήσουν νεοσύλλεκτους και να διαδώσουν την προπαγάνδα τους μέσω των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Independent, τα Tweets αποστέλλονται από τους λογαριασμούς που χρησιμοποιούνται από την επιχείρηση προπαγάνδας του Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ και του Λεβάντε, ενώ οι υποστηρικτές του χρησιμοποιούν hashtags όπως #Brazil2014, #ENG, #France και #WC2014 για να διαδώσουν το μήνυμά τους.
Η τακτική επιτρέπει στην Isis να αποκτά πρόσβαση σε εκατομμύρια χρήστες του Twitter που κάνουν αναζητήσεις για το Μουντιάλ, με την ελπίδα ότι κάποιοι θα κάνουν κλικ σε συνδέσμους με προπαγανδιστικό υλικό της. Το Σαββατοκύριακο χρησιμοποίησαν τη μέθοδο για να διαδώσουν ένα βίντεο που δείχνει Βρετανούς και Αυστραλούς τζιχαντιστές να προσπαθούν να πείσουν και άλλους δυτικούς μουσουλμάνους να ενταχθούν στις τάξεις τους.
Η χρήση των συνδέσεων με hashtag επεκτείνεται και σε αγγλικούς συλλόγους της Premier League. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι λογαριασμοί της Isis έχουν χρησιμοποιήσει τα # MUFC, # WHUFC, # # LFC και THFC, μεταξύ άλλων, για την προώθηση tweets των «δημοσίων σχέσεών» τους, με υλικό που δείχνει τις αγριότητες και τους αποκεφαλισμούς που διαπράχθηκαν από μαχητές της εξτρεμιστικής οργάνωσης στη Συρία και το Ιράκ.
Η χρήση των hashtags του Twitter είναι μόνο ένα μέρος μιας ολοένα και πιο εξελιγμένης καμπάνιας στα social media, καθώς η ISIS επιδιώκει να αξιοποιήσει τα δραματικά εδαφικά κέρδη των τελευταίων ημερών και να δημιουργήσει ένα ισλαμικό κράτος ή «χαλιφάτο» σε ένα τεράστιο κομμάτι του σουνιτικού Ιράκ.
Οι μαχητές έχουν αναπτύξει μια εφαρμογή στο Twitter στην αραβική γλώσσα που ενημερώνει τους χρήστες σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις του ISIS, αλλά και υποχρεώνει τα συμβαλλόμενα μέρη να δώσουν ένα μεγάλο ποσό δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, δίνοντας στην τρομοκρατική ομάδα τη δύναμη να στείλει tweets από το λογαριασμό του εν λόγω ατόμου. Ο Charles Lister, ειδικός σε θέματα τρομοκρατίας στο Κέντρο Brookings της Ντόχα, δήλωσε ότι η ISIS είχε αναπτύξει μια «σφαιρική» στρατηγική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που του επιτρέπει να ξεπεράσουν πλέον τις καθιερωμένες εξτρεμιστικές ομάδες όσον αφορά τον προσηλυτισμό και τη δημοσιότητα.
Το Twitter και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κλείσει μια σειρά από συνδεδεμένους με την ISIS λογαριασμούς τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με τους νόμους που απαγορεύουν τη χρήση απειλητικής γλώσσας και φυλετικού ή θρησκευτικού μίσους. Ωστόσο, νέοι λογαριασμοί παίρνουν γρήγορα τη θέση τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου